spot_imgspot_img
11.9 C
Vaslui
08-mai-2024

CNAS pune beţe în roate contribuabililor

- Advertisement -

Încercarea celor care vor să fie la zi cu plata contribuţiilor la sănătate se loveşte, de cele mai multe ori, de tonul ocupat la telefon, de informaţii contradictorii de la angajaţii Casei
de Sănătate şi de cozi interminabile la ghişee.

„Bună ziua, aţi sunat la Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti. Pentru o continuă îmbunătăţire a calităţii serviciilor noastre, vă anunţăm că apelul dumneavoastră poate fi înregistrat. Continuarea convorbirii reprezintă acceptul dumneavoastră”.

La acest mesaj, transmis de un robot telefonic de la Tel Verde 0.800.800.951, din sediul de pe strada Gheorghe Ţiţeica, se reduce răspunsul primit de contribuabilul care sună la Casa de Asigurări de Sănătate Bucureşti pentru a afla, de exemplu, de ce documente are nevoie pentru a încheia un contract de asigurat cu Casa. Telefonul sună apoi de câteva ori şi, după doar câteva secunde, răzbate din receptor enervantul ton de ocupat.

La un alt telefon, de data aceasta la Departamentul Adeverinţe Asiguraţi, încercarea de a afla un răspuns se loveşte de un anunţ la fel de descurajant: „Destinaţia apelată este ocupată. Vă rugăm reveniţi”. Oricât ai reveni, răspunsul este însă acelaşi.

Dacă vei căuta ajutor la celălalt sediu al CSAMB, de pe Calea Floreasca, nu-l vei găsi. Vei afla însă că „angajaţii de la sediul din Ţiţeica nu răspund la telefon în timpul programului”.

„Dacă ştiţi mai bine decât mine, nu mai sunaţi!”

Pentru a afla ce documente îţi trebuie, mai ai o şansă: sediul central al Casei Naţionale de Sănătate. Salvarea ar putea veni de aici, dar, sigur, nu de la Departamentul Relaţii cu Publicul, unde intră direct tonul de ocupat. Îţi răspunde însă cineva la Relaţii cu Presa: „Aveţi nevoie de o hârtie fiscală pe ultimii 5 ani de la circa financiară, de o copie a buletinului şi cam atât. Da, atât”.

Dacă lista ţi se pare neverosimil de scurtă, mai ales dacă ai mai avut de-a face direct cu birocraţia instituţiilor publice, mai cauţi o sursă şi revii la numărul Tel Verde. În sfârşit, insistenţa îţi este răsplătită şi te întâmpină vocea plictisită a unui angajat. Lista de documente necesare pe care ţi-o dictează el diferă însă radical de cea primită de la Casa Naţională: „Vă trebuie copie după cartea de identitate, copie după cartea de muncă, adeverinţe fiscale pentru anii 2006-2011, certificat constatator de la Registrul Comerţului, contractul de drepturi de autor actual”.

Dacă încerci să-i spui că de la Administraţia Financiară nu poţi obţine adeverinţă pentru anul 2010 mai devreme de luna mai 2011, insolenţa nu-ţi este iertată: „Dacă ştiţi mai bine decât mine, mai bine nu mai sunaţi. Eu vă spun ce vă trebuie. Treaba dumneavoastră cum le obţineţi”.

În cazul în care îţi iei inima în dinţi şi obţii toate documentele necesare, trebuie să te prezinţi cu ele la singurul sediu din Bucureşti care lucrează cu contribuabilii, cel de pe strada Gheorghe Ţiţeica. Aici, însă, corăbiile ţi se îneacă din nou, pentru că există două imense cozi, iar programul cu publicul începe la 8.30 şi se termină la 14.30.

Oficialii CNAS dau vina pe lipsa de personal şi de bani pentru greutăţile pe care le întâmpină contribuabilii care vor să fie cu plata la zi. Aceştia îi îndeamnă însă pe cetăţeni să plătească prin virament bancar şi la sediile CEC.

„E un singur sediu în Bucureşti pentru că nu avem bani pentru chirie pentru mai multe sedii. Şi nu este nici un fel de coadă la Bucureşti. Eu am situaţiile zilnice şi nu este nici un fel de coadă, nicăieri”, spune preşedintele CNAS, Lucian Duţă.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.