Educație pentru mediu, noua materie a anului școlar 2022-2023

NOUTĂȚI… Materia va fi introdusă pentru elevii din ciclul primar și gimnazial, urmând ca în celelalte cicluri școlare să compartimenteze informațiile pe teme, să identifice probleme și soluții.

PROIECT… Anul școlar 2022-2023 se anunță unul plin de evenimente, marcat de multe schimbări în educație. La scurt timp după ce ministrul Sorin Câmpeanu a anunțat că are în vedere modificarea structurii anului școlar fie prin prelungirea acestuia, fie prin revenirea la trimestre, acum pregătește încă o noutate pentru anul viitor. O nouă inițiativă legislativă ar putea introduce o nouă materie pentru elevii de ciclu primar, dar și pentru cei din ciclul gimnazial. Este vorba despre materia “Educație pentru Mediu”, pentru care se va elabora o strategie, în colaborare cu Ministerul Mediului, până la sfârșitul anului acesta.

Anul școlar 2022-2023 se anunță a fi anul schimbărilor în educație. La acest lucru va contribui și noua materie, Educație pentru Mediu, care va fi transpusă în planurile-cadru de învățământ primar și gimnazial, potrivit proiectului de lege. Strategia privind această materie este elaborată în colaborare cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor. În document mai este precizat că învățământul primar este locul cel mai potrivit pentru a introduce educația pentru mediu, deoarece copiii sunt mai receptivi la acea vârstă și “ percep mediul mai mult instinctiv, natural, urmând ca în celelalte cicluri școlare să compartimenteze informațiile pe teme, să identifice probleme și soluții.” De asemenea, documentul mai prevede că “planurile-cadru pot fi modificate doar în urma unor studii realizare de specialiștii în domeniu, care să fie înglobate într-o strategie privind educația pentru mediu. Această strategie trebuie să arate care sunt beneficiile noii materii, ce trebuie să învețe elevii, cum pot fi formate cadrele didactice și ce competențe trebuie să aibă fiecare elev la finalizarea acestor cursuri”. Se modifică, totodată, și articolul 68 din Legea Educației, adăugându-se competențele de mediu la programă: Curriculumul național pentru învățământul primar și gimnazial se axează pe 8 domenii de competențe-cheie care determină profilul de formare a elevului: (…) e) competențe sociale, civice și de mediu.” Momentan, proiectul se află în dezbatere publică la Camera Deputaților și mai urmează să treacă alți cîțiva pași pentru a fi aplicat.




NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ