14.8 C
Vaslui
26-sept.-2021

Familia tânărului mort la 48 ore de la rapel, ipoteză șoc: dializa nu și-a făcut efectul! DSP Vaslui: nu a murit din cauza vaccinului!

MOARTE CONTROVERSATĂ

PENTRU ADEVĂR… Familia lui Andrei Zaharia, tânărul de 35 de ani decedat la mai puțin de 48 ore de la rapel, este hotărâtă să meargă până în pânzele albe pentru a afla de ce a murit acesta. Soția lui spune că întreaga poveste i se pare „cusută cu ață albă”, pentru că sunt lucruri care nu se leagă. „Pe certificatul lui de deces scrie că era dependent de insulină, dar el nu a făcut niciodată insulină. În decembrie, el a avut COVID-19. Corpul lui a putut să treacă peste boala asta, dar nu a putut să treacă peste ce? Peste vaccin? Inima îmi spune că vaccinul i-a grăbit moartea”, spune soția lui Andrei. De asemenea, aceasta a lansat o ipoteză: efectul dializei, anulat de vaccin. Concentrația ridicată de potasiu arată că Andrei nu a trecut pe la dializă, deși el a făcut-o chiar în ziua vaccinului. Este posibil ca efectul dializei să fi fost anulat de ceva. Noi credem că de vaccin. Pentru că practic, dializa nu a funcționat, nu i-a detoxifiat rinichii. Iar Andrei arăta încă de vineri seara ca și cum nu ar mai fi făcut dializă de două zile. La Centrul de dializă ar fi trebuit monitorizat , ar fi trebuit ca cineva să verifice valorile cu care intră un pacient în dializă și valorile cu care iese din dializă. Așa și-ar fi dat seama dacă dializa a funcționat sau dacă a existat vreo problemă. Nu este singurul pacient care a făcut în aceeași zi dializă și vaccin, iar apoi a început să se simtă rău, să aibă probleme cu respirația „, a mai declarat soția tânărului. Direcția de Sănătate Publică Vaslui a anunțat ieri dimineață că s-a autosesizat în urma apariției cazului în Vremea Nouă și că va face o anchetă. După-amiază, a avut și concluzia: „Evoluția cazului nu poate fi pusă în legătură cu vaccinarea anti-COVID-19. Ionograma recoltată evidențiază o hiperpotasemie 7mEq/litru, ceea ce a declanșat tulburarea de ritm care a dus la stopul cardiorespirator”.

Andrei Zaharia avea probleme de sănătate, se confrunta cu o boală renală cronică de la 14 ani și făcea dializă de trei ori pe săptămână. Pe 19 martie dimineața, după ce Andrei a primit a doua doză de vaccin, a făcut dializă. Seara a început să se simtă rău, a făcut temperatură, iar sâmbătă noaptea starea i s-a agravat. A fost nevoie de intervenția cadrelor medicale, care l-au resuscitat mai bine de două ore. Au reușit să-l stabilizeze și să-l transporte la Spitalul Județean din Vaslui, însă o oră mai târziu inima tânărului a încetat să mai bată. Cauza decesului – fibrilație ventriculară neresuscitabilă-îi face pe apropiații tânărului să se întrebe dacă nu cumva vaccinul i-a grăbit moartea. Rudele se gândesc că poate pentru Andrei a fost prea mult să facă într-o singură zi și dializa și vaccinul. „Eu cred că vaccinul nu i-a făcut bine. E coincidența prea mare. Băiatul cel mare ne-a zis că trebuia să îi facem autopsia, să vedem și noi ce a avut, că el nu a fost de acord cu vaccinul. De dragul soției lui, el nu prea se arăta când îi era rău. Încerca să se mențină vioi, se ducea singur cu mașina la dializă, chiar și sâmbătă a condus până la Chițoc”, a povestit mama tânărului.

Mama lui Andrei: „Când am ajuns, își dădea ochii peste cap și horcăia”

De asemenea, aceasta a povestit cum a trăit ultimele ore din viața fiului ei Andrei: „am trecut prin multe cu el. L-am salvat, dar acum nu am mai putut. Nici nu ne-am putut închipui, când m-am dus și l-am văzut așa cum era, își dădea ochii peste cap, am zis <Doamne!>. Mi-am dat seama că nu îl mai putem salva. Vineri, când a venit acasă, a spus că nu se simte bine. A început cu temperatură, dar nu mare, 37, 8 grade avea. A mâncat și a zis că se duce să se odihnească. Sâmbătă nu a mai putut să mănânce. Când i s-a făcut rău, a început să horcăie. Fata (n.r. soția lui) s-a trezit, nu voia să vină la mine în cameră să mă anunțe, ca să nu-l lase singur. Am auzit-o, m-am trezit, că am zis că visează ceva rău, nici nu mi-am închipuit că îi e atât de rău băiatului. Când am ajuns, își dădea ochii peste cap și horcăia. Am început să-l frec pe față, pe mâini, am văzut că nu își revine, am luat o lumânare, i-am aprins-o și i-am pus-o în mână. Între timp, fata a sunat la salvare, ni s-a zis să îl întoarcem pe o parte și să-l frecăm pe piept. Așa am și făcut. Au ajuns cadrele medicale, au început să-l resusciteze și ne-au zis că dă semne inima, că începe să-i revină pulsul. Două ore l-au resuscitat în casă. Apoi l-au transportat la spital”, a povestit mama tânărului.

„Dacă e atât de bun vaccinul, de ce s-a întâmplat asta?”

Familia susține că la Centrul de dializă li s-a „recomandat” pacienților vaccinarea și li s-a dat de înțeles că, în caz contrar, își pot căuta alt centru de dializă. Asta în condițiile în care pacienții din Vaslui nu au alternativă, nu mai există un alt centru în oraș. „Andrei era încrezător, îmi spunea că speră ca vaccinul să fie bun, că o să-l ajute… Nu ne-am gândit că situația poate lua o altă turnură, mai ales că el a avut COVID-19. Corpul lui a putut să treacă peste boala asta, dar nu a putut să treacă peste ce? Peste vaccin?Dacă e atât de bun vaccinul, de ce s-a întâmplat asta? Nu o să înțeleg niciodată acest lucru.Eu vreau să știu adevărul, pentru că inima îmi spune că vaccinul i-a grăbit moartea. Pe certificatul de deces scrie că avea diabet, că era dependent de insulină, dar el nu a făcut niciodată insulină. Totul este cusut cu ață albă. Nu știu ce vor să ascundă, dar dacă sunt vinovați, vor trebui să plătească. Trebui să găsim găsim niște răspunsuri, să putem sta liniștiți”, a declarat soția lui Andrei.

Medicul Lelia Croitoru: „Cauza creșterii valorii de potasiu în sânge e boala renală. Nu putem face o corelație între doza de vaccinare și stopul cardiorespirator”

Lelia Croitoru

OPINIE… Directorul medical al Spitalului Județean Vaslui a declarat ieri că decesul lui Andrei a survenit „ca o consecință a creșterii valorii de potasiu în sânge”: „Pacientul s-a prezentat în Serviciul de Urgență în data de 21 martie, la ora 07:17, fiind luat de la domiciliu în stop cardio-respirator. Prezentat în UPU, i s-au recoltat de urgență analize care au arătat o valoare foarte mare a potasiului în sânge. Pacientul a fost vaccinat în data de 19 martie, odată cu ședința de dializă. Din cercetările noastre, nu putem face o corelație între doza de vaccinare și stopul cardio-respirator, pentru că acesta s-a produs ca o consecință a creșterii valorii de potasiu în sânge, care pot conduce la tulburări de ritm, cu consecințe de stopare a cordului. Cauza creșterii valorii de potasiu în sânge e boala renală, făcea dializă de trei ori pe săptămână. Din informațiile pe care le-am cules de la medicii nefrologi, nu există nicio contraindicație a vaccinării în ziua dializei. Este o complicație destul de frecventă la pacienții cu boală renală cronică, o complicație de temut”, a explicat medicul Lelia Croitoru.

Ultimele Știri
- Advertisement -spot_img
Ultimele Știri
- Advertisement -spot_img

7 COMENTARII

  1. Sa ma ierte cei din familie, am toata intelegerea pt ei, dar cred ca nu ar trebui sa se lase influentati de anumite persoane cu scopuri dubioase. Din cate stiu, nu este recomandata vaccinarea la persoanele care au trecut recent prin boala. Chiar s-a observat o manifestare mai pronuntata a reactiilor adverse in cazul acestora. Daca e adevarat si faptul ca Andrei avea boli cronice, e cu atat mai probabil la el. Acum, ce sa spun, greseala poate fi a multora, inclusiv a celor ce l-au asigurat ca totul va fi ok. Din pacate, nu se poate reveni la ce a fost, iar astfel de necazuri vor mai aparea, indiferent ce masuri s-ar lua. Vaccin perfect nu exista, de aceea trebuie bine cantarite deciziile. Dar oameni suntem, iar vremurile prea grele.

  2. Declarațiile de genul devin tot mai penibile.
    Una doua sigur nu e din cauza vaccinului, mai degrabă spuneți ca nu știi decât sa mâncați rahat.

      • Eu de unde sa știu ?
        Dar prea miroase a ccat ca la toti care au murit imediat dupa vaccin, la nici unul vaccinul nu e de vina, la absolut nici unul, dar mereu completează la cauza morții ca nu știu.
        Pai daca nu stiu cauza de ce mai mănâncă rahat ca vaccinul e scutit si n-are nici o influenta ?

    • Cei care fac dializa primesc HEPARINA pentru circulatia extra-corporala, acest medicament impiedicand coagularea sangelui. In acest caz indiferent de vaccinul facut (toate vaccinurile provoaca aparitia micrtrombilor , ca si virusul) cauza infarctului nu poate fi corelata cu vaccinul. Este insa adevarat ca persoanele dializate acumuleaza mult potasiu in sange iar potasemia ridicata provoaca infarct miocardic. La fel s-a intamplat si cu o ruda de-a mea, la 3 ore dupa dializa a facut infarct iar necropsia a aratat un nivel crescut de K in sange.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here