Elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a vor trece prin focurile examenelor de evaluare

TESTARE… Evaluarea națională pentru elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a a anului școlar 2020-2021 va avea loc între 20 aprilie și 20 mai, potrivit calendarului publicat în Monitorul Oficial. Cei care vor trece primii prin emoțiile evaluării vor fi elevii de clasa a II-a, care vor susține, pe 20 aprilie, proba scrisă la Limba Română, pe 21 aprilie testul de citire, iar pe 22 aprilie va avea loc proba scrisă la Matematică. Aceștia vor avea la dispoziție 30 de minute pentru a rezolva subiectele, în fiecare zi de testare. Examenele se vor susține cu prezență fizică, potrivit noilor reguli sanitare,după aproape un an de școală online. Rezultatele nu vor fi trecute în catalog și nu vor influența ierarhizarea elevilor.

Evaluarea națională pentru elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a a anului școlar 2020-2021 se apropie cu pași repezi, astfel probele vor începe de la data de 20 aprilie, urmând a fi finalizate la data de 20 mai, cu prezență fizică. Primii care vor simți emoțiile evaluării vor fi elevii de clasa a II-a, care vor susține, pe 20 aprilie, proba scrisă la Limba Română, pe 21 aprilie, mai exact testul de citire, iar pe 22 aprilie va avea loc proba scrisă la Matematică. Elevii clasei a II-a vor avea la dispoziție 30 de minute pentru a rezolva subiecte, în fiecare zi de testare.La scurt timp va avea loc evaluarea competențelor fundamentale pentru elevii clasei a VI-a, respectiv pe 12 mai la Limbă și comunicare și pe 13 mai la Matematică și științe ale naturii. Câteva zile mai târziu va urma rândul elevilor de clasa a IV-a să le fie evaluate competențele dobândite în ciclul primar. În cazul acestora, proba scrisă la Limba Română a fost programată pe 18 mai, iar cea la Matematică, în ziua imediat următoare. Noile reguli sanitare prevăd ca simulările pentru Bacalaureat și Evaluarea Națională să se desfășoare cu prezență fizică a elevilor. După aproape un an de școală online, evaluările sunt considerate foarte importante, pentru a vedea exact unde au întâmpinat elevii dificultăți de învățare. La aceste evaluări, subiectele sunt pe modelul testelor PISA, potrivit regulilor de testare. După spusele fostului ministru al Educației, Mircea Miclea, “Rolul Evaluărilor Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a este de a-i „identifica din timp pe cei care vor avea probleme la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a sau vor avea probleme la testele PISA”. Important de știut este faptul că rezultatul evaluărilor de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a nu se pune în catalog, nu se anunță public, nu stă la baza ierarhizării copiilor, ci se comunică fiecărui părinte în parte și pe baza lui învățătoarele trebuie să realizeze planuri individualizate de Învățare, acolo unde identifică probleme.




NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ