CCA e din nou cu comuniştii?!

Mai multe ONG-uri de media s-au arătat revoltate, săptămâna trecută, faţă de o decizie a Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA).

Pe scurt: CCA a avertizat public posturile „Moldova 1” şi „Publika TV” în urma unei contestaţii depuse de PCRM şi PSD, care au declarat că spoturile de educaţie civică difuzate în ziua alegerilor de cele două televiziuni au fost în detrimentul mesajelor lor către alegători – de a boicota referendumul constituţional prin neparticiparea la vot… Ca să fiu sinceră, pe mine nu m-a surprins deloc uşurinţa CCA de a se conforma cerinţelor celor două partide. Mai mult chiar, am văzut în poziţia CCA un nou viraj de 180 de grade spre comunişti, după ce, acum un an, conducerea CCA a făcut acelaşi viraj spre democraţi. Probabil, „flexibilitatea” este o metodă bună de a-ţi păstra fotoliul.

De fapt, cetăţenii au aşteptat ca, măcar după 5 aprilie 2009, instituţia în cauză să tragă învăţămintele de rigoare şi să asigure pluralismul de opinie la posturile de radio şi televiziune. Din păcate, aceasta nu s-a întâmplat. Schimbarea s-a produs la „Moldova1”, dar la aşa-zisele posturi private NIT sau N4, la „Rezonans” regula de aur a jurnalisticii – informarea din cel puţin două surse – a fost încălcată grosolan, fără ca CCA să reacţioneze. Acum e clar şi de ce: CCA s-a ţinut cât a putut pe linia de plutire, aşteptând să vină vremuri mai bune.

Păcat că pe parcursul acestui an Parlamentul nu s-a „ocupat” în profunzime de instituţia de reglementare în domeniul audiovizualului. ONG-urile de media pot face sute de declaraţii, dar ele nu au putere de decizie.

timpul.md




NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ