Cum îi învață o profesoară pe elevi despre violența în familie, cu ajutorul operelor lui Slavici și Rebreanu

Lidia Mîrzac, profesoară de română la Colegiul Silvic „Bucovina” din Câmpulung Moldovenesc, Suceava, discută la ore subiecte dificile, precum violența asupra femeii și copiilor și statutul femeii în societate, scrie publicația Școala 9.

Romane ca „Baltagul” și „Ion”, de pe lista operelor studiate pentru bacalaureat, prezintă bucăți de realitate pe care elevii Lidiei Mîrzac le recunosc: în multe familii din România, inclusiv în ale lor, violența fizică și psihică e firească. Profesoara a povestit pentru Școala 9 cum a început să transforme lecțiile de limba și literatura română în lecții de viață: „În ultimul timp, am auzit câteva voci care îi reproșau școlii românești că elevii învață la literatură texte pline de violență și că ar trebui eliminate din programa școlară. Eu am ajuns la concluzia că nu putem scoate literatura clasică, pentru că este temelia culturii noastre, dar putem să o folosim în favoarea elevilor”, povestește aceasta. „Am înțeles că literatura poate fi predată și altfel” Momentul în care a înțeles că poate folosi literatura clasică pentru a le vorbi copiilor despre violența domestică s-a petrecut acum trei ani. „Acum trei ani am fost la o școală de vară a Centrului pentru Jurnalism Independent, unde sunt pregătiți profesori pentru educație media. M-am înscris pentru că am auzit referințe foarte bune de la colegi. Pentru mine, o profesoară «de modă veche», din 1988, a fost școala de vară care mi-a deschis mintea și m-a făcut să văd că literatura poate fi predată și altfel”, mărturisește Lidia Mîrzac.
Citeşte întreaga ştire: Cum îi învață o profesoară pe elevi despre violența în familie, cu ajutorul operelor lui Slavici și Rebreanu

 




NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ