Cheltuielile unei Asociații de Proprietari, desecretizate: sume colosale, “păpate” de salariile angajaților

LA LUMINĂ… După câțiva ani de lupte în instanță, Ioan Aionoaie a reușit să pună mâna pe documentul care arată cum sunt cheltuiți banii Asociației de proprietari nr. 24 din municipiul Vaslui

PE CE SE DUC BANII… Asociațiile de proprietari din municipiul Vaslui par să funcționeze doar pentru a avea unii de unde își ridica salariul. Ziarul Vremea Nouă a intrat în posesia bugetului pe anul 2019 al Asociației de Proprietari nr.24 din Vaslui, iar cifrele arată că din totalul veniturilor, care s-au ridicat la 240.000 de lei, mai bine de jumătate s-a dus pe salariile angajaților. Sume importante de bani, de ordinul zecilor de mii de lei, au fost cheltuite și pentru deconturi de facturi la Aquavas și Goscom. Asta cu toate că pentru fiecare lucrare la subsolurile sau în fața blocurilor proprietarii de apartamente susțin că au strâns bani separat. Potrivit listei, în anul 2019 asociația mai sus menționată a cheltuit 1.200 de lei pe facturi la gaz, deși aceiași proprietari spun că sediul ei nu este racordat la rețeaua de gaze naturale.

O asociație de proprietari este întemeiată pentru organizarea și reprezentarea intereselor proprietarilor dintr-un condominium. Forma juridică are caracter non-profit, deci toate sumele care provin din venituri ar trebui folosite doar pentru a îmbunătăți sau a repara proprietățile comune. Întrebările despre utilitatea acestor asociații apar atunci când cheltuielile materiale lunare sunt de câteva ori mai mici decât fondul alocat pentru salariile angajaților. Ce interese mai reprezintă aceste asociații, care par să funcționeze doar pentru a avea unii de unde își ridica salariile? Ziarul Vremea Nouă a intrat în posesia unui document care arată cum sunt cheltuiți banii unei astfel de asociații din Vaslui, mai exact cei ai Asociației nr.24, din gară.

Peste jumătate din venituri se duc pe cheltuielile cu personalul

În bugetul pe anul 2019, conducerea asociației mai sus menționată a trecut un venit de 240.000 de lei, încasările lunare fiind, în medie, de 20.446 lei. Din acești bani, 120.600 de lei a reprezentat cheltuielile de personal, 88.800 de lei cu salariații, iar 25.800 cu colaboratorii. Conform documentului, cheltuielile materiale ale asociației nr. 24 s-au ridicat la 108.800 de lei în anul 2019, după cum urmează: 28.000 de lei decontări facturi E-ON, 7.200 de lei decontări facturi Aquavas, 6.400 de lei decontări facturi Goscom, 22.000 de lei decontări mentenanță lift. De alți 3.200 de lei s-au achiziționat materiale, de 16.000 de lei s-au executat reparații, iar alți 8.000 de lei au fost folosiți la achiziționarea materialelor pentru curățenie.

“Toate aceste cheltuieli nejustificate se fac sub directa oblăduire a Primăriei Vaslui”

Documentul prin care se arată modul cum au fost cheltuiți banii la asociația din gară a stârnit revoltă în rândul mai multor proprietari, care aduc acuzații grave celor din conducere. “Din capul locului, trebuie să precizăm că proprietarii nu au cunoștință de acele lucrări efectuate de Aquavas, Goscom, în valoare de 7.200 lei, respectiv 6.400 lei. În anul 2019, curățenie la subsoluri s-a făcut cu banii proprietarilor, nu cu cele două societăți, ci cu persoane fizice pentru care sunt probe. Asociația nu are telefon, dar s-au decontat facturi fictive pe telefonul administratorului. În plus, asociația, care are sediu într-un birou de 1/3 m, nu este racordată la gaz, dar cu toate astea s-a decontat, pe 12 luni, suma de 1.200 de lei. Cu siguranță, consumul de gaz a fost decontat de asociație pentru altă locație. Nu știm pe ce s-au cheltuit acei bani de la “achiziții materiale”, cum nu știm nici ce reparații s-au făcut de 16.000 de lei. Nu știm pentru ce s-au cheltuit 8.000 de lei, materiale pentru curățenie. Până la ora aceasta nu s-a văzut nici o factură de la E-ON pentru care s-a plătit, pe anul 2019, suma de 28.000 de lei. Veniturile lunare ale asociației se ridică la 20.500 de lei. Din acești bani, peste 11.000 de lei se duc pe plata salariilor angajaților, iar restul pe așa-zise facturi și reparații despre care proprietarii nu au cunoștință. Iar toate astea se întâmplă sub directa oblăduire a Primăriei Vaslui, care i-a susținut pe cei din conducere. Aceleași cheltuieli sunt și în anul 2020 și asta se dorea și în anul 2021. Le transmit celor care au condus această asociație să se pregătească să dea banii înapoi proprietarilor. Toate asociațiile din Vaslui ar trebui obligate să depună banii încasați într-un cont bancar și să publice cheltuielile lunare pe care le au, după ce acestea au fost aprobate de proprietari” a declarat, pentru Vremea Nouă, Ioan Aionoaie, unul dintre proprietarii asociației nr. 24. Acesta a chemat conducerea asociației în judecată, documentul cu veniturile și cheltuielile pe anul 2019 fiind făcut public abia după ce instanța a cerut acest lucru. Am încercat să obținem și punctul de vedere al conducerii asociației nr. 24, însă joi după-amiază, deși era program de lucru, ușa sediului era încuiată cu lacătul, iar pe afișier nu era pus niciun număr de telefon al vreunui salariat.




10 COMENTARII

  1. La asociatia de pe Epureanu nr 34 Barlad la fel un impostor nimeni nu ii ia la intrebari.Nu se plateste nici o factura de la utilitati prin ei nici nu se implica cu reparatiile sau alte necesitati la blocuri , mizeria de pe scari e la ea acasa, nu stim pe ce platim.Ar trebui desfiintate aceste lipitori nu sunt de nici un folos pentru nimeni decat sa suga banii oamenilor degeaba.Cu banii locatarilor si-au insusit salarii ,prime de sarbatori ,isi platesc chirie ,apa,lumina,telefonul,din incinta asociatiei iar ei pentru locatari nu fac absolut NIMIC.Trebuiesc desfiintate.

  2. Aceeasi poveste si la asociatai nr.3,unde presedintele (Neagu) si administratoarea cer banii in plus pe diferite reparatii si incaseaza banii pe metru patrat nu pe nr. de persoane,parca dumnealor fac curat in case nu pe scara blocului.

  3. La Vaslui , majoritatea administratorilor nu respecta nici 5% din ce prevede LEGEA ASOCIATIEI DE LOCATARI .Mergeti la asociatia nr.5 (din spatele fabricii de confectii ) si veti gasi nereguli mult mai mari ale “administratorul cu gura mare” , care in afara de salariu nu-l intereseaza nimic . Unii locatari tac , altii refuza sa plateasca contributia …..si uite asa , din rau mergem in mai rau .
    CARE SUNT FORURILE IN DREPT , INTERESATE SA-I CONTROLEZE SI SA REMEDIEZE ACESTE NEREGULI ?……NICIUNA !

  4. Asociatia respectiva in ultimii 30 de ani a avut doi administratori numiti de primarie. Nici unul din ei nu locuieste in zona respectiva. Primul administrator o femeie a furat tot ce a incasat are o vila mai mare ca a lui manole fost presedinte cj. Al doilea administrator care este si in prezent e un betiv, ce incaseaza bea cu amicii.

  5. Sunt niste hoti la Asociatiile astea de proprietari care se aleg intre ei si fac ce vor. Nu le mai platiti daca nu va arata documente justificative ca au facut lucrari, Chiar si pentru curatenia pe scara. Fac o afacere privata din asta folosindu-se de prevederile Legii Asociatiei de locatari. Nu fac nici 10% din ceea ce prevede Legea si ne prostesc ca fac activitate, si fura banii de la noi. NU LE MAI DAM NEJUSTIFICAT si o sa vedeti ca lucrurile se vor mai aseza.

    • Pe Traian, vedeți la ospătarul administrator care acum face cafele pe spațiul public în nasul primarului… Probabil are toate garanțiile de la Paul de la Locală exact că la turnul de la RCS…

LĂSAȚI UN MESAJ