spot_imgspot_img
10.5 C
Vaslui
24-apr.-2024

Amenzi pentru soferii care nu au cauciucuri de iarna

- Advertisement -

PEDEPSE Ministerul Transporturilor le-a pus gând rãu celor care pornesc la drum pe zãpadã, apoi derapeazã si blocheazã soselele. Acei soferi vor fi pusi sã plãteascã taxe usturãtoare pentru tractarea de urgentã si penalitãti pentru timpul în care i-au blocat si pe altii. Deocamdatã, proiectul se referã la transportatorii de marfã si de persoane, însã ar putea fi extins si la autoturisme. În caz contrar, vor plãti tractarea si amenda, dacã vor rãmâne înzãpeziti.

Anul acesta drumarii cred cã au gãsit solutia sã scape de coloanele de masini înzapezite. Ei spun cã de vinã pentru majoritatea blocajelor sunt camioanele grele, neechipate corespunzãtor, cu cauciucuri de iarnã. Transportatorii de marfã si de persoane vor fi obligati sã se doteze vehiculele cu cauciucuri de iarnã antiderapante, lanturi. În caz contrar, vor devein contravenienti. Proiectul cu pricina se aflã pe masa ministrului transportului, Anca Boagiu, si ar urma sã intre în vigoare de la 1 noiembrie. Se aplicã deocamdatã pentru transportatorii de marfã si de persoane, însã responsabilii cautã o variantã care sã îi oblige si pe soferii de turisme. Operatorii privati au sãrit ca arsi. Echiparea completã a unui camion mare cu anvelope de iarnã se apropie de 30.000 de lei. Ei spun cã pe o suprafatã cu gheatã, niciun fel de anvelopã nu face fatã. “Cauciucurile de iarnã ajutã în contextul în care urmeazã sã traversãm o portiune cu zãpadã”, sunt de pãrere acestia. Firmele care comercializeazã anvelope spun cã “segmentul camioanelor este inexistent atunci când vine vorba de achizitia de cauciucuri de sezon”, cei mai interesati de acest lucru fiind proprietarii de autoturisme. Acestia din urmã cautã acum anvelope de iarnã mai ieftine sau chiar la mâna a doua. De ce sunt atât de importante anvelopele de iarnã?! Pentru cã, pur si simplu, cele de varã nu fac fatã în sezonul rece. Diferentele nu sunt doar cele legate de aderentã, ci mai ales de consistenta materialului. Cauciucul din anvelopele de varã, spre exemplu, se contractã puternic la frig, pe când cel special pentru sezonul rece rãmâne suficient de moale pentru a nu derapa, mai ales pe carosabilul rece. Desi temperaturile au scãzut deja spre zece grade, putini soferi au fãcut trecerea la anvelopele de iarnã.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

4 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.