spot_imgspot_img
8 C
Vaslui
27-apr.-2024

Disensiuni între profesori, pe subiectele de la simularea la matematică

- Advertisement -
Elevii de clasa a VIII-a au susținut proba la matematică de la simularea examenului de Evaluare Națională, subiectele au fost extrem de dificle, sunt de părere unii profesori, alții consideră că acestea au fost facile.

DIFERENȚE… Simulările la Evaluarea Națională pentru elevii de clasa a VIII-a au continuat cu proba scrisă la Matematică. Elevii au avut la dispoziție două ore pentru a rezolva toate subiectele. Unii profesori susțin că acestea au fost date cu răutate, iar testul nu a fost nici pe departe unul ușor. Printre aceștia se numără profesorul Ștefan Vlaston, care susține că subiectele sunt grele, date cu răutate. Să zicem că obții un 4 cu ușurință, dar, pentru cei care n-au făcut deloc școală, să iei mai mult e destul de dificil”. De cealaltă parte, profesorul hușean Adrian Talașman demontează afirmațiile, considerându-le nefondate: „N-au fost deloc dificile. Nu știu cine ar fi putut spune că la Evaluarea Națională au fost date exercițiile cu răutate. După primele două subiecte făcute, elevii puteau să se ridice și să plece acasă cu un 7. Aveau de încercuit.

Elevii vasluieni au susținut pe 30 martie proba la matematică de la simularea examenului de Evaluare Națională 2021 și au avut la dispoziție două ore pentru a rezolva cerințele. Din materia de examen au fost scoase exercițiile cu funcții, corpuri rotunde și calculul algebric. Profesorii au viziuni diferite în ceea ce privește dificultatea subiectelor de anul acesta, unii considerându-le prea facile, alții prea dificile. Contactat telefonic, profesorul hușean Adrian Talașman ne-a explicat, din perspectiva sa, cum vede nivelul probei de simulare. „N-au fost deloc dificile. Nu a fost niciun exercițiu dat cu răutate. Nu știu cine ar fi putut spune că la Evaluarea Națională au fost date exercițiile cu răutate. Au fost chiar simple. S-a dat mult mai ușor decât nivelul de dificultate a modelului propus pe site-ul Ministerului. Cu primele două sarcini rezolvate, luau nota 7. Aveau de încercuit. Problema de geometrie a fost puțin mai dificilă, însă valora 0,5 puncte. Nota 8 putea lua toată lumea. Exercițiile până la nota 8 vizau noțiuni pe care le-au făcut până în clasa a VIII-a. La geometrie în spațiu, care ar fi de clasa a VIII-a, nu a fost nimic dificil. A fost o problemă clasică, asemănătoare cu cea care s-a dat anul trecut. Cred că ar fi trebuit să le dea puțin mai greu la simulare, ca să-i trezească și să se pregătească temeinic pentru evaluarea din vară. Note mari vor fi sigur, cele mai multe peste 7. Părerea mea este că încep să dea subiecte din ce în ce mai simple, ca să treacă toți cu note cât mai mari. După primele două subiecte făcute, elevii puteau să se ridice și să plece acasă cu un 7. Să sperăm că, pe viitor, nu vor fi doar subiecte ale căror răspunsuri corecte să fie încercuite. În concluzie, a fost mai ușor decât ar fi trebuit să dea”, este de părere acesta. Spre deosebire de Adrian Talașman, Ștefan Vlaston consideră că ” Special le-a dat greu ca să nu facă. La exercițiul cu unghiurile congruente în jurul unui punct, trebuie să te gândești că acela este dublul lui 360 împărțit la cinci. Cum să-i dea prin cap unui copil obișnuit că așa trebuie făcut exercițiul cu cinci unghiuri congruente?”. Acesta a mai adăugat că „primele cinci-șase puncte ale testului sunt foarte ușoare, dar la restul este nevoie de timp pentru gândire”.

„Subiectele sunt date special pentru a se putea spune apoi, la vară, că elevii nu au făcut deloc la teste și deci nu se pot ține examenele de absolvire”

Cei doi profesori par, totuși, să se pună de acord asupra faptului că nu există o siguranță a faptului că examenul de Evaluare Națională va fi susținut, fizic, la vară. Profesorul Adrian Talașman a dat de înțeles că nu este sigur ce decizie se va lua în legătură cu examenul: „Elevii ar trebui să se pregătească mai bine pentru evaluarea din vară, dacă va mai fi…”Profesorul Ștefan Vlaston exprimă această temere mai vehement, susținând că „subiectele sunt date special pentru a se putea spune apoi, la vară, că elevii nu au făcut deloc la teste și deci nu se pot ține examenele de absolvire. Le anulăm și le echivalăm cu mediile ultimilor patru ani. Nu știu în ce măsură am dreptate. Dar nu văd altă logică. Să vedem. Asta este teoria și experiența mea”.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.