Elevii din Laza învață matematică și biologie prin joc

EDUCAȚIE… Eficiență și rapiditate, amuzament în procesul învățării, lecții de calitate – cam așa arată o oră în școlile din programul „Școala din Valiză” pe care Fundația World Vision îl derulează alături de Fundația Vodafoine Romania în 50 de școli din toată țara.Săptămâna trecută, la Școala Gimnazială “Mihai Eminescu”, sat Laza, din județul Vaslui, copiii au învățat matematică și biologie prin joc.Cum se întâmplă mai exact lucrurile?”Profesorul își planifică lecția, o creează utilizând platforma scoaladinvaliza.ro în care are acces. La începutul orei, copiii se loghează în platformă cu ajutorul tabletelor din valiză, scanează un QR code și gata, au acces la lecția pregătită de profesor pe care o văd și pe tabletă, dar și proiectată pe perete cu videoproiectorul inclus tot în valiză”, au transmis reprezentanții Fundației World Vision.

Ce au făcut copiii din școala Gimnazială “Mihai Eminescu”, sat Laza, la orele intermediate de „Școala din Valiză”?”Cei de clasa a VI-a, la ora de biologie, au văzut ciclul inimii și au aprofundat informațiile cu ajutorul unui test interactiv pregătit de profesoară. Copiii vedeau în timp real care este răspunsul corect. În plus, răspunsurile fiecărui elev se înregistrează automat în platformă, scurtând, astfel, timpul profesorului de a vedea lacunele fiecărui elev. Iar dacă testul ar fi fost unul de evaluare cu note, s-ar fi înregistrat notele în același mod, automat. Tot timpul rămas din verificarea manuală a testelor îi rămâne profesorului pentru a pregăti alte lecții interactive, de calitate.Elevii de clasa a V-a, în schimb, au folosit valiza la ora de matematică. Pentru logare au urmat același proces ca al colegilor mai mari. Platforma de e-learning dezvoltată în cadrul proiectului de o companie certificată Moodle – cel mai cunoscut și utilizat software LMS (Learning Management System) open-source din lume – a permis logarea și delogarea elevilor în platformă prin QR code.

Ce lecție au avut? „Înfricoșătoarele” fracții. Pe tabletele disponibile fiecărui elev, fracțiile au devenit provocări într-un joc, pe care copiii le-au rezolvat cu plăcere și amuzament”, au mai transmis reprezentanții Fundației World Vision.




NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ