Cum sã mâncãm echilibrat de Sãrbãtori

Având în vedere cã Sãrbãtorile de iarnã sunt un prilej de ospãt si de voie bunã, dincolo de mirajul meselor bogate în produse traditionale, pentru evitarea problemelor de sãnãtate, specialistii în nutritie si obiceiuri alimentare sãnãtoase recomandã echilibru. Si medicii recomandã, cu atât mai mult în aceastã perioadã, evitarea consumului în cantitãti mari a produselor care abundã în grãsimi, colesterol, glucide, carbohidrati, etc. „Ar fi de preferat ca cele mai multe alimente care abundã în grãsimi sã fie luate cu precautie: maioneza, produse din carne de porc sau brânzeturi grase, unt, smântâna. De asemenea, persoanele care se stiu cu diferite afectiuni ale stomacului, hipertensive, cu diabet etc., sã evite consumul exagerat de bãuturi, dulciuri si toate preparatele culinare tentante de sãrbãtori care pot crea probleme serioase de sãnãtate. Pe lângã aceste recomandãri, medicii atentioneazã populatia sã fie deosebit de atentã la produsele pe care le achizitioneazã din piatã, în special la carne, ouã, peste, afumãturi si preparate conservate. În situatia în care apar dureri de burtã, stãri de vomã si alte simptome asemãnãtoare cu indigestia sau intoxicatiile acute, sã evite automedicatia si sfãtuim populatia sã se adreseze de urgentã la spital pentru a preveni eventualele complicatii grave”, se precizeazã într-un comunicat de la DSP Vaslui. De asemenea, vã recomandãm si sã beti foarte multã apã si sã consumati multe salate cu legume proaspete, pentru a mai „spãla” din grãsimile din interiorul corpului, ce se depun pe organele interne, din cauza meselor bogate în grãsimi din bucãtãria româneascã specificã sãrbãtorilor de iarnã.




NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ