spot_img
spot_imgspot_img
8.7 C
Vaslui
16-mai-2024

Bani europeni pentru șapte școli din județ

- Advertisement -
ȘCOALĂ VERDE… Conceptul de „școală verde” desemnează profilul unei școli care creează un mediu sănătos și care favorizează învățarea, în timp ce economisește resurse.

SPRIJIN… Șapte școli din județul Vaslui vor primi bani pentru reabilitare. Este vorba despre Școala Gimnazială din comuna Ștefan cel Mare, Școala Gimnazială „Mihai David” Negrești, Școala Gimnazială „Theodor Rosetti” Solești, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Constantin Pufan” Vaslui, și trei unități de învățământ incluse în proiectul „Implementarea conceptului de școală verde în municipiul Vaslui” – Liceul Teoretic „Emil Racoviță”, Școala „Mihai Eminescu” și Școala „Ștefan cel Mare” Vaslui. Acestea au fost declarate admise în cadrul apelului de proiecte „Construirea și dezvoltarea unei rețele-pilot de școli verzi”, finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). La nivel național, au fost înscrise peste 200 de unități de învățământ, 19 dintre ele fiind declarate “respinse”.

Potrivit metodologiei publicate de Ministerul Educației, conceptul de „școală verde” desemnează profilul unei școli care creează un mediu sănătos și care favorizează învățarea, în timp ce economisește resurse, generează energie electrică proprie și folosește tehnologii ce reduc emisiile de gaze cu efect de seră (pompe de căldură, autobuze electrice încărcate cu energie electrică produsă din panouri solare fotovoltaice etc.). “Costurile de exploatare pentru energie și apă în școlile verzi vor putea fi reduse cu 20% până la 40%, iar beneficiile includ o reducere semnificativă a emisiilor de dioxid de carbon și a consumului de apă”, se arată în metodologie. De asemenea, potrivit aceluiași document, în cadrul „școlilor verzi” vor fi utilizate practici didactice adaptate educației pentru protecția mediului înconjurător, prin: introducerea, în activitățile de predare-învățare-evaluare ale disciplinelor din trunchiul comun sau opționale, în funcție de vârsta și nivelul elevului, de noțiuni de mediu și schimbări climatice, marcate distinct în planurile de lecție; implementarea, în cadrul curriculumului la decizia școlii/curriculumului în dezvoltare locală, de discipline opționale specifice, cu tematică relevantă pentru schimbări climatice și mediu; implementarea de discipline opționale integrate cu tematici relaționate cu Educația pentru dezvoltare durabilă/Educația ecologică, cum ar fi Educația pentru sănătate.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.