spot_img
30.8 C
Vaslui
23-iul.-2024
spot_img

Dacia Lăstun și Dacia Papuc, vedetele expoziției “Fabricat în România” (FOTO)

- Advertisement -
AUTO… Expoziția “Fabricat în România” a reunit 24 de autovehicule istorice din județele Galați, Iași, Buzău și Vaslui.

BIJUTERII PE PATRU ROȚI… Cea de-a VI-a ediție a Expoziției “Fabricat în România” a încântat privirile vasluienilor pasionați de autovehicule, dar nu numai. Și copiii au fost curioși să vadă cum arătau mașinile de pe vremea părinților, cum funcționează acestea în prezent și care sunt poveștile lor. Vedetele expoziției au fost Dacia Lastun și Dacia 1304, sau cum mai este cunoscută în popor – Dacia papuc. Prima mașină aparține unui vasluian pasionat de autovehicule istorice – Costin Nicolae, iar cea de-a doua, unui colecționar din Buzău – Cornel Băndărău. “Ne bucurăm că reușim să ducem mai departe această tradiție “Fabricat în România”, eveniment regional ajuns la a VI-a ediție. Au participat 24 de autovehicule istorice din județele Galați, Iași, Buzău și, bineînțeles, Vaslui. Pentru noi a fost un prilej de a insufla oamenilor dragostea pentru patrimoniul tehnic românesc și, totodată, de a sărbători 23 de ani de la înființarea Retromobil Club România. Vor mai urma două evenimente: Raliul Carpați Retro, care va avea loc luna aceasta, și Retroparada toamnei, care se va desfășura în octombrie. Expoziția “Fabricat în România” a fost realizată cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Vaslui, două instituții cărora le mulțumim pentru susținere și includerea evenimentului în cadrul Zilelor Culturale ale municipiului Vaslui”, a declarat președintele Retromobil Club România – filiala Vaslui, prof. Narcis Aprodu.

Nicolae Costin a participat la expoziție cu 12 mașini fabricate în România, printre care Dacia 1100, Dacia Lastun, Dacia 1300, Dacia 1310, Dacia 1310 Break, ARO și Oltcit. Dacia 1100 a fost primul model de autoturism produs de Automobile Dacia SA. Vasluianul a cumpărat autoturismul în 2017 de la un bărbat din Tecuci, pe care în cunoștea din 1990.

“Mașina a circulat fără întrerupere, având un singur proprietar, pe domnul Roban. L-am cunoscut în 1990, însă în timp ne-am mai văzut și mi-a promis că, în cazul în care nu va mai putea conduce mașina, nu o va casa, ci mi-o va vinde mie, lucru care s-a și întâmplat în cele din urmă. În 2017, familia l-a obligat să conducă o mașină modernă și m-a sunat să-mi spună că îmi dă mașina. Singurele intervenții pe care le-am făcut au fost înlocuirea chederelor și o vopsitorie generală”, a declarat Nicolae Costin.

Mașina prof. Narcis Aprodu a primit Premiul pentru cea mai mare distanță parcursă pe roți

Președintele Retromobil Club România – filiala Vaslui, prof. Narcis Aprodu, deține o Dacia 1300, un model fabricat sub licența Renault care a intrat în producție în august 1969 la Uzina de Autoturisme Pitești (UAP). “Mașina a fost produsă în iunie 1973 și a aparținut unui domn din Câmpina care a folosit-o doar în concedii. Eu am achiziționat mașina în anul 2015 cu doar 69300 km la bord. A fost dragoste la prima vedere, mașina arăta foarte bine, motorul torcea la fel ca la o mașină abia ieșită din fabrică. Autoturismul este identic cu un autovehicul care a aparținut părinților mei. Este singura mașină din Vaslui care a participat la (absolut) toate evenimentele organizate de Filiala Vaslui a Retromobil Club România. De asemenea, a participat la întâlnirile “DACIA CLASIC” de la Brașov, Iași, Sighișoara, Constanța și multe alte evenimente organizate de Retromobil Club România. În 2021 am participat cu ea la Raliul Carpați Retro, unde a parcurs fără nicio problemă distanța Vaslui-Arad-Timișoara și retur, cca 2000 km. Pentru această performanță a obținut Premiul pentru cea mai mare distanță parcursă pe roți”, a declarat prof. Narcis Aprodu.

“Pentru a întreține o mașină de epocă este nevoie de multă pasiune, răbdare și bani”

Anul acesta, frumoasa sa Dacie 1300 împlinit frumoasa vârstă de 50 de ani. “Mașina mai are unele piese franțuzești (bobină de inducție, delcou etc.) Este singura Dacie din filială care are sistemul clasic de aprindere, nemodificat (nu are gotronic). Pentru mine, “EGRETA” este o mașină minunată, având toate piesele originale. Centurile de siguranță și proiectoarele de ceață sunt singurele accesorii din epocă care au fost montate după ieșirea din fabrică. Pentru a întreține o mașină de epocă este nevoie de multă pasiune, răbdare și bani. Dacă vrei ca mașina să funcționeze impecabil, e nevoie de cunoștințe minime de mecanică auto. Avantajul acestor mașini este că “nu te lasă în drum”, adică poți să o repari pe loc dacă intervine o problemă de funcționare. Toți posesorii de Dacia au în portbagaj o cutie cu piese pentru “prim ajutor”, iar dacă au și cunoștințe de mecanică, problema e rezolvată”, a declarat prof. Narcis Aprodu. Acesta a mărturisit că, în trafic, șoferii sunt încântați să vadă astfel de mașini: “Oamenii sunt interesați și dornici să admire mașina, am cîțiva prieteni care au remarcat ca interiorul arată și are “parfumul din epocă” al materialului din care sunt confecționate scaunele și bancheta mașinii. În trafic unii colegi le admiră, claxonează, se bucură vizibil când se intersectează cu mașina. Acest autoturism este o filă din istoria tehnicii auto românești, este o piesă de muzeu care poate parcurge fără probleme orice distanță”, a povestit președintele Retromobil Club România – filiala Vaslui.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.