spot_imgspot_img
spot_imgspot_img
20.4 C
Vaslui
10-mai-2024

Garajele dintre blocurile Vasluiului, inutile și inestetice, însă trainice: primăria se teme să le demoleze

- Advertisement -

DEZBATERI… Demolarea garajelor dintre blocuri este un subiect despre care autoritățile locale din municipiul Vaslui refuză să vorbească, de teamă să nu-și pună în cap proprietarii acelor maghernițe. În timp ce în majoritatea orașelor din țară aceste construcții se demolează fără prea multe comentarii, pentru a fi amenajate locuri de parcare și parcuri de joacă demne de secolul XXI, la Vaslui, conducerea Primăriei Vaslui adoptă tactica struțului.

În ultimele luni, singurii care au abordat problema garajelor au fost consilierii USR. Aceștia au venit și cu propunerea ca Primăria Vaslui să aloce buget pentru un studiu de fezabilitate și un proiect tehnic pentru construirea unui complex de spații de depozitare și parcare situat între străzile Avram Iancu, Ștefan cel Mare și bulevardul Republicii, în spatele complexului comercial Tom din Crucea Gării. “Acestă propunere a fost extrasă din discuțiile cu cetățenii orașului. Ea vizează utilizarea echitabilă, în secolul 21, a domeniului public. Ne referim aici la acele garaje care se situează în interiorul cvartalelor de blocuri. Vom aduce această propunere în fața Consiliului Local, deocamdată doar pentru acea zonă din Crucea Gării, din spatele complexului Tom. La momentul când au fost ridicate, acele garaje de acolo aveau un rol, însă de atunci au trecut 50 de ani, iar în prezent cetățenii au nevoie de domeniul public mai mult ca în acele vremuri. Pentru început, ne-am propus doar să discutăm, să vedem dacă se justifică o asemenea investiție. Cetățenii acestui oraș cer peste tot locuri de parcare, locuri de joacă, tinerii vor să aibă și spații unde să socializeze. Ce ar însemna ca aceste locuri unde în prezent sunt construite acele garaje să fie transformate în zone mult mai utile pentru mai mulți cetățeni, inclusiv cu spații de depozitare. Din păcate, acum, aceste garaje sunt inestetice, nu mai folosesc scopului pentru care au fost construite, în prezent adăpostesc orice, numai mașini nu”, a atras atenția viceprimarul Cătălin Mîndru.

Dezbateri aprinse în timpul ședinței de CL

Subiectul garajelor a fost adus în discuție și în timpul ședinței de Consiliu Local de ieri, în cadrul căreia s-a aprobat bugetul orașului pe anul acesta. Viceprimarul Lucian Braniște a anunțat că el nu va vota proiectul USR-iștilor pentru că terenul pe care sunt construite acele garaje nu ar aparține primăriei. “Nu putem cheltui banul public pe o suprafață care nu ne aparține. Haideți să avem cadrul legal pe acel teren, pentru că e penal să votăm investiții pe un teren care nu aparține primăriei” a afirmat Braniște. Cătălin Amăriuței, reprezentatul Direcției de Amenajare a Teritoriului și Urbanism din cadrul primăriei, a făcut precizarea că în spatele complexului Tom din Crucea Gării sunt 57 de imobile, din care 56 cu destinație garaje și un spațiu comercial. Acolo avem proprietate privată a municipiului și proprietate privată a celor care au acele garaje. În astfel de cazuri, există și instituția expropierii”, a afirmat reprezentantul primăriei. În discuții a intervenit și secretarul general al municipiului Vaslui. “Este o chestiune care se întâmplă în toată țara, cu litigii, cu proceduri prealabile. Am căzut de acord că trebuie făcută o inventariere strictă a zonei pentru a porni la drum cu o propunere venită din partea dumneavoastră, a consilierilor. Atunci când vom avea datele concrete, vom putea face pași în acest sens”, a atras atenția Eduard Lăcătușu. Subiectul a fost închis de primarul Vasile Pavăl, care a cerut consilierilor să fie foarte atenți înainte să voteze acel proiect. “La începutul oricărei investiții se face o notă conceptuală. Cel care își dă ok-ul pe acea notă trebuie să aibă clarificate mai multe aspecte, inclusiv în ceea ce privește terenul. Luăm ca propunere proiectul domnului Mîndru, vedem ce se întâmplă în privința expropierii în interes public, dacă se poate face. Trebuie să vedem ce se întâmplă cu acele proprietăți, trebuie făcută o evaluare financiară. Poate noi vom veni cu o relocare a acelor garaje, dar poate cetățenii respectivi nu-și doresc acest lucru. Sunt multe elemente de care trebuie să ținem cont. Deocamdată, eu zic să aprobăm finanțarea pentru efectuarea studiului de fezabilitate, urmând ca apoi colegii din primărie să vină în Consiliu să ne prezinte situația de pe teren. Dacă acolo era numai proprietatea noastră, era altceva, ne era mult mai ușor, însă acolo sunt proprietăți private, oamenii își plătesc obligațiile, de aceea trebuie să fim foarte atenți”, a atenționat edilul Pavăl. La finalul dezbaterilor, consilierii au aprobat realizarea unui studiu de fezabilitate pentru zona respectivă, în valoare de 130.000 de lei.

În locul celor 600 de garaje se pot face cel puțin 1200 de locuri de parcare

Peste 600 de garaje, majoritatea ridicate cu autorizație de construcție provizorie, ocupă domeniul public din municipiul Vaslui. Aceste construcții au fost o soluție înainte de Revoluție și în anii de tranziție, când parcul auto al orașului era mic pentru că mulți dintre cetățeni nu-și permiteau o mașină. Situația s-a schimbat însă în ultimii ani. Autoturismul a încetat să mai fie un lux, devenind un bun pe care și l-au permis tot mai mulți vasluieni. Așa se face că astăzi, în municipiul Vaslui, se înghesuie aproape o treime din parcul auto al județului. Vorbim de circa 25.000 de mașini care zilnic “vânează” un loc de parcare. La “vânătoare” participă însă și mașinile ai căror proprietari dețin un garaj. Statistici neoficiale arată faptul că aproape 70% dintre posesorii de garaje nu folosesc aceste spații în scopul pentru care ele au fost amenajate. Unii și-au transformat garajul în debara și depozitează acolo murăturile, vinul sau lucrurile vechi care nu mai au loc în apartamente. Alții, cu spirit de întreprinzători, și-au amenajat în garaj un atelier auto sau o fabrică de termopane și derulează acolo afaceri, multe dintre ele ilegale. Și primii, și ultimii, în afară de faptul că ocupă cu autoturismul lor locul de parcare al unui vecin care nu are garaj, beneficiază practic de o cameră în plus față de cele din apartament sau de un mic spațiu de producție. La Constanța, Bacău, Timișoara, Oradea sau Brașov, primarii care au o viziune de dezvoltare cu adevărat europeană a orașelor au demolat deja aceste construcții. La Vaslui, va mai dura până când un primar curajos își va asuma o astfel de măsură.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

6 COMENTARII

  1. Pe str.Biruintei, in dreptul Bl.374, exista un numar de opt garaje din tabla cu diverse grade de uzura in care se depoziteaza orice alte obiecte decat masini, lucru lesne de verificat, daca se vrea.
    Masinile posesorilor acestor garaje sunt parcate in fata lor, sau in alte locuri, in parcari, pe strazi, ocupand locurile de parcare ale celorlalti posesori de autovehicule, cetateni,oameni de rand ai acestei urbe, platitori de taxe si impozite, care nu au avut privilegiul de a avea un loc pe domeniul public. Aceste locuri s-au acordat in alte timpuri pentru cativa cetateni cu influenta, cand nu erau multe masini proprietate, dar acum s-a schimbat situatia, nu mai este de actualitate. Este depasita situatia de atunci, existand o mare lipsa de locuri de parcare in zona noastra, cu mare greutate gasesti un loc unde sa-ti parchezi autoturismul proprietate personala, desi platesti impozit pe bunul tau in proprietate.
    De ce sa beneficieze numai unii de locuri duble, atat spatiul acoperit cat si permanent spatiu liber in fata constructiei sau in alta parte? (pentru ca daca opresti sau stationezi in fata unui astfel de garaj, imediat este chemata politia locala si te amendeaza, chiar si in lipsa) .
    As dori si eu sa am un loc astfel rezervat pe domeniul public, cu plata , dar din pacate primaria nu ofera locuri de parcare cu plata.
    Daca s-ar lua masura demolarii acestor constructii in stare de degradare, s-ar crea spatiu atat pentru o parcare cu mai multe locuri, cat si pentru o parcare laterala pe marginea drumului, asa cum s-a facut in spatele blocului prin demolarea unor constructii similare;
    Am argumentat cu legislatia in vigoare.
    Propunere: Luarea in discutie in Consiliul local prin includerea pe ordinea de zi a incetarii contractelor de concesiune pentru cetatenii care au inchiriat terenuri pe domeniul public pe str.Biruintei, in dreptul Bl.374, in conformitate cu prevederile art.35 lit.b) din Legea 219/1998, in interesul local al cetatenilor acestui cartier, respectiv desfiintarea acestor garaje si crearea unor locuri de parcare de utilitate publica.
    Asta este un extras din sesizarea trimisa primariei in data de 15.01.2024, la care inca nu am primit raspuns.

  2. Demolate toate garajele de pe spațiul public, vrei garaj mergi la casa . Aceste garaje oricum sunt pivnițe magazii în care sunt ținute vin ,murături, lucrurile nefolosite etc iar mașina tot pe spațiul public este parcată. Cine își asuma responsabilitatea asta va fi primar pe viața

  3. Demolati toate construcțiile ilegale: garaje, locuri ocupate pe casa scarii, balcoane, acoperișuri pe blocuri, ilegale…imprejmuiri cu garduri în jurul blocurilor.Este plin orașul de idioți veniți de la tara, de la coada vacii” cu simțul proprietatii” si au ocupat abuziv domeniul public si spatiul public.Singura solutie pare: Sa treaca vreo 30 de ani sa mai moara din babele si mosnegii din Vaslui.alta solutie nu vad.Solutia bunului simt.sunt animale care cred ca blocul este al lor.

  4. Cat timp e psd nu vor face nimic, ca ei le-au dat autorizații, si chiar daca se schimba regimul tot nu va fi ușor, respectivii practic sunt proprietari de teren

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.