-1.7 C
Vaslui
31-ian.-2023

Bătaie de joc: imagini rare cu implementarea unui proiect european, la Vaslui! 80.000 de euro, aruncați la fier vechi! (FOTO)

- Advertisement -

ZECI DE MII DE EURO, PE APA SÂMBETEI… Cele trei troleibuze, achiziționate în 2015 de Transurb, pentru implementarea unui proiect cu finanțare europeană, au fost scoase din curtea societății de transport public din municipiul Vaslui. Nu pentru a efectua vreo cursă, ci pentru a fi duse la Termica, unde vor sta până, cel mai probabil, vor fi valorificate la fier vechi. Aflate într-o stare deplorabilă, troleibuzele au fost tractate cu ajutorul unui camion, pentru că de pornit motorul nici nu mai putea fi vorba. Transurb a cumpărat cele trei troleibuze second hand în urmă cu aproape opt ani, la prețul de 332.745 lei (27.000 euro fiecare, la cursul valutar din 2015), de la o firmă din Sibiu, care ulterior a intrat în dizolvare. Societatea de transport public din municipiul Vaslui le-a pus în funcțiune în 2016, omițînd un aspect tehnic extrem de important: ele fuseseră concepute să funcționeze la o tensiune de 600 Vcc, iar stația de redresare pentru rețeaua de troleibuze din Vaslui, construită în 1994, era concepută pentru o tensiune de 750 Vcc. După două luni, troleibuzele au fost retrase din circulație și abandonate în curtea Transurb.

Zeci de mii de euro, aruncați pe apa sâmbetei. Și nu din bugetul Uniunii Europene, ci din bugetul local, al municipiului Vaslui, pentru că achiziționarea celor trei troleibuze nu a fost inclusă în proiectul pe fonduri europene. Povestea lor a început în 2015, când Primăria Vaslui a implementat proiectul “Reabilitare, modernizare și extindere infrastructură de transport public cu crearea unui terminal intermodal, precum și reabilitarea, extinderea iluminatului public în municipiul Vaslui”. Proiectul a avut o valoare de 24.651.400 lei, iar obiectivul lui principal a fost “reabilitarea infrastructurii urbane din municipiul Vaslui, prin implementarea de soluții ecologice de mobilitate la nivelul transportului public în zona de acțiune urbană până în 2015 în vederea îmbunătățirii condițiilor de viață “sănătoase” la nivelul zonei de acțiune urbană pentru comunitate și investitori, contribuind astfel la îmbunătățirea gradului de atractivitate a Regiunii Nord-Est, la creșterea calității vieții și la crearea de noi locuri de muncă”. Mai exact, prin acest proiect s-au reabilitat 9.550 m linie de troleibuz (n.r. pe str. Decebal, str. Ștefan cel Mare și str. Republicii) și s-a extins linia de troleibuz cu 4.000 m, s-au reabilitat 11.031 m linie iluminat public și s-a extins iluminatul public cu 4.130 metri.

Rețea modernă de transport, cu troleibuze din 1990

În proiectul finanțat din fonduri europene nu au fost prevăzuți banii pentru achiziționarea troleibuzelor, astfel că autoritățile locale au fost nevoite să aloce sumele necesare. Conducerea Transurb de la acea vreme a ales varianta cea mai ieftină: troleibuze second hand, fabricate în 1991 și 1994, aduse din Austria de SC Best Omnibus SRL, un intermediar de autobuze și troleibuze rulate. După câteva luni, mințile “luminate” care s-au ocupat de implementarea proiectului și-au dat seama că există o problemă: cele trei troleibuze fuseseră construite să funcționeze la o tensiune de 600 Vcc, iar stația de redresare pentru rețeaua de troleibuze din Vaslui, construită în 1994, era concepută pentru o tensiune de 750 Vcc. Așa cum era de așteptat, acestea s-au defectat și au fost scoase din circulație după doar două luni de zile. În 2016, a fost detașată în funcția de director al societății Mariana Plăcintă, fostă angajată în cadrul Primăriei Vaslui, iar în 2018 s-a luat decizia contestării în instanță a contractului cu SC Best Omnibus SRL din Sibiu, în speranța că se va mai putea recupera ceva. Pentru că niciuna dintre părți nu s-a prezentat la proces, Judecătoria Sibiu a suspendat procesul mai bine de un an de zile. Transurb a făcut recurs, însă tribunalul i l-a respins. Mai mult, instanța a obligat Transurb să plătească societății din Sibiu cheltuieli de judecată în cuantum de 4760 ron.

Tractate cu ajutorul unui camion în afara orașului

După aproape opt ani de la implementarea acelui proiect care trebuia să asigure un transport ecologic în oraș, actuala conducere a Transurb a decis să se descotorosească definitiv de troleibuzele pentru care vasluienii au plătit peste 80.000 de euro. Vehiculele au fost scoase din curtea societății, tractate de un camion, și duse în curtea Termica, unde își vor aștepta obștescul sfârșit. Cel mai probabil, troleibuzele vor fi trimise la fier vechi, acolo unde trebuiau să ajungă încă de când au fost aduse în țară. Primăria și Consiliul Local Vaslui implementează, în această perioadă, un nou proiect ce vizează transportul din oraș. Se numește “Proiectul de extindere a rutelor, traseelor și stațiilor pentru transportul public de călători” și este finanțat prin Programul Operațional Regional (POR). Valoarea totală a proiectului este de 108 milioane de lei și include, pe lângă extinderea și înființarea de noi trasee, și modernizarea stațiilor de călători, precum și achiziția de mijloace de transport moderne: opt autobuze hibrid și 10 troleibuze. Primele astfel de mijloace de transport vor ajunge la Vaslui zilele următoare, acesta fiind și motivul pentru care troleibuzele vechi au fost mutate din curtea Transurb.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

11 COMENTARII

  1. Dea’le lu’ Vasile!!! Uite așa tuf banii publici, fără nicio jenă, ăștia n-au mamă sau tată. O făcut Roșcatul ăsta lupa mare, instituțiile dorm, cele mai importante 🤮

  2. Noi locuitorii Mun.Vaslui platim taxe si impozite pentru aceste epave de la Transurb Vaslui sa faca Buzatu si ai lui pula mare pe spatele Vasluienilor.Rusine bai jegosiloe ce sunteti.Poate se vor destepta si vasluieniii si vor fi mai atenti pe viitor.Sa eliminam aceste carpe imputite.Incercati si mai gasiti o modalitate de a mai fura ceva banuti pe spatele nostru.Schimbati reteaua de alimentare a troleielor,deoarece este expirata.Hai la treaba la furat ca se poate.

  3. Nu va mai gândiți că au avut ei grija sa bage și în sacose mai ales cică firma respectiva a intrat în insolventa furaciuni pe fața că și cu spitalul județean de 3 ani se chinuie sa termine o clădire

  4. Au mai fost cheltuiți bani cu nemiluita la aceasta unitate .vezi cele trei autobuze cumpărate cu banii transurb cu credit la banca o ilegalitate crasa fără voia consiliului local .acestea au fost cumpărate de domnul director.buhusi.vreo 5o. Mii euro.la fier vechi după scurt timp. Autobuze cumparate pe spatele angajatilor. Trebuie sa raspunda cineva.Doua autobuze aduse de domnul crețu.acestea nau costat mult 5 mii bucata.si sa atins apogeul cu trofeele de trolee Cine răspunde?? Noi cetățenii. Ne agitam și plătim incompetenta.

  5. Flavius,măi Gheorghieș da’ cum sa pornească motoru’ daca e troleu? Nu trebuiau conectate la o rețea electrică?
    Și cum sa le duci în locul de ” păstrare” , daca nu tractate ?
    Hai măăi și tu de colo !!!
    🤪

    • O firma de transport agabaritic și scãpai definitiv de ele. Știai ca nu mai pot fi folosite, știai ca vin cele noi, un bun gospodar avea tot timpul sã se organizeze! De ce sã plimbi mortul prin oraș?

    • Unele troleibuze au din construcție și motor termic, de mici dimensiuni, care îi permit vehiculului să circule cu viteză redusă tocmai pt cazurile în care cade rețeaua. Probabil la asta se referea autorul. Dar, na, suntem români și ne pricepem la toate, de la chiloți la submarine nucleare.

  6. Asta este o problemă destul de gravă pe care nea Vasile ar trebui s-o explice populimii care la votat și nu mașinațiunile pe care Catană le-a semnalat (probabil adevărate, având în vedere incompetența și obediența celor vizați), 80000 de euro pe care populimea le plătește degeaba .Foarte tare nea Vasile ține-o tot așa, că populimea oricum este proastă și te votează.

  7. Păi vă mirați cum cumpără toate deșeurile și hârburile altora?
    Numai bune de dus din start la fier vechi? De incapabili, neprofesioniști și loaze ce sunt.
    Nimic bun din mâna lor!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.