spot_imgspot_img
11.1 C
Vaslui
26-apr.-2024

Elevii mai au de asteptat cel putin un an pentru biblioteca scolarã virtualã

- Advertisement -

ASTEPTARE…Cel mai ambitios proiect de digitalizare a lectiilor si continuturilor educationale al Ministerului Educatiei, Biblioteca scolarã virtualã, finantat cu peste 40 de milioane de euro din bani europeni si prevãzut de 10 ani în Legea Educatiei, este în continuare în licitatie, potrivit declaratiilor acordate de Tudor Oprea, subsecretarul de stat de la Ministerul Educatiei care se ocupã de digitalizare. Desi în ultima perioadã s-a vehiculat cã proiectul va fi gata în scurt timp, elevii vor avea de asteptat o bunã perioadã de timp pânã sã poatã folosi materialele online precum lectiile înregistrate video si alte materiale didactice pentru toate disciplinele.

Nici anul acesta elevii nu vor avea parte de materiale didactice la toate materiile sau de lectii video pentru clasele I-XII. Desi ar fi trebuit sã fie gata încã din 2020, proiectul „Biblioteca scolarã virtualã” va fi amânat încã un an, fiind încã în licitatie, în faza de evaluare tehnicã. Fostul ministru Monica Anisie anunta în luna mai 2020 cã va fi realizatã pânã în septembrie 2020. Anul acesta, în luna martie, secretarul de stat pentru proiecte europene a declarat cã „apreciem cã putem declara un cîstigãtor în luna mai 2021″. Programul se numeste „Platformã digitalã cu resurse educationale deschise (EDULIB) (Biblioteca virtualã)”, iar Ministerul Educatiei este partener în acest proiect, beneficiar fiind Agentia de Administrare a Retelei Nationale de Informaticã pentru Educatie si Cercetare (ARNIEC). Fondurile prevãzute sunt în valoare de 230.753.402,64 lei prin POC (Programul Operational Competitivitate), adicã de 40 de milioane de euro. „Suntem la stadiul de licitatie, au fost trei ofertanti înscrisi, iar ofertele au fost depuse în februarie 2021. Acum are loc evaluarea tehnicã a ofertelor, care a durat mai mult decât ne-am dorit, iar în perioada imediat urmãtoare, ofertantii pregãtesc demo-urile, mici demonstratii pentru a prezenta cum ar arãta solutiile lor, dupã care, într-o lunã – maximum douã, se va alege un cîstigãtor”, a explicat Oprea pentru Edupedu.ro. „Termenul de implementare al proiectului este de 36 de luni de la data semnãrii care a fost pe 10 septembrie 2019, deci în 10 septembrie 2022 proiectul ar trebui sã fie finalizat si implementat si sã aibã un prim rând de continut”. Acest continut va fi realizat de 600 de profesori care vor fi formati pentru a utiliza platforma. „RED-uri vor fi create prin proiect, dar nu de cãtre persoanele formate (care vor putea face acest lucru ulterior), ci de cãtre entitatea cîstigãtoare. Vor fi preluate si RED-uri din programul CRED care deja existã”, a precizat Oprea. În ceea ce priveste solutiile financiare pentru plata profesorilor si formarea lor, acestea „vor fi identificate ulterior”, a mai spus subsecretarul de stat responsabil de digitalizare. În momentul de fatã, potrivit datelor publice din SEAP, cei trei ofertanti sunt: Vodafone România S.A., Asociere: S & T România (Leader), Trencadis Corp SRL si Asocierea dintre Invite Systems (Leader), NTT Data România, Clarity Solutions, Connections Consult. Potrivit Edupedu, „standardele continuturilor sunt stabilite de curriculum national si programele aprobate de Ministerul Educatiei. Produsele educationale trebuie sã respecte mai multe caracteristici, printre care sã fie disponibile pe principalele browsere si sisteme de operare, precum si dispozitive: desktop, tableta, laptop, telefon mobil; sã fie conforme curriculumului national; sã dispunã de transdisciplinaritate prin intermediul asistentului inteligent de învãtare; sã permitã semnalarea timpurie a cazurilor de analfabetism functional si sã fie orientate spre sustinerea obiectivelor operationale si construirea de competente. De asemenea, trebuie sã sustinã învãtarea cross-curricularã, sã aibã continut accesibil si ergonomic, conform standardelor WCAG (web content accessibility guidelines) nivel AA (pentru persoanele cu dizabilitãti). Adaptarea continuturilor si functionalitãtilor trebuie sã se facã la necesitãtile de dezvoltare a competentelor specifice în vederea alinierii la standardele internationale în domeniul educatiei. Desigur, trebuie sã fie disponibil pentru parcurgere on-line si off-line”.

Între timp, Republica Moldova are bibliotecã virtualã deja de un an

Republica Moldova a luat-o înaintea României si a inaugurat în luna mai 2020 biblioteca virtualã. Aceasta contine aproximativ 2.500 de lectii video pentru elevii claselor I-XII, alãturi de materiale didactice pentru toate disciplinele, precum si de un scurt ghid psiho-pedagogic pentru pãrinti care se aflã în Bibliotecã digitalã pe care Primãria Chisinãu si Ministerul Educatiei din Moldova au lansat-o la doar o lunã de la închiderea tuturor scolilor din cauza pandemiei. Oricine poate accesa foarte simplu, fãrã sã fie nevoit sã-si facã cont, continutul educational lansat cu urmãtorul scop: sã sustinã învãtarea la distantã.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.