A fost inaugurat Pasajul subteran Oituz – Stefan Guse

– pasajul rutier subteran Oituz – Stefan Guse a fost inaugurat duminica de primarul Romeo Stavarache si ministrul Dezvoltarii Regionale, Eduard Hellvig – pasajul rutier este o premiera pentru Romania, el fiind realizat fara intreruperea traficului feroviar, prin impingerea unui tunel din ciment pe sub cele 14 linii de cale ferata – pasajul, alaturi de Centru de Afaceri si Expozitii, viitorul complex sportiv: – Sala Polivalenta si stadion – fac parte din strategia de dezvoltare a orasului pe axa Est – Vest

Pasajul rutier subetran Oituz – Stefan Guse a fost inaugurat duminica. La eveniment au participat primarul Romeo Stavarache, ministrul Dezvoltarii Regionale Eduard Hellvig, reprezentanti de frunte ai judetului sau simpli cetateni. Un sobor de preoti, in frunte cu PS Ioachim Bacauanul, Episcop vicar al Arhiepiscopiei Romanului si Bacaului, au oficiat slujba de sfintire. Primarul Romeo Stavarache impreuna cu Prea Sfintitul Ioachim Bacauanul au taiat panglica, iar in aplauzele oamenilor pasajul a fost declarat deschis. “A fost un proiect ambitios, caruia nu multi i-au dat sanse de reusita, dar de care era mare nevoie. Realizarea acestui pasaj, care scurteaza cu peste doi kilometri distanta dintre centrul orasului si iesirea spre partea de Vest reprezinta o solutie viabila si am reusit sa convingem de acest lucru si organismele europene de unde am obtinut finantare. În cadrul aceleiasi strategii de dezvoltare a orasului pe axa Est – Vest am realizat si Centrul de Afaceri si Expozitii si am demarat lucrarile la o Sala Polivalenta, cu o capacitate de pina la 8.000 de locuri, dupa care urmeaza un stadion cu o capacitate de 25.000 de locuri”, a declarat Romeo Stavarache, primarul municipiului Bacau. Ministrul Hellvig a declarat si el ca “putine sint orasele din tara in care am vazut atita implicare a autoritatii locale si tin sa il felicit pe primarul Romeo Stavarache care a inteles ca menirea unui primar este sa vada pe termen lung si sa realizeze investitii ce vor dainui multi ani de acum inainte. Municipiul Bacau are proiecte importante pe infrastructura sociala, rutiera, de afaceri si turism. Acest pasaj, pe linga faptul ca deschide orasul pe o noua axa, va avea si un mare impact economic asupra orasului. Tin sa mai spun ca, urmare a raportului prezentat la Bruxelles de primarul Bacaului, vom avea un proiect de reabilitare termica a tuturor blocurilor din tara, inclusiv in Bacau, un proiect care se ridica la 150 milioane de euro”, a declarat Eduard Hellvig.

Pasajul rutier, premiera nationala

Pasajul rutier subteran este realizat din fonduri ale Uniunii Europene, ale Guvernului României si cofinantare din bugetul local. El are o lungime de 300 de metri, din care 86,70 m reprezinta pasajul rutier subteran propriu-zis. Lucrarea este o premiera in tara, atit prin tehnologia utilizata, cit si prin faptul ca au fost subtraversate 14 linii de cale ferata, fara ca circulatia feroviara sa fie întrerupta. Tunelul prin care se va circula a fost realizat din 2.000 de metri cubi de beton. În fata sa a fost atasat un cutit, care a sapat în pamint, iar tunelul a înaintat prin împingere hidraulica. Potrivit specialistilor, este cel mai lung pasaj subteran realizat în Europa cu aceasta tehnologie. Lucrarile au fost realizate de consortiul de firme SC Procom SRL Ceprano, Italia, SC Cosbau SPA Nalles Italia, SC PA&CO International SRL Oituz, SC Compania Constructii Feroviare SA Cimpulung Moldovenesc, SC Proiect CF SRL Bucuresti. Proiectul a avut o valoare totala de 30.765.172,65 lei. “Lucrarea a fost mai ampla, ea incluzind pasajul propriu-zis, bretelele, pasarela, asfaltarea a 22 de strazi din jurul pasajului, insumind peste 20 de kilometri de asfalt, alimentari cu apa, canalizare si iluminat public. Toate vor creste in mod cert calitatea vietii locuitorilor din aceasta zona”, a precizat Romeo Stavarache. Principalele avantaje ale pasajului rutier subteran sint scurtarea distantei dintre centrul orasului si cartierele CFR si Tache, fluidizarea traficul în oras, reducerea timpul petrecut în trafic, dar si a consumului de carburant. Prin pasajul rutier accesul catre iesirile spre Onesti, Tirgu Ocna, Slanic Moldova, Sfintu Gheorghe si Brasov devine mult mai rapid.

www.ziaruldebacau.ro




NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ