spot_img
23.5 C
Vaslui
14-iul.-2024
spot_img

Cea mai scumpă variantă ocolitoare din România se va inaugura în două săptămâni. A costat 3,3 milioane euro/km (FOTO)

- Advertisement -
FINAL… La inaugurarea Centurii Bârlad, politicienii, în frunte cu Grindeanu, vor tăia moțul. Poate ne vor explica și de ce au întârziat lucrările 3 ani.

A DAT DUMNEZEU… În maxim două săptămâni, Varianta Ocolitoare a Municipiului Bârlad, un proiect așteptat de zeci de mii de șoferi care circulă anual pe această rută, va fi inaugurat cu mare fast. Proiectul are o întârziere de trei ani, dar nimeni nu se mai obosește să explice de ce. Rămâne doar suferința bârlădenilor care au trebuit să suporte un trafic infernal chiar prin centrul municipiului. Vestea a fost anunțată ieri, de directorul general al DRDP Iași, Ovidiu Mugurel Laicu. „Este o veste așteptată de toți locuitorii județului Vaslui, și nu numai. În două săptămâni, inaugurăm Varianta de Ocolire a Bârladului, un proiect de anvergură așteptat de toți șoferii care ajung în zona județului Vaslui”, ne-a declarat Mugurel Ovidiu Laicu. La inaugurare va participa ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, dar și alți oficiali din Guvern. Varianta de ocolire Bârlad are o lungime totală de 11,28 kilometri, cu lățimea platformei de 10 metri, 4 poduri, 3 pasaje, 4 intersecții, 24 de podețe și două parcări de scurtă durată.

Varianta de ocolire a Bârladului este formată dintr-un segment distinct, și anume Varianta de Est, ce se desfășoară între DN 24, la intrarea în Barlad, și DN 24, la ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014 -2020, iar valoarea totală a contractului de finanțare este de 189.667.269,13 lei, după ce a fost suplimentată la finele lui decembrie 2020 cu mai mult de 3 milioane de lei. La un calcul simplu, kilometrul de centură a costat 16,8 milioane de lei, adică 3,3 milioane de euro. La prima vedere pare una din cele mai scumpe centuri realizate în România, dacă e să comparăm cu prețul unui kliometru de autostradă realizat pe câmpie, care se cifrează la suma de 4,5 milioane euro.

Centura e scumpă, dar a meritat așteptarera, mai ales pentru șoferii din județ

«Împreună cu reprezentanți ai antreprenorului și cu partenerii de la Asociația „HaiCăSePoate” am făcut astăzi o nouă inspecție pe șantierul Variantei Ocolitoare Bârlad. Așa cum v-am mai informat, este un proiect aflat în etapa finală a lucrărilor, cu stratul de uzură turnat pe întreaga lungime a traseului, de 11,28 km. Mai sunt unele lucrări de așternere la breteaua de racordare la DN de la intrarea în Bârlad dinspre Tecuci, pe care noi am dat-o în trafic cu marcaje provizorii de aproximativ o lună, tocmai pentru a facilita celelalte lucrări la pasajul peste calea ferată de la km + 405. În acest moment, constructorul trage tare pentru finalizarea în întregime a lucrărilor, aceasta însemnând taluzări, amenajări de girații și parcări, plus elemente de siguranța circulației, precum montarea de parapet metalic, execuția de marcaje rutiere, cu semnalizarea aferentă. Totodată, este un proiect asumat în întregime de subsemnatul (Ovidiu Mugurel Laicu-n.r.), care am găsit acest proiect blocat în iunie 2022 , după ce începusem proiectare în 2019 și pe care l-am adus astăzi, 10 iulie (ieri-n.r.) alături de noul antreprenor, în stadiul finalizării lucrărilor. În cel mai scurt timp – eu sper până la finalul acestei luni – bârlădenii vor scăpa de coșmarul traficului greu prin municipiu, proiectul fiind unul benefic pentru întreaga Moldovă, având în vedere că Varianta asigură tranzitul spre Tecuci, Galați și mai departe, spre Litoral. Mulțumesc încă o dată constructorului (n.r. CONCELEX) , care s-a mobilizat foarte bine, autorităților bârlădene pentru sprijinul total în obținerea tuturor avizelor necesare și, nu în ultimul rând, partenerilor de la „HaiCăSePoate, care au fost alături de noi pe tot parcursul acestui proiect, prin monitorizare profesionistă și realistă”, a precizat directorul DRDP Iași, Mugurel Ovidiu Laicu.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

9 COMENTARII

  1. Ce pot sa va spun despre varianta asta ocolitoare, este că la ieșirea spre Vaslui, mai exact datorita faptului că NU au gândit o bandă de ieșire spre Vaslui, forțând traficul prin sensul giratoriu, o să fie mereu ambuteiaj. Se combină, in sensul giratoriu, traficul dinspre Vaslui, Bârlad și de pe centură. Cel mai bine ar fi fost sa mute sensul giratoriu câțiva metri spre Bârlad și să facă o bandă de ieșire pentru mașinile ce vor vrea sa circule spre Vaslui.

  2. Lucrare de mare anvergură 🤣🤣🤣🤣🤣11 km de șosea🤣🤣🤣🤣alții fac tunele pe sub apa, peste mare, autostrăzi cu 10 benzi, dar nu se laudă că răpănoșii ăștia😡😡😡😡. Un rahat, la primul îngheț, începeți să mergeți în zig zag….printre gropi

  3. Sau razgandit .Era programata inagurarea inaintea alegerilor din septembrie dar daca sa schimbat data alegerilor amanarea nu si mai avea rostul.PSD urmas al comunistilot nu dezminte aducand la inagurare activul de partid si de stat sa se laude ei cum au facut in 3 ani o sosea de…11 km.Sa vezi atunci laude pe ministrul greata si multumiri partidului.

  4. Bravo domnului primar Constantinescu care a făcut toate demersurile și proiectul, pe când actualul primar e un lăudăros pe munca altuia.

    • Spune o Jigodie împuțită, nenorocit împuțit al turnătorului securist Tătaru..
      Boroș, fără Boroș, această VO nu era nici peste 50 de ani..Tartanul a avut grijă să -si ia teren pe unde trece VO, și atât, în rest jaf la drumul mare..

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.