spot_imgspot_img
10 C
Vaslui
26-apr.-2024

Amenzi usturãtoare pentru soferii care parcheazã pe trotuar!

- Advertisement -

MÃSURI DURE… Conducãtorii auto sunt vizati de noi amenzi. O nouã lege care are scopul sã reglementeze anumite aspecte ce tin de codul rutier a trecut deja de Senat. Acestea au legãturã cu masinile parcate neregulamentar, pe trotuar, si din cauza cãrora pietonii îsi pun viata în pericol mergând pe carosabil. Conform proiectului de lege, amenzile se ridicã la valoarea de câteva mii de lei.

Initiativa legislativã de modificare a OUG nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, introduce amenzi de mii de lei pentru “nerespectarea interdictiei privind ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, atunci când nu este asiguratã lãtimea minimã de cel putin un metru a trotuarului lãsat la dispozitia pietonilor”. Sanctiunea va fi încadratã în clasa a IV-a de sanctiuni, astfel cã soferii care vor încãlca aceste reguli vor primi de la 9 la 20 de puncte-amendã si 6 puncte de penalizare. Desi, în mod normal, conform OUG nr. 195/2002, “un punct-amendã reprezintã valoric 10% din salariul minim brut pe economie, stabilit prin hotãrâre a Guvernului”, prin exceptie, în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2021, un punct-amendã are o valoare de 145 lei. Astfel, la un calcul simplu, rezultã cã soferii care nu vor lãsa un metru liber pentru pietoni ar putea primi o amendã cuprinsã între 1.305 lei si 2.900 de lei. În contexul cresterii accelerate a fenomenului urbanizãrii si a numãrului de vehicule din tarã, dat fiind faptul cã “asigurarea spatiilor de parcare speciale este problematicã, iar numãrul locurilor de parcare este deseori inadecvat pentru a face fatã cererii”, dupã cum se aratã în expunerea de motive, solutiile informale de parcare gãsite, de obicei, de cãtre soferi le creeazã dificultãti biciclistilor si pietonilor si îi expun pericolelor pe nevãzãtori sau pe cei care au probleme grave de vedere, care îsi riscã, practic, viata, din cauza unui trotuar blocat. Din aceste motive, initiatorii proiectului amintit considerã necesarã luarea unor astfel de mãsuri care sã protejeze si sã faciliteze accesul pietonilor pe trotuare, cu precãdere în cazul pãrintilor care au copii în cãrucioare sau a persoanelor cu dizabilitãti. Pentru a fi pusã în practicã, legea va trebui adoptatã de Camera Deputatilor apoi promulgatã de presedintele tãrii.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

7 COMENTARII

  1. Foarte multe mașini pe post de depozit în zona piețelor (și nu numai) care sunt ruginite și nu circulă de ani de zile,ocupă locuri de parcare. Chiar dacă legea nu permite ridicarea de pe domeniul public,primăria cu poliția locală (acei paznici) care încasează salarii fără să știe care e activitatea lor,să-i identifice , să l-i se aducă la cunoștință să elibereze locul de parcare în cel mai scurt timp (48 ore) am dat un exemplu.

  2. Un cetățean cu viziune curajoasă și foarte eficientă dacă ar fi pusă în practică și la nivel național.Cei care ridicați sume enorme pe la primăriile orășenești și municipale…băgați la tifdă postarea expusă!.La viitoarele alegeri..vă propun să candidați pe un post de consileer local…cu propunere ulterioară de viceprimar.

  3. Ca și posibile solutii:
    – Identificarea unui teren pe care vor fi duse autoturismele abandonate;
    – Identificarea tuturor autoturismelor abandonate sau pentru care nu s-a plătit impozit în ultimele 12 luni calendaristice. EX: proprietarii care nu au plătit impozitul pe mașini în anul 2019 să fie înștiințați că riscă să le fie ridicate mașinile pentru neplata impozitului;
    – Autoturismele înregistrate pe alte administrații financiare, în mediul rural spre exemplu – unde impozitul este mai mic nu au ce cauta pe raza municipiului Vaslui mai mult de 30 de zile într-un an. Cei care au masini pe alte județe sau localități să fie atenționați să intre in legalitate cu plata impozitului pe auto. Parcarile din oraș sunt pentru cei care plătesc impozite la Primăria Vaslui;
    – În momentul în care vasluienii achită impozitele pe autoturisme să primească o vignetă de la administrația financiară a primăriei, astfel în maxim 2 ani vom ști, fără mari cercetări, cine este de pe raza municipiului, dacă și-a achitat impozitul etc;
    – Înființarea pe raza municipiului sau înafara acestuia a unei parcări pentru mașinile mai mari de 3,5 tone și tiruri. Astfel am scăpa de mastodonții parcați pe raza municipiului. În momentul în care vrei să începi un bussines de transport, tractări auto, aprovizionare trebuie să te îngrijești de parcare;
    – Toate autoturismele înmatriculate pe alte județe, localități să fie parcate în parcări cu plată;
    – Pe strada Stefan cel Mare pe timpul zilei parcarea să fie cu plată;
    – Mașinile înregistrate pe firmă să fie parcate la sediul firmei sau în parcări private. Nu este ok ca în parcările publice să fie masini de distribuție, cablu, ale celor care sunt în exercițiul funcțiunii (angajații de la instituțiile statului- prefectură, primărie, alte instituții) etc. Spre exemplu, la vechea pompierie există firma Romold. Acolo toată acea porțiune de stradă, inclusiv în spate spre scoala 5 este ocupată de masinile lor.
    – Aprovizionarea magazinelor să se facă întrun anumit interval orar. Fără dube sau camioane prin oraș ziua. La ore de trafic intens aprovizionarea să se faca cu masini mici.
    – Parcările publice să fie publice. Spre exemplu, parcarea primăriei să fie pentru vasluienii care au treabă la primărie. Parcarea de la piață să fie liberă noaptea și în weekend.
    – Parcările cu plată să fie cu termene orare, limitative.
    – Locurile de parcare să fie plătite cu o sumă modică. Astfel, vom descuraja umplerea orasului cu hârburi. În momentul în care locul tău de parcare este ocupat suni la poliția locală iar ulterior va fi ridicată.
    – Trebuie identificate toate locurile din oraș ce pot fi folosite ca si parcare.
    – Masinile cu număr străin să poată fi parcate doar în parcări private sau cu plată. Nu poți aduce mașini de afară spre a le vinde si să le uiti in parcare. La stadion este un parc auto unde se vand mașini, iar ale oamenilor stau în stradă.
    – Trebuie să cautăm, pe cât posibilm să forțăm proprietarii de autoturisme să le parcheze în locuri special create și să lăsăm căile de acces, drumuri, șosele libere.
    – Impozitele pentru mașinile mari să fie mari sau si mai mari. Astfel vom descuraja tinerii să-și cumpere cazane care poluează.
    – Impozitul mașinilor electrice să fie 0. Trebuie dat un semnal spre eco, spre verde.
    – Transportul public, electric (troilee) să fie gratis.
    – Primăria trebuie să cumpere toate terenurile de pe raza municipiului. Dezvoltarea orasului este inevitabilă, iar spațiul din centru va fi scump.
    Parcurile de joacă pentru copii să nu fie afectate de amenajarea parcărilor.

    Termenele sunt orientative. Va fi puțin deranj dar în felul acesta populația va fi educată în ceea ce privește cumpărarea unui autoturism si a parcării acestuia.

    • Bune idei, aproape ca in strainatate. Pentru unii e exagerat. Deja il vad pe Vasluian ca plange. Mai bine ar intra intai legea cu masinile mai jos de 15 ani ca sa nu mai fie discutii pentru locurile de parcare.

  4. Parcări au făcut? Parcări domnule primar nu spatii verzi si pavele peste tot ca luați impozite mari pe fiecare mașină! Apoi discutam și despre amenzi!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.