spot_imgspot_img
14.7 C
Vaslui
23-apr.-2024

Aglomeratia de la Serviciul Înmatriculãri si Permise, o problemã ce se poate rezolva cu mai multi examinatori!

- Advertisement -

SOLUTII…De mai bine de jumãtate de an, Serviciul Înmatriculãri si Permise Vaslui se confuntã cu un numãr foarte mare de candidati. Acest lucru poate fi rezolvat printr-o simplã semnãturã care ar putea majora numãrul de examinatori în asa fel încât, în câteva luni, programãrile sã poatã fi fãcute în maxim 30 de zile. De asemenea, o altã problemã care face ca programãrile pentru examinarea practicã (oras – n.r.) sã se întindã pe o distantã de 3 sau chiar patru luni este legatã de calitatea candidatilor. Astfel, din peste 1620 de candidati ce pot fi examinati, maxim, într-o lunã, aproximativ jumãtate dintre ei se întorc pentru o nouã examinare. “Înainte de pandemie, am lucrat cu patru delegati din cadrul IPJ Vaslui, pe post de examinatori. Cei patru au reusit sã ne ajute sã ajungem cu programãrile aproape la zi. Odatã cu plecarea acestora, zi de zi se aglomereazã”, spune seful Serviciului.

În încercarea de a mai scurta timpul de asteptare a celor care se înscriu la proba praticã pentru obtinerea permisului auto, examinatorii si conducerea institutiei au decis ca examinãrile sã aibã loc si în weekend. “Examinatorii vin din timpul lor liber. Ca exemplu, weekendul trecut au fost examinate 72 de persoane. E o încercare pentru a mai scurta timpii de asteptare. În acelasi timp, fiind vorba de timpul liber al fiecãruia, nimeni nu poate sã impunã examinatorilor sã vinã la muncã. Astfel, acest lucru se întâmplã pentru cã se vrea”, spune seful Serviciului Vaslui. Pornind de la acest aspect, acelasi sef de Serviciu vorbeste si de problemele cu care se confruntã, zi de zi, legate de numãrul mare de candidati la proba parcticã, dar si de numãrul mare a celor care nu reusesc sã treacã aceastã probã si trebuie reprogramati. În cifre, situatia este cam asa: sãptãmânal, aproximativ 460 de candidati sustin proba teoreticã si 65 sau chiar 80% dintre ei reusesc sã treacã de ea. Probleme apar la proba practicã, acolo unde gradul de promovabilitate nu depãseste 50%, iar numãrul examinatorilor este unul destul de mic. Solutii sunt dar, deocamdatã, sunt în asteptare. “Au fost fãcute demersurile pentru delegarea unor agenti de la IPJ pentru mãrirea numãrului de examinatori care ne-au mai ajutat si în trecut. Vorbim de oameni care au atestat pentru examinatori auto. Cu sprijinul acestora vom reusi, în cele 6 luni cât dureazã o delegare, sã ajungem chiar si la una sau douã sãptãmâni de asteptare pentru programãri si reprogramãri la traseu”, spune seful Serviciului. De asemenea, o altã problemã este legatã si de calitatea candidatilor. Unii dintre ei sustin nepregãtiti acest gen de examen, în speranta cã agentii examinatori vor trece cu vederea greselile. “Ne întâlnim, zi de zi, cu diferite categorii de vârstã si am putea spune cã tinerii au mai bune abilitãti fatã de cei mai în vârstã”, spun si examinatorii.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

5 COMENTARII

  1. …și dacă ar descentraliza? Chiar nu se găsește nici un spațiu la Bârlad, Huși, Negrești că să bage 4 calculatoare legate la serverul DRPCIV??

    Și Nr de înmatriculare nu se poate elibera la un ghișeu in sediul RAR că în țările civilizate ?!?

    Admenstruația română….

  2. Chestia asta cu ” examinarea” este fabrica de bani…o stiu de mult timp.auzi tu cati candidați, cati respinși…pai daca școlile astea de șoferi nu pregătesc corect candidații normal.intrebarile alea sunt anume a facute sa greșești.parca esti la limba română, trebuie sa formezi…corect propoziția…tot rastalmaceste cuvintele parca face ghicitori cu tine.Mai rau încurca omul cu intrebari aberante, despre carute( din partea mea ar trebui interzise peste tot- numai pe tarla sa circule) ca nu plătesc ca un șofer, asigurare, rovigneta etc.Si iaca asa invata viitorul șofer…sa circule gresit.mare scofală…de mers cu masina…altii au plecat si in spatiu…si România tot in evul mediu este, cu atelaje pe șosele europene si nationale…printre mașini.vad prin oras numai tigani de la Rediu cu atelaje…ar trebui confiscate mizeriile alea si băgați la pușcărie ciorile ca sunt un pericol public.vezi acu 2 luni aprox…acidentul de la MOLDOSIN, alt accident la intrarea în Vaslui dinspre Rediu, etc.arestati nemernicii.la intrare in oras scrie clar( am uitat ca țiganul nu stie sa scrie, dar se da doctor): adică arata clar…indicator carute / interzis, la munca.

  3. Dar de ce stat român nu plătiți examinatorii????!
    Luați o taxa de examinare,trimite tva-ul la finanțe și 10 lei de fiecare candidat dă-i-l examinatorului ! Așa ar fi corect.Si-atunci o sa aveți examinatori cîți vreți.
    Problema este ce fac autoritățile cu spațiul insalubru in care trebuie sa stai la rind ca într-un beci ,cu risc de infectare ,atunci cînd vrei să-ți înmatriculezi mașină ori să-ți faci sau preschimbi permisul de conducere!
    Bine că ați construit un ” centru de afaceri” in care…s-a deschis o sala de sport!!! Daca o mai fi acolo,habar nu am!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.