spot_imgspot_img
8.5 C
Vaslui
19-apr.-2024

„Cimitirul din spitalul Huși”, confirmat de raportul cerut de Avocatul Poporului. În ATI s-a murit cu zile din lipsa antibioticelor

- Advertisement -
EXCLUSIV… Colegiul Medicilor, Casa de Asigurări de Sănătate și Direcția de Sănătate Publică au înaintat raportul către Avocatul Poporului. Documentul arată dimensiunea dezastrului din spitalul condus de Bogdan Popa

DEZASTRU… Cimitirul din spitalul Huși, asupra căruia atrăgea atenția recent un doctor care și-a văzut pacientul murind în ATI din cauză că lipsea antibioticul salvator, nu este doar o metaforă, ci o realitate cumplită! Ziarul Vremea Nouă a intrat în posesia întregului raport al controlului mixt, făcut de instituțiile statului după publicarea articolului pe această temă, din data de 9 mai, iar constatările sunt cutremurătoare. Într-un rezumat transmis de CJAS Vaslui către Avocatul Poporului, cel care, de altfel, a solicitat imperios acest control la spitalul Huși, este demascat în 7 puncte, unul mai grav decât altul, dezastrul din unitatea medicală. Unul dintre aspectele constatate în urma verificărilor echipei formate din specialiști ai DSP Vaslui, CJAS și Colegiul Medicilor scoate în evidență în termeni cât se poate de clari faptul că în spitalul Huși chiar au murit oameni din cauză că cei din conducerea instituției nu au asigurat medicația necesară, mai ales în ATI. „Lipsa de răspuns a conducerii spitalului față de solicitările medicilor de a se asigura medicația necesară pentru pacienții internați și mai ales pentru pacienții internați pe secția A.T.I., pentru care tratamentele administrate pot fi salvatoare de viață, înregistrându-se astfel decese din cauze evitabile”, se menționează, negru pe alb, în raportul care a ajuns și la Avocatul Poporului. În tot acest timp, spun gurile rele, managerul PSD al spitalului Huși, Bogdan Popa, zburdă fericit și indiferent prin unitatea medicală, este sigur că nu va fi clintit din funcție până la finalul mandatului și, mai mult decât atât, le-ar fi spus, nonșalant, celor care au invocat amenda primită de spital de la DSP, în valoare de 10.000 lei, că este, în opinia sa, doar „apă de ploaie”.

În cele două săptămâni din perioada 10 mai – 24 mai, în care s-a verificat în detaliu tot ceea ce era semnalat în articolul din ziarul Vremea Nouă, din data de 9 mai, ba chiar mai mult decât atât, membrii echipei de control și-au pus mâinile în cap, văzând tot ceea ce iese la iveală! „Schemele de tratament recomandate de medici în conformitate cu starea pacientului și rezultatul analizelor au fost puternic afectate de lipsa medicamentelor din gestiunea farmaciei”, au consemnat, în finalul verificărilor, membrii echipei de control. Întregul enunț, inclusiv termenul, nu este deloc întâmplător, ci arată prin întregul său sens din enunț, cum medicii, deși cereau anumite medicamente pentru pacienții lor, acestea nu le erau administrate bolnavilor, iar unii își găseau, probabil, moartea pe patul de spital, dacă starea lor era mai gravă. Un alt aspect important, scos la iveală de echipa de control, a fost cel legat de moartea pacientului din ATI, de soarta căruia a vorbit medicul curant, revoltat de „cimitirul” în care se transformă, de la o zi la alta, spitalul Huși. Echipa de control a constatat fără dubiu faptul că pacientul din ATI a fost omorât la propriu de faptul că s-a recurs, de nevoie, la un tratament de compromis, în lipsa medicamentului salvator. Cauza nu a ținut nicio clipă de medicul curant, ci de lipsurile inadmisibile din spital. Vraiștea s-a constatat în toate zonele verificate, iar concluziile nu au lăsat loc la intepretări: actualul management al spitalului Huși este un dezastru, iar pacienții care au ajuns aici în ultima perioadă, chiar au riscat moartea. Unii, după cum arată rezultatele controlului, au și murit, semn că „cimitirul” de care vorbea acel medic pe grupul doctorilor din spitalul Huși era o realitate pe care el o vedea cu ochii, în fiecare zi.

Managerul Bogdan Popa, un stăpân fericit al spitalului Huși! În opinia sa, medicii ar fi niște „prostani”, iar amenda dată spitalului, doar „apă de ploaie”

În tot acest timp, singurul imperturbabil este managerul Bogdan Popa. Când i s-a adus în atenție că spitalul Huși a fost amendat cu 10.000 de lei, acesta, spun gurile rele, nu s-a tulburat de fel, considerând amenda drept „apă de ploaie”. Și are dreptate, de vreme ce banii, deloc puțini, nu vor fi dați din buzunarul său, ci tot din bugetul spitalului, adică din banii contribubililor. Față de cele petrecute la spitalul Huși, care nu sunt niște noutăți, ci ele s-au tot arătat în repetate rânduri în presă, cu documente clare, managerul Bogdan Popa a mai făcut niște vizite pe la Consiliul Local, unde, la întrebarea unui consilier, acesta a afirmat senin că lipsurile din spital s-ar chema, de fapt, „management eficient”, nicidecum atentat la viața pacienților, după cum, iată, constată reprezentanții DSP Vaslui, CJAS Vaslui, Colegiul Medicilor și, mai apoi, însuși Avocatul Poporului. Sigur pe sprijinul său politic, fiind, de altfel, și consilier județean PSD, managerul Bogdan Popa stă foarte relaxat în funcție, oricât s-ar mări „cimitirul” din instituția pe care o conduce. Convins că medicii din jur care se revoltă față de lipsurile ce pun în pericol viața pacienților, ar fi, de fapt, în opinia sa, „niște prostoi”, managerul Popa a liniștit rapid situația și în privința amenzii de 10.000 de lei, care va diminua bugetul spitalului, și așa insuficient. A categorisit-o drept „apă de ploaie”. Numai că, spre deosebire de managerul Popa, autoritățile sanitare din județul Vaslui văd lucrurile în cheia lor serioasă și gravă, trăgând semnalul de alarmă asupra faptului că, în spitalul Huși, chiar se moare cu zile.

RAPORT… Iată ce au constatat, punctual, membrii echipei de control, sintetizat în 7 puncte, din care se înțelege că, în ultima perioadă, „cimitirul” din spitalul Huși nu era o metaforă

În urma controlului efectuat, echipa de control a constatat:

  1. Schemele de tratament recomandate de medici în conformitate cu starea pacientului și rezultatul analizelor au fost puternic afectate de lipsa medicamentelor din gestiunea farmaciei.
  2. Multiplele schimbări de scheme de tratament au fost dictate de soluții fortuite care au dus inexorabil la evoluția nefavorabilă a cazului pacientului C. Ș. Nerespectarea procedurilor de bună practică în antibioterpie și a protocoalelor de tratament a ținut doar de cauze administrative.
  3. Obligația spitalului de a asigura tratament adecvat pacienților internați și a respecta dreptul acestora la sănătate a fost încălcată.
  4. Procedurile de achiziție medicamente, procedurile de înregistrare și soluționare a solicitărilor medicilor în baza referatelor de medicație de rezervă au fost încălcate.
  5. Nu există o corelație între proceduri pentru asigurarea unor circuite unice ale referatelor de probare a achiziției medicamentelor/antibioticelor de rezervă.
  6. Nu se respectă procedura de aprovizionare a farmaciei cu medicamente și materiale sanitare, precum și atribuțiile farmacistului șef și ale Comisiei Medicamentului.
  7. Lipsa de răspuns a conducerii spitalului față de solicitările medicilor de a se asigura medicația necesară pentru pacienții internați și mai ales pentru pacienții internați pe secția A.T.I., pentru care tratamentele administrate pot fi salvatoare de viață, înregistrându-se astfel decese din cauze evitabile.

Comisia de control a trasat și responsabilități, dar și termene limită

MĂSURI…În urma celor constatate și în conformitate cu prevederile Legii 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, s-au aplicat măsuri și s-au formulat următoarele prescripții și recomandări:

  1. Se vor revizui procedurile de lucru cu privire la: aprovizionarea farmaciei cu medicamente și materiale sanitare, eliberarea medicamentelor și materialelor sanitare din farmacia de spital, bună practică în antibioterapie și se va instrui personalul implicat.

Termen: 01.06.2023. Răspunde: farmacist șef, medic infecționist CPIAAM, personal BMC.

  1. Se va sigura necesarul de medicamente și materiale sanitare în cantități suficiente și în mod continuu atât în farmacie, cât și în aparatele de urgență de la nivelul secțiilor.

Termen: imediat. Răspunde: Echipa mangerială, farmacist șef.

  1. Se va asigura permanent antibiotice de primă linie și antibiotice de rezervă.

Termen: imediat. Răspunde: Echipa managerială, farmacist șef.

  1. Condica de prescripții a antibioticelor de rezervă va fi însoțită întotdeauna de „fișele de eliberare antibioterapie de rezervă”, aprobate de medicul infecționist.

Termen: imediat. Răspund: medici curanți, farmaciști.

  1. Rapoartele de analiză lunare și anuale ale consumului de antibiotice întocmite de farmacist șef și medic infecționist vor cuprinde analize și concluzii în care se vor evidenția disfuncționalitățile și recomandările.

Termen: 15.06.2023. Răspunde: medic infecționist CPIAAM, farmacist șef, Comisia Medicamentului.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

3 COMENTARII

Comentariile sunt închise.