spot_imgspot_img
9.4 C
Vaslui
27-apr.-2024

De ce nu vom avea niciodată bani pentru pensii sau alocații

- Advertisement -

În anul 2013, Compania Națională de Autostrăzi (astăzi Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR) acordă un contract de 80 de milioane de lei pentru modernizarea și reabilitarea drumului național 55, Craiova-Bechet, firmei italiene Societa Edile Costruzioni e Lavori SA (SECOL), bani găsiți printr-o finanțare BEI- Program de prevenire și combatere a efectelor inundațiilor, potrivit comisarul.ro.

Contractul trebuia finalizat în luna august 2019 (după numeroase acte adiționale de extensie a termenului de execuție) și prevedea inclusiv reparația a 4 poduri și execuția unui pod nou.

Singura problemuță era aceea că firma SECOL nu prea se ocupă cu podurile, adică tocmai partea cea mai importanta din contract, ci  doar cu banala și bănoasa asfaltare. Motiv pentru care urmașii lui Appius Claudius Caecus (cel care, în anul 312 înainte de Hristos,  a construit celebra Via Appia , de la Roma la Capua) se uitau lung la poduri în vreme ce timpul trecea. Și timpul a trecut până ce programul BEI s-a terminat și contractul a rămas fără finanțare.

Nu-i nimic, generoșii directori de la CNAIR au mutat lucrarea pe spinarea bugetului statului.

Italienii nici că se gândeau să se atingă de vreun pod de pe traseu. Și-uite așa s-a ajuns în decembrie 2020, când prea-miloșii baroni ai autostrăzilor naționale au binevoit să rezilieze contractul cu italienii.

În urma italienilor a rămas, însă, un mare pocinog: podul din comuna Malu Mare, dezvelit pentru a fi reparat, a ramas nefinalizat, circulatia se desfasoara in prezent semaforizat, pe jumatate de cale.

De fapt, acolo, exact în calea traficului de mare tonaj spre/din punctul de trecerea a frontierei Bechet – Oreahovo, există riscul iminent al unei prăbușiri a podului respectiv. Experții au cerut o restricție de tonaj (20 tone) pentru a se putea circula, dar CNAIR s-a gândit că dacă supără șoferii de TIR poate află cineva ce s-a întâmplat cu proiectul început în 2013. Așa că s-a pus  batista pe țambal, la asta suntem campioni mondiali.

Ei, ați zice, ce mare chestie, ăsta e doar unul dintre miile de cazuri de șantiere întârziate cu anii și părăsite de constructor.

Da, numai că ia să vedeți cum a pedepsit directorimea de la CNAIR firma italiană care a eșuat la Craiova-Bechet: în luna septembrie 2020, cu toate că se știa situația contractului Craiova –  Bechet și fusese emisă prima factură intermediară de penalități, compania de drumuri a semnat cu aceeași firmă contractul de execuție a centurii ocolitoare Târgu Jiu (Varianta Ocolitoare Tg Jiu), în valoare  e 207.000.000 de lei fără TVA.

Și pentru că eram în plină campanie electorală, contractul cu italienii a fost semnat pe 22 septembrie la primăria municipiului, în prezența prețioasei persoane a vicepremierului Raluca Turcan. …https://www.bzi.ro/de-ce-nu-vom-avea-niciodata-bani-pentru-pensii-sau-alocatii-4128004?utm_source=website&utm_medium=ultima-ora-index

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.