spot_imgspot_img
14 C
Vaslui
23-apr.-2024

Elevii de azi, specialistii de mâine

- Advertisement -

În sãptãmâna “Scoala Altfel”, 26 de elevi din clasa a VII-a de la Scoala Gimnazialã “Mihai Eminescu” Vaslui vor petrece trei zile în cadrul unor institutii, pentru a afla mai multe informatii cu privire la ceea ce înseamnã un loc de muncã si ce presupune acesta, care este diferenta dintre o meserie si o functie, astfel încât sã se poatã orienta mai usor în carierã. Patru dintre elevi au ales sã viziteze Spitalul Judetean de Urgentã Vaslui. Este vorba despre Bianca Maria Ababei, Sânziana Otel, Stefan Rinder si Alexandru Mãrgãrint. Dacã elevele doresc sã devinã medici pediatri, colegii lor s-ar îndrepta spre chirurgie. Alti elevi, care viseazã la cariere în justitie sau în învãtãmânt, au ales Tribunalul Vaslui, Inspectoratul Judetean de Politie sau Facultatea de Fizicã din Iasi. Cadrele didactice implicate în derularea acestui proiect sunt Pavelina Tãune, directorul unitãtii de învãtãmânt, Ecaterina Camelia Badea, director adjunct, si Doinita Sârbu, prof. de informaticã.

Cei 26 de elevi sunt inclusi în proiectul JOBS Orientare profesionalã Instruire în întreprinderi si scoli, derulat în cadrul Programul de cooperare româno-elvetianã, fiind finantat printr-un grant din partea Elvetiei prin intermediul contributiei elvetiene pentru Uniunea Europeanã extinsã si cofinantat de Guvernul României prin Ministerul Educatiei si Cercetãrii Stiintifice. De altfel, proiectul este coordonat de Ministerul Educatiei, Centrul National de Dezvoltare a Învãtãmântului Profesional si Tehnic si Centrul pentru proiecte internationale în domeniul educatiei al Universitãtii Pedagogice Zurich. Elevii sunt pregãtiti pentru a-si alege viitoarea carierã, primesc informatii despre oportunitãtile profesionale si au sansa sã dobândeascã abilitãti de viatã, care sunt folositoare pentru orice carierã. Practic, cei 26 de elevi de la Scoala “Mihai Eminescu”, pe parcursul întregului an scolar, au realizat 6 caiete de lucru, iar acum, în “Sãptãmâna Altfel”, timp de trei zile, acestia au ales sã viziteze câte o institutie. De remarcat este faptul cã una dintre cele mai populare profesii printre elevi este cea de medic. Tocmai de aceea, patru dintre copii au ales sã viziteze Spitalul Judetean de Urgentã Vaslui. Este vorba despre Bianca Maria Ababei, Sânziana Otel, Stefan Rinder si Alexandru Mãrgãrint. Dacã elevele doresc sã devinã medici pediatri, colegii lor s-ar îndrepta spre chirurgie. Totusi, cei mai multi elevi, sase, au ales sã meargã la Tribunalul Vaslui, alti patru au ales Inspectoratul de Politie Judetean, doi Politia Municipalã, doi Oficiul Fitosanitar, doi Inspectoratul pentru Situatii de Urgentã, doi au mers la Facultatea de Fizicã Iasi, doi la Biroul Notarial Simin si doi la Casa Tudora SRL. La final, dupã încheierea celor trei zile petrecute în institutia aleasã, elevii vor realiza câte un interviu cu un specialist din fiecare domeniu – medic, inginer, politist, judecãtor s.a.m.d – care are drept scop clarificarea lucrurile pe care nu le-au înteles pe deplin. De asemenea, va fi organizatã si o expozitie cu materialele pe care le-au adus sau le-au realizat despre locul de muncã vizat si despre institutia pe care au vizitat-o, cum ar fi prezentãri Power Point, brosuri, filmulete etc., în functie de creativitatea fiecãruia. “La început elevii au aflat care sunt punctelor forte si abilitãtile lor, au învãtat ce înseamnã meseria si ce înseamnã functia, deoarece nu toti stiau care este diferenta, au aflat ce înseamnã calificarea pentru fiecare meserie si ce cursuri trebuie sã urmeze”, a declarat Pavelina Tãune, directorul scolii. Cadrele didactice de la Scoala Gimnazialã “Mihai Eminescu” implicate în derularea acestui proiect sunt Pavelina Tãune, directorul unitãtii de învãtãmânt, Ecaterina Camelia Badea, director adjunct, si Doinita Sârbu, prof. de informaticã. Obiectivul proiectului este de a pregãti elevii din România aflati în ultimii ani de gimnaziu si primii ani de învãtãmânt tehnic pentru dobândirea unor competente si abilitãti utile în viatã si obtinerea unei perceptii realiste privind oportunitãtile de pe piata muncii în regiunea lor, luarea unei decizii privind educatia lor viitoare si cariera lor profesionalã. Aceasta se realizeazã prin introducerea unei noi abordãri transcurriculare, prin folosirea unor metode adecvate de predare-învãtare (învãtarea bazatã pe sarcini) si cu ajutorul unei serii de 7 manuale pentru elevi.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.