3.3 C
Vaslui
28-nov.-2022

Deputatul Daniel Olteanu aduce o veste bunã pentru mii de soferi vasluieni: „Cosmarul e pe cale sã ia sfârsit”

- Advertisement -

VICTORIE… Foarte multi ani le-au trebuit guvernantilor sã ia o decizie normalã pentru orice tarã civilizatã, respectiv construirea unui pod nou, în locul unui pod cu probleme de sigurantã. Este vorba de enervantul si obositorul pod improvizat de la Crasna, cel care a înlocuit, în urmã cu 12 ani, vechiul pod metalic, construit la 1896. Nu de putine ori, în acest loc s-au produs blocaje din cauza accidentelor rutiere, pentru cã guvernele care s-au tot succedat la conducerea tãrii nu au gãsit bani sã construiascã un pod nou, modern, pe un drum national cu valori crescute de trafic, cum este drumul national Bârlad-Vaslui-Iasi. Iatã cã, acum, deputatul ALDE de Vaslui, Daniel Olteanu, anuntã cã în luna august se va organiza licitatia pentru constructia noului pod, pentru care existã sume în bugetul Ministerului Transporturilor. Un pod care se construieste ca urmare a nenumãratelor adrese si interpelãri ale deputatului Olteanu, constatãm noi. Acesta are deja o pozitie oficialã fatã de iminentele lucrãri care vor începe la Crasna, cerând autoritãtilor si constructorilor sã se implice cât mai mult, pentru ca în termen de 12 luni în zonã sã existe un pod nou, perfect circulabil.

„Câteva lucruri despre podul de la Crasna si despre temele unor viitoare postãri. Între a fi optimist si a fi pesimist, aleg sã fiu… realist (asta e o postare mai lungã, pentru cã explic de ce, urmãtoarele pe tema asta vor fi mai scurte). În ciuda celor care vãd si comenteazã doar partea neagrã a lucrurilor care se petrec în judetul Vaslui sau în tarã, aleg sã nu ignor vestile bune, ba chiar sã le transmit mai departe, inclusiv prin intermediul acestei pagini. Mã refer mai ales la proiectele de investitii, acoperite de multe ori de subiecte pe cât de zornãitoare, pe atât de lipsite de importantã. Pentru cã în aceastã perioadã sunt mai mult în teritoriu, în judetul Vaslui, si mai putin la Bucuresti, mi-am propus sã-mi fac timp sã transmit în fiecare zi o veste pozitivã cu privire la ce se întâmplã pe plan national, regional sau local. Dacã toatã lumea dã vesti rele, mãcar eu sã fiu contra curentului si sã dau zilnic =vestibune. Zilnic, o veste bunã, care înseamnã un plus pentru viata românilor. Voi face acest lucru mai des decât am fãcut-o pânã acum, pentru cã ideile si implicarea vin mai ales din exemplele pozitive, pe care vreau sã le multiplicãm si la nivelul judetului nostru. Pentru ca discursul urii si al neîncrederii, chiar si în proiectele deja demarate, sã înceteze sau, si mai bine, sã fie înlocuite de puncte de vedere obiective si argumentate, avem nevoie si de informatii pozitive, pe care le veti putea citi de acum înainte zilnic, sper, si pe pagina mea. Prima din seria vestilor bune pe care meritã, cu sigurantã, sã le facem cunoscute, este legatã de constructia podului de la Crasna, un subiect în legãturã cu care am avut mai multe interpelãri cãtre Ministerul Transporturilor, de-a lungul ultimilor doi ani si jumãtate, si despre care am fost întrebat deseori în comentarii sau mesaje private”, anuntã deputatul Olteanu, ca o initiativã personalã spre dialog si informatii în timp real.

Cum se va rezolva, în maxim un an de zile, problema celebrului pod de la Crasna

„Ei bine, problemele tuturor soferilor care sunt nevoiti sã petreacã minute în sir la cozile cauzate de circulatia pe o singurã bandã, în urma zecilor de tiruri care vin dinspre sau se îndreaptã cãtre Vama Albita, acest cosmar e pe cale sã ia sfârsit. CNAIR a lansat pe SEAP licitatia pentru constructia unui pod nou pe DN 24, la km 105+678, iar dupã ce acesta va fi finalizat, vor fi demarate si lucrãrile de reabilitare a portiunii de drum aferente, de 600 metri. Ca o informatie interesantã, podul vechi a avut o duratã de exploatare de 113 ani (1896-2009), mult peste durata normatã. Solicit tuturor institutiilor responsabile, dacã existã documentatiile necesare, sã-si dea avizele cu celeritate, pentru ca, odatã contractul atribuit, constructorul desemnat sã nu mai fie nevoit sã astepte dupã tot felul de hârtii. Contractul, în valoare estimatã de 4,3 milioane lei (fãrã TVA), include elaborarea documentatiei tehnice pentru obtinerea autorizatiei de construire (1 lunã), proiectul tehnic de executie (2 luni), asistentã tehnicã si executia propriu-zisã a lucrãrilor (9 luni). Asta înseamnã un total de 12 luni, care vor curge dupã ce vom afla cîstigãtorul licitatiei, pentru ofertele care trebuie depuse pânã în 2 august. Mi-ar fi plãcut sã existe la departajare nu doar criteriul „pretului cel mai scãzut”, ci si criterii legate de perioada de garantie de exemplu, dar asta e, nu le poti avea pe toate. Sper ca responsabilii de la DRDP Iasi sã îsi asume nu doar întârzierile de pânã acum legate de acest proiect, ci si faptul cã au mers doar pe „pretul cel mai scãzut”. La licitatia pentru studiul de fezabilitate pentru Drumul expres Tisita – Albita, de exemplu, sunt multe alte criterii în afara pretului, pentru cã CNAIR nu a vrut ceva ieftin si atât, si asta e foarte bine. Vreau sã vã mai spun cã finantarea construirii podului de la Crasna, aproximativ un milion euro, este integral de la bugetul de stat, si sper ca solicitãrile mele vizavi de cresterea alocãrilor de la bugetul de stat pentru regiunea noastrã sã aibã parte de aprobãri în continuare, pentru cã numai asa putem recupera din decalajul care ne separã de celelalte regiuni. Dincolo de ce aleg sã creadã unii sau altii, lucrurile bune se întâmplã, dar e important si nivelul de încredere de la care pornim atunci când discutãm despre proiecte si, de ce nu, despre viitor”, spune deputatul Olteanu.

Si presedintele CJ Vaslui confirmã informatiile lansate de deputatul Olteanu

„Da, cel mai probabil dupã data de 10 august vom afla cine a câstigat licitatia pentru acest pod, sper ca lucrãrile sã decurgã bine si, în cel mai scurt timp, sã avem un pod modern în zonã”, a spus presedintele CJ Vaslui, Dumitru Buzatu.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.