18.8 C
Vaslui
10-aug.-2022

Exodul halatelor albe: Urgenţa Judeţeanului, golită de cadre medicale

- Advertisement -

Exodul halatelor albe: Urgenţa Judeţeanului, golită de cadre medicale

Măsurile anticriză gândite de Guvern au reuşit să pună pe fugă o mare parte a cadrelor medicale care simt că, practic, nu mai au pentru ce veni la muncă. Nu doar salariul mic, dar şi lipsa medicamentelor şi neplăcuta poziţie de paratrăznet al supărărilor populaţiei a determinat un exod al cadrelor medicale din toată ţara. La fel se întâmplă şi în una dintre cele mai importante unităţi ale celui mai mare spital gălăţean.

De două-trei săptămâni, numărul cadrelor medicale care lucrează în Unitatea de Primiri Urgenţe a Spitalului Judeţean Galaţi a scăzut la jumătate. „De două săptămâni şi jumătate, jumătate din personalul din Unitatea de Primiri Urgenţe a Spitalului Judeţean a plecat în străinătate. Oamenii au rate de plătit, copii de crescut şi nu se pot descurca cu cât au ajuns acum să fie plătiţi”, a declarat purtătorul de cuvânt al spitalului, dr. Nicolae Bacalbaşa. Cei rămaşi în urmă fac cu mare greutate faţă numărului din ce în ce mai mare de pacienţi. „Aproape de jumătate din venituri mi-au fost reduse. Fac 16-17 gărzi, deşi nu e normal. Suntem foarte puţini şi medici şi asistenţi. La medici suntem 5 şi ar trebui să fim 12. Avem satisfacţia profesională, dar doar atât”, spunea dr. Lidia Şandru, medic UPU Spitalul de Urgenţă Galaţi. Asistenţii abia se descurcă şi ei. „Au plecat foarte mulţi colegi de-ai noştri în străinătate şi ne e greu să le suplinim lipsa. Nu mai spun de banii din ce în ce mai puţini. La mine e şi o situaţie mai specială. Nu am mai fost evaluată după ce m-am întors din concediul de maternitate şi acum iau mai puţini bani şi faţă de ceilalţi colegi. Nu regret că mi-am ales această meserie, ci condiţiile în care o practic”, a spus Dorina Râciu, asistent UPU-SMURD Spitalul de Urgenţă Galaţi. De fapt, Unităţii de Primiri Urgenţe a Spitalului Judeţean i s-au aprobat anul trecut trei posturi de asistenţi. Din păcate, până acum conducerea spitalului nu a găsit buget pentru a le susţine. Acum cine ştie dacă pe aşa de puţini bani se vor mai găsi doritori.

monitourldegalati.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

  1. Scrisoare deschisa catre Doamna Doctor Lidia Sandru
    Vis-à-vis de serviciul oferit in sectia primire urgente a Spitalul Sf Andrei Galati
    Consider ca, un Doctor nu are nici un drept sa ridice tonul la insotitorii pacientilor atat timp cat acestia din urma au un comportament decent.
    Stimata doamnă Doctor Lidia Sandru
    Pe 1 Martie anul acesta, am intrat în sectia dumneavoastră de urgență pentru a solicita servicii medicale pentru tatal meu Am așteptat 8 ore în timp ce dansul avea dureri chinuitoare in cele din urma internarea a fost efectuata; doar dupa ce Dvs a-ti terminat tura.
    Nu contesc faptul ca sunteti un profesionist in domeniu, nu contest abilitatile Dvs profesionale sau faptul ca, chiar daca pacientul a prezentat un test PCR eliberat cu o ora inainte de a fi adus de ambulanta la spital, s-a decis ca trebuie sa-i mai faceti inca unul. Nu am cunostinte medicale nici date care sa confirme ce sa intamplat in decursul celor 8 ore, chiar daca eram pe hol nu m-ati chemat nici pentru un minut sa-mi spuneti ce se intampla cu tatal meu, asadar acest mesaj se refera stric la modul in care Dvs comunicati.
    Initial am dorit sa formulez o plangere conducerii spitalului despre comportamentul personalului de la sectia primire urgente, insa in cele din urma am realizat faptul ca doar Dvs sunteti cea pentru comunicare lasa de dorit. Prin urmare acest mesaj se adreseaza Dvs direct si nu Doctorilor sau Asistentelor din cadrul Spitalului Sf Andrei Galati.
    Din moment ce ati ridicat vocea (sa nu spun tipat) la mine datorita faptul ca nu am putut gasi in cateva secunde documentele medicale ale tatalui meu as dori sa stiu:
    Cu ce drept a-ti recurs la acest gest in fata tatalui meu, a personalului medical si a celorlalti pacienti?
    Ne-am cunoscut in trecut, avem relatii personale, v-am cerut sa-mi faceti o favoare,v-am jignit printr-un limbaj verbal vulagar sau prin limbajul trupului?
    Inca odata va respect foarte mult din punct de vedere profesional si inteleg stresul prin care treceti in fiecare zi, cu toate acestea comunicare Dvs lasa foarte mult de dorit.
    Rog prin acest mesaj sa re-evaluati atitudinea Dvs fata de insotitorii pacientilor; de cele mai multe ori acestia sunt mult mai stresati decat Dvs care aveti training de specialitate in inteligenta emotationla si puteti impune respect si detine controlul in orice situatie prin limbaj si tonalitate adecvata. Acest lucru este posibil doar in cazul in care serviciul medical este mai important decat Ego-ul personal.
    Știu că, camera de urgență era foarte aglomerată, dar când am văzut în sfârșit un medic, mă așteptam la o persona care are principii nu doar din punct de vedere profesional, dar si moral; m-am inselat.
    Nu doresc nimic de la Dvs, nici macar un raspuns la acest mesaj, doresc doar sa intelegiti faptul ca suntem oameni si oameni comunica respectuos iar profesionisti stiu sa-si pastreze calmul si in situatii de urgenta.
    Va Multumesc
    Cu respect
    Nicolae Bercaru
    NB:
    Mi-as dori ca acest mesaj sa fie vazut ca si o critica constructiva si nu ca pe un mesaj care doreste sa denigreze munca unui om in ultimii poate 30 și ceva de ani de munca. Pentru a va ajuta pe Dvs si pe cei care doresc sa-si imbunatateasca modul de comunicare, recomand cartea domnului Daniel Goleman – „Inteligenta Emotionala”
    Cartea lui Daniel Goleman a marcat o revoluţie uluitoare în psihologie prin analiza importanţei covârşitoare a emoţiilor în dezvoltarea personalitãţii umane. Studiul sãu ne explicã cum, atunci când ne înţelegem sentimentele, situaţia în care ne aflãm devine mai limpede. Descoperim chiar un nou mod de a privi cauzele bolilor care ne macinã familia şi societatea
    Va Multumesc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.