spot_img
24.3 C
Vaslui
16-iun.-2024
spot_img

Bani europeni pentru lucrări de reparații rapide la calea ferată în zona Bârlad – Vaslui

- Advertisement -
CONCLUZIE… Prin semnarea acestui contract, s-a ajuns la un grad de contractare de 98,14% din PNRR, valoarea totală a celor 126 de contracte semnate fiind de 15,16 miliarde lei. Pentru regiunea Moldovei, investițiile totale în sectorul feroviar sunt de 131 de milioane de euro.

INVESTIȚII… 163 de milioane de lei au fost atribuiți din Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru realizarea de reparații rapide pentru infrastructura feroviară pe traseul magistralei M600 Tecuci – Iași. Compania Națională de Căi Ferate (CFR) anunță printr-un comunicat de presă că Regionala Căi Ferate Iași a semnat în data de 9 februarie 2023 deja contractul de execuție a lucrării. Contractul prevede în județul nostru, lucrări efective între stațiile Tutova – Munteni de Jos. Licitația pentru lucrările de reparații rapide pentru această porțiune de cale ferată a fost lansată în iunie 2022, iar în august CFR a primit o singură ofertă, de la Ness Proiect Europe din Ploiești.

Valoarea contractului de lucrări este de 163.605.204,47 lei, fără TVA, cu finanțare asigurată din fonduri nerambursabile PNRR și are drept scop eliminarea restricțiilor de viteză și creșterea vitezei de circulație până la 120 km/h pe mai multe loturi de cale ferată (CF) (funcție de configurația traseului). Durata de implementare a contractului este de 18 luni. Distanța CF Tecuci – Iași este de 170 km, cel mai rapid tren, un Interregio – face 2 ore și 21 minute, iar cel mai lent tren un Regio face 4 ore și 20 minute. În materie de viteză, cele mai rapide trenuri rulează în zonă cu o medie de 73 km/h, iar cele mai lente, cu o medie de sub 50 km/h. Lucrările se vor derula în vederea ridicării restricțiilor de viteză, precum și pentru îmbunătățirea condițiilor de călătorie. Pe o lungime de aproximativ 42 de km CF sunt vizate următoarele loturi: Tutova – Zorleni, Bârlad – Zorleni, Bârlad – Banca, Zorleni – Banca, Zorleni – Crasna și Banca – Crasna. Dacă scopul este acela de creștere a vitezei de circulație până la 120 km/h, beneficiile finale sunt: ridicarea restricțiilor, eliminarea costurilor cauzate de restricții, creșterea eficienței activității de operare, diminuarea efectelor adverse asupra mediului, precum și maximizarea gradului de siguranță. “Menționăm faptul că, în cadrul acestui contract cu durata de implementare de 18 luni, antreprenorul va executa, pe linia CF Iași – Tecuci (41,83 km cale ferată), lucrări de tip Quick Wins, prin înlocuirea punctuală a elementelor componente ale suprastructurii căii (șină, traverse, aparate de cale, piatră spartă) cu materiale de cale noi, lucrări care vor conduce la o creștere a vitezei de circulație pentru trenurile de călători și marfă, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie și asupra creșterii siguranței, dar și a confortului călătorilor. Prin PNRR, avem șansa de a realiza lucrări de reparații și modernizare pentru o parte din rețeaua de transport feroviar, iar acest lucru ne motivează să accesăm un procent cât mai mare din banii europeni destinați transportului feroviar”, a declarat Oana Brânzan, în calitate de purtător de cuvânt în cadrul CFR SA.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

2 COMENTARII

  1. Trecerea de cale ferată de la Bălteni este amenajată ,modern, cu placi din cauciuc!
    Oare prin acest pnrr se va face ceva asemănător și la bariera ILF din Vaslui spre Bacău???
    Iată ce cred: Nu se va face nimic ! Mai mult după ce se va termina reconstrucția,conform acestui program ,va veni primăria cu măreța perspectiva de a face o trecere subterană pe sub aceasta cale ferată!După principul : întîi construim apoi stricăm!
    Bă esti prost ??!!¿

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.