spot_imgspot_img
7 C
Vaslui
20-apr.-2024

Blocul din Vaslui unde proprietarii nu plătesc o lingură de apă în plus. Iată soluția găsită de președintele de asociație!

- Advertisement -
SCHIMBARE… Toate apometrele vechi au fost schimbate cu unele noi, cu citire la distanță, iar proprietarii nu își mai bat capul nici cu indexul, nici cu facturile “umflate”.

INVESTIȚIE… Pare greu de crezut, dar în orașul în care aproape toată lumea se plânge de facturile încărcate la apă, un bloc situat chiar în buricul târgului reprezintă excepția de la regulă. Oamenii de aici au știut cum să se gospodărească singuri și, mai ales, și-au pus în conducerea asociației o persoană care a înțeles din prima care îi este menirea. Pentru că și aici erau probleme cu facturile la apă, președintele asociației, Octav Ghiurțu, a decis să înlocuiască toate apometrele vechi cu dispozitive noi, echipate cu un modul radio. Acest modul transmite către angajații Aquavas indexul de apă, fără ca aceștia să fie nevoiți să intre în locuințe. Astfel, consumul de apă este înregistrat într-un mod transparent și echitabil pentru toată lumea, iar oamenii nu plătesc nici măcar o lingură de apă în plus.

Apometrele cu citire la distanță reprezintă cea mai bună soluție pentru proprietarii de locuințe. Din ce în ce mai multe orașe din țară achiziționează astfel de dispozitive, printre ele numărându-se și Vasluiul. Societatea Aquavas a fost prima care și-a schimbat contoarele de branșament de la scările blocurilor, în așa fel încât angajații să nu mai fie nevoiți să coboare prin canale pentru a citi indexul. Aquavas-ul nu poate intra însă în locuințele vasluienilor și nici nu poate investi în apometre de apartament, de aceea asociațiile de proprietari joacă un rol foarte important în această ecuație. Vasluienii nemulțumiți de facturile la apă ar trebui să-i tragă de mânecă pe cei care dorm în funcțiile de conducere ale asociațiilor și să îl dea exemplu pe președintele asociației de proprietari “Ștefan cel Mare”, de la blocul 76. Aici, toate apometrele vechi au fost schimbate cu unele noi, iar proprietarii nu își mai bat capul nici cu indexul, nici cu facturile “umflate”. Ce l-a determinat pe președintele asociației, Octav Ghiurțu, să înlocuiască apometrele mecanice cu unele cu citire la distanță, ne explică chiar el. “Am ales această soluție după ce un an de zile m-am ocupat de transmiterea indexului pe vechile apometre. Am pus administratorul să meargă din ușă în ușă să colecteze indexurile de la toți, dar tot am avut probleme. Am zis să facem această investiție, care în total ne-a costat 476 de milioane de lei vechi, cu tot cu manoperă. 116 apometre au fost montate în 60 de apartamente, inclusiv în sediul băncii de la parterul blocului. Din devizul final, a reieșit că un astfel de apometru a costat 416 lei, cu tot cu manoperă. O săptămână m-am ocupat cu informarea, am sunat pe toată lumea. Am mers apoi la domnul Huhurez, directorul Aquavas Vaslui, căruia i-am spus ce vreau să fac. Societatea mi-a prezentat o ofertă cu cele mai bune patru apometre de pe piață, cu citire de la distanță, iar noi am ales unul dintre ele, pe care l-am considerat noi cel mai bun. Achiziția s-a făcut asemănător licitațiilor publice, cea mai bună ofertă, cel mai bun raport calitate preț, plata a fost făcută prin bancă, totul transparent, totul la vedere. După ce le-am cumpărat, domnul director a vorbit cu colegii lui, iar în trei zile am avut montate toate apometrele noi. Ei s-au ocupat de tot, de achiziționarea lor, de montare, de tot. După ce am montat apometrele în apartamente, am solicitat Aquavas să schimbe și contoarul de branșament, iar acum avem totul pe bază de citire la distanță. Nu mai avem probleme cu indexul, cu vecinii care nu raportează consumul. A fost ceva de muncă, dar fără implicare și înțelegere din partea tuturor, nu poți rezolva nimic. Luna asta e prima când datele apometrelor din apartamente vor fi conectate cu cele ale contoarului de branșament de la scară și noi preconizăm că vom avea zero diferențe”, a declarat președintele asociației “Ștefan cel Mare”.

Aquavas și-a modernizat infrastructura, peste 4700 de contoare inteligente montate în Vaslui, Bârlad, Negrești și Huși

Reprezentanții operatorului de apă Aquavas SA precizează că s-au preocupat de achiziționarea și montarea de contoare la branșament cu citire la distanță încă din anul 2012, când a fost întocmită documentația tehnico-economică pentru Proiectul “Reabilitarea sistemului de alimentare cu apă, a sistemului de canalizare și a stațiilor de epurare în Aglomerările Vaslui, Bârlad, Huși și Negrești – judetul Vaslui”. Acest proiect prevede, printre altele, digitalizarea contorilor de branșament în cadrul contractelor de lucrări, reabilitare și extindere rețele, cât și în cadrul componentei SCADA pe rețele. Contorizarea inteligentă a fost făcută atât la noile branșamente de pe rețelele extinse, cât și la branșametele existente aflate pe rețelele de alimentare cu apă reabilitate, în numar de 4767 , după cum urmează: În Vaslui au fost montați un număr de 1263 de contori cu citire la distanță dintr-un total de 1724; în Bârlad urmează a fi montați 1700 de contori cu citire la distanță; în Huși au fost montați un număr de 977 de contori cu citire la distanță, iar în Negrești au fost montați 366 de contori cu citire la distanță. “Preocuparea Operatorului Regional pentru contorizarea inteligentă este reflectată și în faptul că, începand cu anul 2016 și până în prezent, au fost montate alte 2180 contoare de branșament cu citire la distanță, finanțarea fiind asigurată prin surse proprii ale Aquavas SA. Așadar, Compania de apă Vaslui, împreună cu autoritățile județene și locale au acordat o importanță deosebită acestor aspecte, depunând diligențe în vederea atragerii de fonduri europene nereambursabile, aflându-se, în mod real, în etapa de implementare a celor două Proiecte majore, desfășurând în paralel și acțiuni de contorizare prin surse proprii, activități ce însumează un număr total de 17.947 de contoare de branșament inteligente. Nu trebuie făcută o confuzie între aceste contoare de branșament și apometrele – aparatele de măsurare a consumului individual din condominii-apartamente, aparate care sunt proprietate a utilizatorului. În acest context facem trimitere la situația ca, în câteva blocuri din municipiul Vaslui, proprietarii de apartamente , prin asociatiile de proprietari, au procedat la montarea apometrelor inteligente, cu citire la distanță, ceea ce a permis colectarea datelor reale privind consumul individual al utilizatorilor din aceste scări/bloc, problemele legate de diferența între suma consumului utilizatorilor din aceste blocuri și consumul înregistrat de contorul de branșament fiind rezolvate”, au declarat reprezentanții Aquavas Vaslui.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

20 COMENTARII

  1. Încă nu s-a primit nici-o factură. Să ne spună peste 4-5 luni dacă nu au fost diferențe între apometrul central și totalul pe apartamentele legate pe acel apometrul central.

  2. Acum e mai bine, a fost și mai rău…important este să evolueze spre bine, nu spre mai rău. Diferența dintre consumul de la branșament și suma consumurilor individuale se repartizează pe unitate locativă, acum….a fost și mai rău… În alte județe diferența de repartizat se stabilește la o cantitate maximă prin hotarare de consiliu local sau judetean, având la bază calcule si analize tehnice, dar se face verificarea în prezența unui reprezentant al asociației de proprietari/locatari….la fel și citirea contorului de branșament. Mai mult la stabilirea prețului pe MC trebuie să se țină seama conform legii și regulamentului ANRSC…..de o componentă care se numește ,,gradul de suportabilitate al populației”. Mă întreb și eu ce valoare o fi având această componentă în județul/municipiul Vaslui….cu unul din cele mai mari prețuri din țară, în comparație cu cea din municipiul Ploiești, unde prețul e mult mai mic. Suportă mai ușor populația în Vaslui un preț mare, decât cea din Ploiești, care este evident un județ/municipiu mai dezvoltat.

  3. Reclama in toata regula nr 1 dupa montaj pentru citire lunare se va achita in suceava 7 roni lunar nr 2 avariile dintr apometrul general si apometrele de apartament se vor masura in metri cubi nu cu lingura nr 3 cat sunt noi e bine dar nimc nu tine vesnic si nici nu se blocheaza brusc dupa 1 an vedem ca apar diferente mici dupa 2-3ani se maresc la 5 ani aceiasi situatie de ieri nr 4 mai lasatio cu lauda ca se vede din titlu nu a inceput lumea cu D-nul Octav se intelege aveti in viitorul apropiat adunare generala cu alegeri pentru presedinte

  4. PUPINCURISTII AU INCEPUT SA FACA PROPAGANDA CU APOMETREL;E –-VEDETIVA DE TREABA CINE GARANTEAZA CA NU VA PUNE PLUS LA INDEX ––FALS –ASA A INCEPUT SI CU REPARTITOARELE CU CALDURA SI A IESIT UN FIS–NICIODATA NU VA IESI ACUAVAS IN PIERDERE –CONSILIUL DE ADMINISTRACTIE DIRECTORI –TOTI MAFIOTII CARE CONDUC DE UNDE IAU MILIOANE PENTRU O SEDINTA –-O LUATI RAU DE TOT –-

  5. Hotărârea de încărcare a facturilor este luată de Consiliul Local, deci de bandiții ăia și pusă în practică de Aguavas.
    Scrie pe fiecare factură HCL. Deci hoțiile sunt în cârdășie-
    ”Preconizăm că vom avea zero diferențe, este cea mai mare abureală”.
    Și dacă nu se dă indexul lunar, sunt alocați 4m/persoană din oficiu, deci nimeni nu are factură Zero lei.
    Cel mai mare preț din țară și furați pe față, cââât de mult se poate! Protejată bine infracțiunea!

    • Roberta, se pare facă faci parte din grupul de analfabeți funcționali, dar nu te întrista, ca tine sunt foarte mulți!
      Cine sa mai dea indexul lunar, dacă apometrele alea pot fi citite la distanta? Tu nu înțelege ca oamenii nu mai dau indexul pentru că un angajat al Aquavas se duce acolo în fiecare luna și colectează consumul, fără a bate la ușă nimănui? Atât timp cât consumul aratat de contorul de branșament de la scară bate cu consumul adunat de la fiecare apartament, fiecare proprietar de apartament plătește fix cât consuma! Cu o singura condiție, ca la subsol sa nu se înregistreze pierderi! Ce e asa greu de priceput?

      • Ar fi ok sa fie pe scara dar contorul nu e pe scara, e pe bloc, iar la un bloc cu 4 scări o scara, doua, trei chiar, pot sa fie in regula , la zi cu plățile si subsol curat, daca una singura nu e ok ei tot plătesc umflat
        Iar proprietarii din scări n-au nici treaba unii cu alții , nici nu știi la ce scara si la cine sa te duci când iți umfla ăștia facturile ca pe scara întrebi pe unii pe alții iar de la tine toți au declarat si plătit la zi, la alte scări la cine sa te duci ?

        • Ei chiar asta ar trebui sa facă sa pună măcar naibii contoarele alea de branșament pe scări, ca pe scări altfel gestionezi , ne cunoaștem uni cu alții si nu ne furam căciula, la alte scări poți sa iei si bătaie daca insiști sa te duci
          Pe noi așa ne încarcă permanent, la noi umbli in șosete in subsol si murim de nervi cu hoțiile astea

      • Pierderile din subsol sunt o parte minusculă din ceea ce apare pierdere la apometrul general scară/bloc. Pierderile majore sunt generate de furăciunile celor care nu au incluse în apometrele din locuință toate utilitățile: mașină de spălat, bazin toaletă, etc, etc. Mai mult decât atât, faptul că, după lege, pierderile se împart echitabil între apartamente este o inechitate pentru cei care locuiesc cu mai puțini membrii de familie decât cu cei care au familie mai numeroasă și nevoi de consum de apă, evident, mai mari. Corelând furăciunile cu faptul că pierderile se împart inegal între persoanele care locuiesc efectiv în acele spații (apartamente cu una două persoane și apartamente cu, 5/6 persoane dintre care unii sunt copii și se mai joacă la robinete), reiese că de fapt noile apometre nu rezolvă nici o cauză a generării acestor pierderi pe care le plătim în folosul altor vecini, și nici măcar nu știm care sunt aceia, pentru că, nu-i așa, nu există lege care să permită controale inopinate în locuințe, fără acordul proprietarilor, așadar noile apometre nu pot fi o soluție pentru soluționarea problemei care înfurie toți proprietarii… sau poate nu pe toți, că ăia care au alte calcule, ies in câștig, le plătesc vecinii apa și nici măcar nu sunt obligați să le de-a binețe. Pentru că așa spune legea. Înaintea apometrelor, trebuie schimbată legea, astfel încă să se echilibreze plata pierderilor pe număr de locatari nu pe număr de apartamente! După aia mai putem discuta despre avantajele altor aparate de măsurare a contoarelor de pe stradă, din satelit, etc. Dacă aparatele nu „văd” și instalația apometrelor, dacă sunt/nu incluse toate consumurile din locuință, nu au cum să conducă la reducerea pierderilor.

      • Matale faci parte nu grupul analfabeților funcționali, ci din grupul proștilor de-a binelea! Eu am scris că indiferent dacă se dă sau nu se dă indexul lunar, se pun 4 metri de persoană din oficiu. Deci nimeni nu este pe zero de plată ! Visează în continuare cai verzi pe pereți!

        • Pentru de la 76. Mare-i prostia, el crede că citesc ăia corect și gata furăciunea-i pe final. Ha, haaaaa, haaaa, da creduli mai sunteți!

  6. Dar Domnul Ionel Sandu, „salvatorul nostru”, ca tot mereu da de pământ cu cineva cu ăștia nu vrea sa dea ?
    numai la Pavel e salvarea noastră, cum sa deranjeze prietenii 😛

  7. Si poate ne explica domnii patroni de la Aquavas de ce avem si apa cea mai scumpa
    Sa pună cheltuielile pe metru cub, si nu cu investiții ca sunt privați si preturile aberante n-au nici o legătură cu investițiile firmei lor, sunt ilegale, nu sunt costuri de producție ca sa ne încarce pe noi cu ele

  8. Pare mai mult a reclama, unde sunt dovezile ? nu asa se scrie un articol ?
    Vreau sa vad si eu niște facturi ca nici intr-un caz colectarea datelor e problema cu facturile umflate de Aquavas, noi plătim la timp subsolul e curat, si tot ne umfla la greu facturile

  9. Contorul verificat și autorizat de aceeași societate, adică Aquavas!!!! E impotriva tuturor legilor! De aici începe înșelătoria! Și acest lucru se întâmplă de zeci de ani!!

  10. Poate cineva va da în judecată Aquavas-ul! Este anormal ca să plătești în plus pentru ce nu ai consumat. Pierderile trebuiesc achitate de asociația de proprietari pe de o parte, pentru că este persoană juridică și pentru că are obligația de a lua masuri de eliminare a pierderilor până la consumatorul final. Pe de altă parte, pierderile (sau indecșii care nu s-au transmis) trebuie suportate de cei care nu transmit consumul lunar. Le adaugi la factură, după care în instanță, tu Aquavas, îți ceri legal drepturile și îl execuți silit pe cel care nu a plătit conform consumului.
    De ce eu, consumator de bună credință să suport și pierderile și consumul netransmis ptr facturare? Aquavas, după ce mă taxează pe mine suplimentar și își rezolvă situația financiară nu-mi dă nimic înapoi atunci când cel care nu a transmis indexul își aduce situația consumului la zi și face plata în mod normal.
    La energie, la gaze, la banca, etc, nu suportă cel care plătește lunar nimic în plus ptr faptul că unii nu-și plătesc datoriile sau pierderile. De ce la apă nu se poate?

  11. Hotie. Aquavas repara si monteaza contoarele fiinca este singurul autorizat metrologic sa o faca . Dupa citeva luni va aparea iar diferente fata de contorul general, la care aquavas va face ,, interventia necesara” si asfel totul e in zadar. Locatarii raman cu investitia si vor plati tot facturi umflate. Asa merge treaba la noi.

  12. Este blocul cu o singură scară unde și-au făcut asociație pentru că lunar le intră niște sume destul de consistente de la antenele de deasupra blocului și astfel ei nu plătesc nici asociația soi își permit și astfel de investiții. Să-l văd eu pe președintele de asociație care reușește să adune atâția bani de la tot blocul¡!!

  13. Dezinformare comunista citire aguavas prezentata este de mult făcută rugam pe președinte sa prezinte 2 luni cu fact zero pierderi și apoi sa ne arate ca a descoperit America

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.