spot_imgspot_img
3.5 C
Vaslui
21-feb.-2024

CJ Vaslui a mărit de trei ori semnele de circulație dintr-o intersecție, după ce a constatat că nu poate construi un sens giratoriu

- Advertisement -
Sursa foto: Google Maps

 

 

 

 

 

 

 

 

SOLUȚIE DE AVARIE… Un document asteptat de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere întârzie un obiectiv de investiții pe care Consiliul Județean Vaslui trebuia să îl realizeze încă de acum doi ani. Este vorba despre sensul giratoriu din localitatea Podeni, comuna Vulturești, care trebuia să fie ridicat în intersecția dintre Drumul Național 15D cu Drumul Județean 248, acolo unde în ultimii ani au avut loc numeroase accidente rutiere. Pentru că nimeni nu știe cui aparține acel petic de pământ, investiția nu se poate face. Consilierii liberali au încercat urgentarea lucrărilor și chiar i-au cerut lui Dumitru Buzatu să meargă la București pentru a vorbi cu colegul său de partid, Sorin Grindeanu, care este Ministrul Transporturilor. În lipsa documentului de la CNAIR,  președintele Consiliului Județean a găsit soluția de avarie: a montat limitatoare de viteză și a mărit de trei ori semnul STOP de la intrările în intersecție, în așa fel încât să fie văzut mai bine de șoferii tentați să nu respecte regulile de circulație.

În cadrul ședinței de joi, consilierii județeni au votat repartizarea excedentului bugetar al județului Vaslui, în valoare de 47,4 milioane lei, către următoarele 12 obiective de investiții: „Creșterea eficienței energetice a imobilului CSEI Elisabeta Polihroniade Vaslui”, „Realizare, modernizare și dotare Școala Profesională specială Sfânta Ecaterina Huși”, „Asigurarea utilităților la obiectivul de investiții – Construcție clădire nouă în vederea organizării Ambulatoriului Integrat și desfășurării activității administrative la Spitalul Județean Vaslui”, „Execuție lucrări pentru obiectivul de investiții – Construire secții la Spitalul nr. 2 Vaslui”, „Extindere unitate de primiri urgențe și realizare heliport”, „Reparații capitale și refuncționalizare Casa Armatei Vaslui – Centrul cultural județean multifuncțional”, „Proiect – Ștefan cel Mare – istorie comună, patrimoniu comun – Soroca – Vaslui”, „Proiect – Pe urmele lui Ștefan cel Mare”, „Proiectare și execuție pentru obiectivul de investiții „Centrul de asistență medico-socială Ghermănești”, „Proiect – Regiunea Nord-Est – Axa rutieră strategică 4- Vaslui Reabilitare și modernizare drum strategic județean Bârlad – Laza – Codăești, județul Vaslui”, „Proiectare și execuție – Reabilitare și modernizare DJ 244K: DN24 (Muntenii de Sus) – Tanacu – Bălțați – Crășnășeni – Leoști – Vinețești – Oltenești – Zgura” și „Proiect  – Sprijin la nivelul Regiunii Nord – Est pentru pregătirea de proiecte finanțate din perioada de programare 2021 – 2027 pe domeniile de mobiltiate urbană, regenerare urbană, centre de agrement/ baze turistice (tabere școlare), infrastructură și servicii publice de turism, inclusiv obiectivele de patrimoniu cu potențial turistic și infrastructură rutieră de interes județean, inclusiv variante ocolitare și s-au drumuri de legătură”.

Al 13-lea proiect a fost cu ghinion

Prin vocea consilierului Gelu Veziteu, liberalii au încercat să mai introducă un proiect pe lista de obiectivelor de investiții care se pot finanța din excedentul bugetar al județului Vaslui. Este vorba despre sensul giratoriu din localitatea Podeni, comuna Vulturești, care ar urma să fie construit la intersecția DN 15D cu DJ 248. Vorbim despre o intersecție unde în ultimii ani au avut loc numeroase accidente rutiere, unele soldându-se cu pierderi de vieți omenești. Ultimul incident grav a avut loc chiar anul trecut, în luna martie, când o ucraineancă a pierdut controlul volanului și s-a izbit frontal de un microbuz în care se aflau opt persoane. În urma impactului, 9 persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale, iar 7 dintre ele au fost transportate la spital. Pentru a nu mai fi martorii unor astfel de tragedii, liberalii au cerut conducerii Consiliului Județean ca din cele 47,4 milioane de lei din excedent, să aloce 1,5 milioane lei pentru realizarea sensului giratoriu. De la amendamentul liberalilor s-a trecut la adevărate lecții de șoferie, predate chiar de către președintele Consiliului Județean, Dumitru Buzatu, care deși a declarat că el însuși a fost martorul unui incident în intersecția respectivă, nu poate construi sensuri giratorii peste tot unde conducătorii auto nu respectă semnele de circulație. Însă problema acelui rond nu ține de voința vreunei persoane, ci de un simplu răspuns de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care de doi ani se lasă așteptat. În prezent, nimeni nu știe cine are în proprietate acea intersecție, prin urmare, până nu se face lumină, nici investiții nu se pot face în acel loc.

Accidentul din luna martie, anul trecut, când o șoferiță din Ucraina a intrat pe contrasens și a lovit frontal un microbuz în care se aflau 8 persoane.

În rândurile următoare vom reda dialogul dintre consilierii județeni și conducerea Consiliului Județean cu privire la sensul giratoriu de la Podeni:

Gelu Veziteu (PNL): Propunem ca în anexa cuprinzând lista obiectivelor de investiții care se pot finanța din excendentul bugetului local al județului și din excedentul bugetar al fondurilor externe nerambursabile pe anul 2022, să se adauge o poziție suplimentară cu numărul 13, cu denumirea „Proiectare (proiect tehnic și documentație de execuție) și execuție pentru obiectivul <<Sens giratoriu Drum Județean 248, din localitatea Podeni, comuna Vulturești>>, pe care îl evaluăm la aproximativ 1,5 milioane lei. Precizăm că execuția acestui obiectiv trebuie urgentată deoarece intersecția DJ 248 cu DN 15D prezintă un mare grad de periculozitate. De asemenea, amintim că prin Hotărârea Consiliului Județean nr. 158 din 18.10.2020 a fost aprobată nota conceptuală și tema de proiectare pentru acest obiectiv, iar prin Hotărârea Consiliului Județean nr. 176 din 9.11.2020 a fost aprobată documentația tehnico-economică, faza – Studiu de fezabilitate, și indicatorii tehnico-economici aferenți acestui obiectiv. Valoarea totală era, la vremea aceea, de 1.083.098 lei.

Ciprian Trifan (PSD): E adevărat că noi, în trecut, am lucrat la un proiect legat de acest sens giratoriu, doar că acolo este o mică problemă de proprietate pentru că există și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și de asta nu am început execuția acestui obiectiv. Până când CNAIR ne va spune care dintre noi poate realiza acel obiectiv, noi am retras proiectul de pe lista de investiții. Vor trebui făcute modificări semnificative în arealul acelui sens giratoriu, de asta au fost discuții ample pe marginea acestui proiect.

Gelu Veziteu: Am adus în discuție acel obiectiv în urma unei experiențe pe care am avut-o zilele trecute, când eram să fiu martorul unei tragedii. Oamenii care vin de la Iași nu prea reușesc să-i vadă pe cei care vin de la Negrești, ar trebui să mai aibă un pilot pe scaunul din dreapta. Cei care se duc de la Negrești spre Iași au aceeași dificultate. Acolo este un punct în care s-au mai întâmplat accidente foarte grave. Totodată, aș vrea să spun că discuțiile legate de acest obiectiv, noi le-am purtat deja, iar ele trebuie duse mai departe, cu atât mai mult cu cât acest sens giratoriu este prins în lista de investiții pe care ați supus-o aprobării, cu suma de 100.000 de lei. Noi propunem mai mult, să trecem și la execuție.

Ciprian Trifan: Suma de 100.000 de lei este pusă simbolic ca atunci când primim răspuns de la CNAIR să putem face rectificare și să mergem mai departe. O parte din acel drum nu este proprietatea noastră, iar noi am fost acolo atât cu Poliția Rutieră, cât și cu reprezentanții CNAIR. Am stabilit, de comun acord, ce am putea face noi acolo, dar încă nu am primit acel răspuns privind dreptul de proprietate. Dacă am avea administrarea acelei intersecții, am putea cheltui bani și pe calea de rulare a CNAIR.

Gelu Veziteu: Noi am înțeles acest lucru și prin solicitarea noastră nu facem decât să fim de acord cu dumneavoastră, adică să păstrăm în lista de investiții acest obiectiv, cu mențiunea că am indicat și sursa de finanțare, excedentul bugetar, pentru momentul când se vor termina toate acele demersuri, în așa fel încât să trecem cât mai repede la execuție.

Marius Arcăleanu (PNL/FD): Legat de această propunere a grupului de consilieri PNL, eu cred că discuția nu trebuie să fie decât într-o singură direcție și anume de a urgenta cât de mult se poate realizarea acelui obiectiv. Când e vorba de viața omului, nu cred că ar trebui să ne mai stea în cale CNAIR, nici faptul că proprietatea nu este reglementată. De acum doi ani de zile, de când s-a discutat despre acest sens giratoriu, am așteptat, lună de lună, în speranța că lucrările vor începe. Din păcate, azi suntem în același stadiu ca în 2020, de aceea vă rog să nu mai stați pe gânduri.

Ciprian Trifan: Acea intersecție nu e de ieri, de azi, acolo. Drumul Național 15D este de foarte multă vreme. În urma mai multor accidente, noi am pus acolo și niște opritoare, am mărit semnele de circulație, am luat câteva măsuri să oprim producerea accidentelor, măsuri care au dat rezultate pentru că nu au mai fost chiar atât de multe incidente în zona respectivă. Dar, din nou, mă repet, dacă vom găsi o rezolvare a problemei ce ține de proprietatea acelei intersecții, vom face și sensul giratoriu, în conformitate cu legislația în vigoare.

Liviu Iacob (PNL): Demersul făcut de colegul meu (n.r. Gelu Veziteu) este tocmai pentru a rezolva o problemă. Întrebarea care se pune este dacă mai faceți demersuri sau v-ați rezumat doar la a aștepta o hârtie de la CNAIR? Aveți soluția în buzunar, în sensul că puteți apela oricând la ministrul Transporturilor. Dacă nu reușiți să ajungeți la ministru, vă rog să-mi spuneți, că mă duc eu la el.

Dumitru Buzatu (PSD): În ceea ce privește problema ridicată, trebuie să vă aduc la cunoștință că circulația acolo, în acest moment, este reglementată din punct de vedere legal, corect! Ea poate să creeze dificultăți unor șoferi mai noi, care încă nu au apucat să cunoască semnele de circulație, dar acelora care au ceva vechime, cred că nu le-ar pune nicio problemă. Pe lângă semnalizarea corespunzătoare, noi am mai mărit semnul STOP din intersecția respectivă de vreo trei ori, tocmai în ideea de a fi mai bine văzut. Întorcându-mă, într-una din zile, de la Băcești, am văzut și eu pe cineva care circula cu mare viteză dinspre Iași și vreau să vă spun că nu a avut nici cea mai mică intenție să frâneze la intrare în intersecția respectivă. Dar asta nu înseamnă că trebuie să facem sensuri giratorii pentru toți cei care nu cunosc semnele de circulație. Acel rond ar aduce probabil o îmbunătățire a circulației, dar momentan nu putem vorbi despre semne de circulație puse greșit. Dacă vezi semnul STOP, ce faci ca șofer? Dacă apeși pe accelerație, bravo ție, numai că e în contradicție cu legea! Eu am descoperit problema asta prin 1986, că și atunci drumul acela arăta tot așa, semnele de circulație erau exact aceleași ca cele de azi. De aceea cred că nu e vorba de a rezolva o problemă, ci doar de a îmbunătăți circulația din acea zonă, dar dacă luăm în calcul mașinile care trec zilnic pe acolo, nu este chiar o necesitate foarte mare. În schimb, este necesar să respectăm semnele de circulație și nimeni nu se va accidenta dacă va face treaba asta!

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

5 COMENTARII

  1. Un sens giratoriu ca să ce ? Să vină o firmă de partid să înfingă pe bani frumoși o ceva ce va obstrucționa vizibilitatea. Găsesc ei ce. În acel rond nu trebuie să existe nimic. Doar iarbă. Dar ți-ai găsit. Mai trist este că, la volan mai sunt oameni cu studii și funcții înalte pe care acest aspect, al obstrucționării vizibilității traficului rutier nu-i deranjează, nu-i interesează, ori amândouă. Trist este că și în Codul Rutier se spune că în rond poate fi o ceva amenajare. Și de aici, se înfinge tot felu de…amenajări arhitecturale sau vin de la Domeniul Public și înfing arbuști, brazi, ditamai bradul cu bolovani de jur împrejur, de nu mai vezi dacă mai vine vreo mașină din celălalt sens, trebuie să oprești efectiv și de aici încetinirea traficului până la oprirea lui. De aceea se preferă un sens giratoriu în locul semafoarelor. Circulația se face cât de cât fluient. Le-am spus la Moinești edililor dar… a rămas ca în tren. Nu ai cu cine, nu sunt edili vizionari, sunt de acei ce se gândesc numai la alegerile viitoare. Suntem un popor de idioți, cun ne-a caracterizat magistral Petre Țuțea.
    Sănătate .

  2. NU A GASIT NICI ACUMA FIRMA CARE SA DEA –SPAGA –PENTRU LUCRARE –PROIECTARE IN CAIETUL DE SARCINI SUNT PREA MULTE CERINTE SI CONSTRUCTORUL INTRA IN FALIMENT –-NEA MITICA CE MARE REALIZARE AI FACUT CU SOSELELE –AI STRICAT ASFALTUL DE LA CAPUL DEALULUI LA ZAPODENI AI PUS PIATRA SI GATA ACUMA E MAI RAU DE CUM A FOST ––APROPO POATE IL IMPINGE PE DOMNUL PAVEL CINEVA SA MEARGA CU MASINA LUI PE –TRAIAN –O LUNA DE ZILE SI SA VADA CUM SCOATE BANI DIN BUZUNAR LA SERVIS –OARE EL ESTE CONSTIENT CITE INJURATURI EA IN FIECARE MINUT –-MARCA –PSD –

  3. Multe proiecte se fac, incep si nu se mai termina. Dar la Palatul Copiilor de cand au inceput lucrarile e posibil sa nu se mai termine niciodata? Cine mai verifica starea cladirii?

  4. Aceeași chestie ca și podul de la Crasna! Au un numitor comun: tărăgănare, impotență politică !
    Și acum mă mir cum draqu’ nu pot face un sens giratoriu la Dedeman? Tot felul de justificări dar soluții de rezolvare ,ioc !!!!👎

  5. Daca va ramane o roaba de bitum,puneti si la calea ferata de la Buhaiesti,e la 2 pasi…de 20 ani e surpata si iti rupi masina pe ea,dar altfel mitica nu a saracit vasluiul cu asemenea lipsa de interes.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.