spot_imgspot_img
5.6 C
Vaslui
19-apr.-2024

Factura deszăpezirii fără licitaţie: peste 2 milioane de euro

- Advertisement -

Aproape 10 milioane lei a costat deszăpezirea în Vrancea, între 4 şi 16 februarie, potrivit datelor raportate de autorităţile locale Prefecturii * Cei mai mulţi bani s-au împărţit în Focşani – 3,1 milioane lei şi la Consiliul Judeţean- 2,6 milioane lei * Cei mai mulţi bani din deszăpezire i-a cîştigat firma Sotirex, care lucrează cu contract pe drumurile judeţene, urmată de Vega Galaţi * Cum utilajele s-au contractat fără licitaţie, primăriile au închiriat acelaşi utilaj la preţuri diferite

Pe lîngă ajutorarea oamenilor aflaţi în dificultate din cauza viscolului, iarna grea a fost o oportunitate pentru multe firme deţinătoare de utilaje de a-şi rotunji veniturile, în condiţiile în care în anotimpul rece nu au activitate. Deszăpezirea a costat în Vrancea peste 2 milioane de euro, potrivit unei prime estimări a sumelor plătite, care arată că administraţia judeţeană şi primarii au scos din buzunar aproape 10 milioane lei pentru îndepărtarea zăpezii din drum. Factura este chiar mai mare, deoarece unele primării nu au prezentat datele cerute de Prefectură. Cei mai mulţi bani pentru deszăpezire s-au cheltuit în Focşani, 3,1 milioane lei, chiar dacă în municipiu abia s-a putut circula după ninsori, timp de două săptămîni. Consiliul Judeţean Vrancea a cheltuit la rîndul său 2,6 milioane lei pentru contractul încredinţat firmei Sotirex. Restul sumelor provin din celelalte patru oraşe ale judeţului şi cele 68 de localităţi rurale. Vă reamintim că întreaga reţea de drumuri din Vrancea, inclusiv şoseaua europenaă 85 (DN2) a fost blocată şi/sau închisă timp de mai bine de o săptămînă. Greul a fost între 4 şi 16 februarie şi fiecare vrîncean îşi aminteşte cît de greu s-a circulat atunci.

Sotirex a închiriat utilaje primăriei din Spulber

Dacă CJ încheie în fiecare an un contract cadru cu Sotirex Bacău, firmă controlată prin interpuşi de consilierul judeţean PSD Victor Roman, în cazul primăriilor cele mai multe înţelegeri au fost semnate cînd au dat de greu, adică în luna februarie. Iniţial, Marian Oprişan a făcut apel către deţinătorii de utilaje să se adreseze CJ, dar după cearta cu potenţial penal cu şefa Agenţiei Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP), firmele au fost redirecţionate către primării. Cu toate că Marian Oprişan s-a plîns că nu are suficiente utilaje pe drumurile judeţene şi solicita declararea stării de urgenţă pentru a putea încheia contracte fără licitaţie, firmei însărcinate cu deszăpezirea se pare că îi prisoseau maşinile. Sotirex a încheiat un contract cu Primăria Spulber pentru perioada 12 decembrie 2011 – 12 martie 2012. Deşi nu se dau date despre sumele plătite, pentru un autogreder tariful a fost de 150 lei pe oră, autobasculanta a costat 100 lei, buldozerul 130 lei/oră, în timp ce tona de material antiderapant a avut un preţ de 75 lei.

Cei mai mulţi primari au lucrat cu firme locale

Edilii din judeţ au lucrat în cea mai mare parte cu proprietari locali de utilaje, fie că au fost firme sau persoane fizice De exemplu, la Vînători s-a lucrat cu cinci firme din comună, iar tarifele plătite au fost de 220 – 225 lei pe oră pentru o volă, fără TVA. Alte utilaje costă însă mai ieftin, cum ar fi buldoexcavatoarele. “Am lansat un S.O.S. şi au venit firme de la noi din localitate, din Focşani. Comuna Vînători are 150 km de drumuri, era imposibil să ne descurcăm noi singuri, cu utilajul nostru. S-au luat preţurile de la Focşani şi s-au mai scăzut un pic”, a declarat primarul Gheorghe Macovei. Comuna Vînători a fost una dintre localităţile cu sate izolate din cauza viscolului, iar suma cheltuită de autorităţile locale se ridică la 170.451 lei. La Odobeşti factura totală a deszăpezirii s-a ridicat la 247.900 lei cu TVA. “S-a lucrat cu mai mulţi operatori din oraş şi localităţile limitrofe şi au fost 23 de utilaje care au acţionat. Nu a fost nici o firmă din afara judeţului, a fost o surpriză ce s-a întîmplat şi atunci am apelat la firmele pe care le cunoşteam şi la preţurile cele mai bune”, spune primarul Daniel Nicolaş. Pentru stabilirea tarifelor s-au luat în considerare preţurile cerute anul trecut şi cele practicate de firme, după cum spun edilii. La preţul cu ora, cea mai mare sumă, din datele existente, a fost plătită de Primăria Broşteni, de 300 lei. “Am primit nişte oferte prin fax din alte părţi şi am lăsat preţul cel mai mic. Am lucrat cu băieţi din zonă, au avut un buldozer mare, pentru că doar cu TAF-urile nu ne descurcam”, a spus viceprimarul din comuna Broşteni, Ion Alanei.

www.ziaruldevrancea.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.