3.7 C
Vaslui
30-nov.-2022

Bãtaia de joc cu facturile E-ON continuã nestingheritã

- Advertisement -

DE NEÎNTELES De aproximativ o lunã, de când E.ON a schimbat operatorul de distribuire a facturilor si înstiintãrilor cãtre benefiari, acestia au o grijã în plus: sã-si caute facturile prin alte cutii postate, pe alte scãri de bloc sau în mediul rural pe la cârciuma din sat. Noul partener al E.ON, Total Post, nu are personal care sã cunoascã îndeajuns gospodãriile din localitãti si, ca sã scape de facturi, le lasã pe unde apucã: pe ulite, în cârciumi, la vreun localnic care sã le distribuie mai departe. Asa cum am mai precizat, oamenii se tem ca nu cumva, din pricina acestui distribuitor care nu le aduce facturile la domiciliu, sã le fie deconectate gospodãriile de la reteaua de alimentare cu electricitate si fac reclamatii la postasi, pe care îi acuzã de întârzieri, pentru cã oamenii nu cunosc cã Posta Românã nu mai este partenerul E-ON. Mai mult, firma Total Post are reprezentantã doar în Bârlad si Vaslui, asa cã oamenii din satele judetului care nu primesc facturile de platã de la E-ON vin cale de zeci de kilometri în aceste orase la sucursalele E-ON Moldova pentru a solicita copii dupã facturi. Noul partener E-ON este o companie care a fost fondatã de cãtre fostii capi ai Postei Române, care au dus aceastã institutie aproape în pragul falimentului, ei având foarte putini salariati cu care fac distributie la milioane de beneficiari! Protectia Consumatorului din Vaslui a primit o reclamatie semnatã de mai multi cetãteni, însã oricum se autosesizase dupã aparitia articolului din cotidianul nostru de acum câteva zile. Luni, reprezentantul pe Moldova al Total Post este chemat la Vaslui.

Nu e deajuns cã vasluienii plãtesc enorm de mult pentru energia electricã furnizatã de E-ON, unii nemaiîndrãznind sã aibã în case decât un bec si un frigider. E-ON duce umilirea românilor pe noi culmi. De o lunã de zile a schimbat distribuitorul pentru facturi si înstiintãri cãtre beneficiari renuntând la Posta Românã si încheind contract cu o firmã de curierat rapid Total Post. Clientii E-ON, din judetul Vaslui si nu numai, sunt nemultumiti cã reprezentantii societãtii private nu respectã contractul si îsi bat joc de clienti. În aceastã situatie se aflã mii de persoane din judetul Vaslui, din cele aproape douã sute de mii de abonati la E-ON. Vasluieni, bârlãdeni, huseni, negresteni – si aici ne referim si la zonele rurale aferente – sunt nemultumiti si sustin cã reprezentantii Total Post nu îsi fac datoria din cauza numãrului mic de angajati si curieri, mai ales în mediul rural. Mai multe reclamatii au fost depuse la Posta din Bârlad si Vaslui, precum si la Comisariatul pentru Protectia Consumatorului împotriva firmei de curierat Total Post. “De cele mai multe ori gãsim facturile la cârciumã în sat, pentru cã cei de la Total Post nu cunosc oamenii, sunt multi care au acelasi nume de familie, uneori habar nu au pe unde sunt satele si lasã facturile la centrul comunei pe la oameni sã le ducã ei în satele unde nu stiu ei sã ajungã. O debandadã!”, ne-a precizat un client E-ON, aflat la caseria din Bârlad pentru a solicita copie dupã facturã ca sã plãteascã.

Liniste totalã la Total Post din Bârlad

Am încercat sã luãm o pozitie oficialã a reprezentantilor Total Post din Bârlad pentru cã, asa cum am aflat, ei au în jur de 10 curieri, pentru 29 de comune arondate E-ON Bârlad, însã am avut ghinion! Cele 29 de comune, plus municipiul Bârlad, însumeazã peste 100 000 de facturi care trebuie distribuite în timp record, iar cei 10 curieri nu fac fatã! Situatie jenantã la Bârlad acum douã zile când facturile E-On de pe scara unui bloc erau puse în cutii … anapoda! Familiile de pe scarã fãceau schimb de facturi “vecine a ta e la mine în cutie, oare a mea unde o fi?”, se tot întrebau unii pe altii. Mai mult, numai jumãtate dintre ei primiserã facturile, cealaltã jumãtate nu! “Eu am factura E-ON. E drept cã m-am deplasat pentru ea pânã la magazin sã o iau, cã nesimtitul de curier a lãsat facturile pentru toatã <<mahalaua>> la chioscul din stradã. Pe facturã scrie Total Post Group. Dacã si luna viitoare vine factura tot la fel, o sã-i reclam si eu si o sã-i si bat”, a spus nervos un bârlãdean, aflat la ghiseu la E-ON sã plãteascã factura. Din pãcate, la Total Post Bârlad nu am gãsit decât un singur curier, pornit nevoie mare pe jurnalistii nostri care au sesizat acum câteva zile neregulile privind distributia fãcutã de ei. Nu a dorit sã comenteze, ne-a indicat o doamnã de la dispecerat – numitã Geanina -, care era plecatã la E-ON sucursala Bârlad, de unde nu s-a mai întors… Din punctul de vedere al celui cu care am discutat, E-ON este de vinã pentru întârzieri si haos, deoarece trimit facturile târziu si cu adresele gresite! “O sã vinã doamna Geanina si sã vã dea ea relatii. Nu avem niciun fel de probleme noi. Facturile vin de la E-ON cu întârziere, dau gresit strãzile… Dumneavoastrã ati scris despre Total Post si ne-ati acuzat pe noi, postasii, dar nu noi suntem de vinã, ci E-ON!”, a spus curierul care se afla în sediu, ce n-a vrut sã-si dea numele. Desi am asteptat ceva timp, în jur de o orã, doamna Geanina n-a mai venit… sã ne dea relatii!

Reclamatii la Postã si Protectia Consumatorului

Asa cum am mai mentionat, clientii nemultumiti au fãcut sesizãri la oficiile postale din Vaslui si Bârlad, convinsi fiind cã acest serviciu apartine tot Postei Române. Reprezentantii Postei din Vaslui sustin cã nu mai au aceste atributii. “Informãm toti cetãtenii din judetul Vaslui pe aceastã cale cã firma de curierat privatã Total Post a preluat de la Posta Românã livrarea facturilor E-ON. Nemultumirile noastre sunt legate de faptul cã factorii nostri postali sunt opriti pe stradã si certati sau chiar abuzati verbal de cãtre clientii nemultumiti cã nu primesc facturile E-ON sau le primesc cu întârziere, uneori aproape de data scadentei. Precizez pe aceastã cale cã Posta Românã nu mai livreazã facturile E-ON beneficiarilor, ci în prezent acest lucru îl face firma de curierat rapid. Noi am primit mai multe reclamatii de la clienti si la sediile oficiilor postale din judet. Chiar astãzi (ieri – n.r.), au venit cei de la CJPC pentru relatii deoarece sunt fãcute sesizãri la acest comisariat de cãtre clientii E-ON nemultumiti”, a declarat Nicutã Marcu, seful Oficiului Judetean Postal Vaslui. ”Da, avem o reclamatie însã noi ne-am autosesizat si din cotidianul dumneavoastrã, în urma articolului apãrut acum câteva zile. Am invitat la sediul CJPC Vaslui pe directorul zonal al Total Post care va veni luni, 15 septembrie la noi, pentru a da explicatii”, ne-a precizat Constantin Vasilache.

Total Post – companie cu datorii uriase si un capital de 1.000 de lei

Ideea schimbãrii operatorului de distribuire a facturilor a avut la bazã, spuneau într-un comunicat cei de la E.ON luna trecutã, „fluidizarea procesului de transmitere si reducere a timpului de livrare a corespondentei cãtre clienti”, Total Post fiind „cea mai importantã companie privatã de pe piata corespondentei adresate”. Total Post Mail Services, asa cum este denumitã societatea care distribuie facturile E.ON, are sediul în Bucuresti si este relativ recent înmatriculatã. Potrivit situatiilor fiscale depuse la Ministerul Finantelor, aceastã firmã a fost înmatriculatã în anul 2012, iar conform bilantului depus pe anul 2013, avea datorii de peste 13,4 milioane de lei, un capital subscris de numai 1.000 de lei si o pierdere de peste 1 milion de lei. Aceste date reliefeazã „importanta” acestei societãti pe mâna cãreia au fost lãsati abonatii E.ON. Total Post Mail Services avea, anul trecut, 833 de salariati în toate sucursalele din tarã, plus Bucuresti! Ceea ce era de demonstrat!

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.