spot_imgspot_img
19.6 C
Vaslui
03-mai-2024

COMUNICAT PRESÃ

- Advertisement -

SINDICATUL DE POSTÃ VASLUI

Nu mai este pentru nimeni un secret, pentru cã toti stiti si mai ales simtiti, cã în ultimii trei ani Posta Românã este împinsã si condusã pe ultimul drum, drumul spre faliment. Cu totii stim cã de-a lungul timpului Posta Românã a avut perioade mai bune si mai putin bune, a avut profit mai mic sau mai mare. Stim cã Posta Românã nu a avut parte de niciun leu subventie de la stat si nu a avut datorii nici la bugetul de stat, la cel de asigurãri de sãnãtate si de pensii si nici datorii la terti. Mai stim de asemeni cã, în timp, au mai avut loc schimbãri si reorganizãri ale Postei Române, dar acestea au fost fãcute în folosul companiei si al oamenilor. CU TOTII STIM, cã în prezent situatia în care a fost adusã Posta Românã este deosebit de gravã, revoltãtoare si de neacceptat din cauza efectelor dramatice pe care le suportã compania si cei 35.000 de salariati.

CINE-I DE VINÃ?

În orice caz NU cei 35.000 de salariati.

Sunt de vinã cei peste 400 de sefi nou angajati, agenti de vândut „aer” si „stat degeaba”, economisti si juristi ce au fost angajati în perioada 2009-2011, de care Posta Românã nu avea nevoie, care sunt în general plãtiti la clasa maximã a functiei pe care au fost parasutati si care, în numãr destul de mare, „împing apa la vale” „inventeazã roata” si consumã resurse umane si materiale, pentru a se vântura prin judete si prin tarã, întretin în jurul lor si mai ales în retea, o stare de tensiune, de amenintare, de bârfã, nesigurantã si insecuritate. Am spus si subliniez „care în numãr destul de mare” pentru cã sunt si oameni, dintre cei nou veniti, care s-au integrat, care s-au atasat de institutia noastrã si care încearcã sã construiascã si sã urneascã lucrurile. Din pãcate nu sunt foarte multi iar eforturile lor nu au schimbat soarta Postei Romane .

Din anul 2009 ne aflam într-o continuã reorganizare:

– Numirea directorilor de restructurare,

– Modificarea organigramei si structurilor CNPR în conformitate cu restructurarea aprobatã de Guvernul României,

– Rotirea în sus, în jos si pe orizontalã a unor conducãtori nou instalati în functii mai bune sau mai proaste decât cele detinute anterior,

– Modificarea modificãrii, reinternalizarea externalizãrii…..

Tabloul este departe de a fi epuizat. Efectul? HAOS, BÂRFE, TENSIUNE, GÃSTI, lupta pentru supravietiure într-o functie sau alta, încremenirea în proiect a tuturor salariatilor din Centralul Companiei, din conducerea sucursalelor, a Regionalelor, si a Judetelor, personal buimãcit de ordine contradictorii, de lipsa de perspectivã si mai ales, nesiguranta si teama cã structurile constituite azi pot dispãrea mâine si odatã cu ele pot dispãrea si functia si chiar locul de muncã. Dacã este sã definim motivele pentru care s-a ajuns în aceasta situatie, adicã peste 100 milioane euro pierdere, pierdere de contracte si de venituri, spectrul disponibilizãrilor masive de personal, al reducerii veniturilor salariatilor, lipsa oricãrei investitii strategice care sã aducã Posta Românã de la nivelul anilor 1970 la nivelul secolului XXI, deci dacã este sã numim aceste motive atunci numele acestora se înscrie la granita dintre incompetentã, inconsecventã, lipsã de coerentã, necunoastere, rea-credintã, rea-vointã, nepãsare, lipsa de capacitate a MCSI de a impune si de a permite unei echipe de conducãtori sã lucreze, sã CONDUCã si sã-si execite autoritatea managerialã.

Incapacitatea unor lideri politici locali de a întelege si de a accepta cã directorii numiti de ei nu sunt „SEFI POLITICI” în Posta Românã ci sunt SUBORDONATI conducerii nationale a CNPR, se SUPUN acesteia si EXECUTÃ ordinele, în folosul CNPR, al celor 35.000 de salariati si al beneficiarilor serviciilor postale.

Am solicitat conducerii CNPR sã revinã asupra deciziei de reducere a programului de lucru de la 5 la 4 zile lucratoare pe sãptãmânã de 2 ori pe lunã arãtând cã se pot face reduceri de cheltuieli si pe alte paliere, care sã nu afecteze retributia lunarã a salariatilor, reduceri cum ar fi:

– stabilirea unei diurne în sumã fixã calculatã la un nivel care sã asigure realizarea unei economii fatã de actuala cheltuialã;

– reducerea zilelor de deplasare pentru personalul de conducere din cadrul CNPR;

– reducerea numãrului de km pentru care combustibilul este suportat de CNPR. Pentru personalul cu functii de conducere;

– suspendarea acordãrii sporului de conducere pentru tot personalul de conducere din CNPR;

– aducerea la clasa de salariazare conform prevederilor contractului colectiv de muncã, toti salariatii angajati prin numire, la clasa maximã de salarizare din 2009 pânã în prezent;

– încheierea de contractre aducãtoare de venituri.

Toate solicitãrile noastre au rãmas fara ecou, ba mai mult suntem amenintati acum si cu disponibilizãri prin aplicarea rezultatelor normãrii si a proiectului de reorganizare. Datoritã faptului cã aceastã conducere nu aude nimic din ceea ce spunem noi, am hotãrât declansarea formelor de protest.

În data de 2 august vom participa la mitingul de protest al salariatilor din postã aflati în Z.L.N. (zi liberã neplatitã), ce se va desfãsura în fata Ministerului de comunicatii din Bucuresti.

Presedinte Sindicatul de Postã Vaslui

Turbatu Geta

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

12 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.