spot_imgspot_img
9.6 C
Vaslui
26-apr.-2024

Haos pe piața asigurărilor auto: tot mai mulți vasluieni se revoltă din cauza prețurilor exagerat de mari

- Advertisement -
SCUMP… Vasluienii care în această perioadă au fost nevoiți să treacă pragul firmelor de asigurări se plâng că prețurile RCA-urilor au crescut chiar și cu 100%.

NEMULȚUMIRI… Retragerea autorizației de funcționare a City Insurance, de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a creat debandadă pe piața asigurărilor auto. Vasluienii care în această perioadă au fost nevoiți să treacă pragul firmelor de asigurări se plâng că prețurile RCA-urilor au crescut chiar și cu 100%. În rândul transportatorilor, situația este și mai tragică. Dacă anul trecut, pentru un cap tractor s-a plătit o poliță de 8.000 de lei pentru un an întreg, acum, pentru același cap tractor s-ar plăti aproape dublu, dar doar pentru șase luni. În ceea ce privește transportatorii de persoane, aceștia iau în calcul o majorare a prețurilor biletelor cu 30-40% în cazul în care statul nu intervine să plafoneze prețurile la RCA. Aceștia se gândesc la proteste de stradă și inclusiv la greva fiscală, pentru a lovi puternic în bugetul de stat.

Cu siguranță, pentru proprietarii de vehicule din județul Vaslui și nu numai, perioada pe care o traversează nu este chiar cea mai bună din punct de vedere financiar. Falimentul companiei City Insurance a făcut ca piața polițelor RCA să explodeze, iar șoferii să scoată din buzunar chiar și dublu față de cât plăteau până acum. Daniel Sofronie din municipiul Vaslui, proprietar al unui autoturism Dacia Logan, motorizare 1.6, spune că a ajuns să plătească 580 de lei pe polița RCA în condițiile în care până acum prețul nu a depășit 300 de lei. „În ultimele luni aproape toate s-au scumpit, iar acum, când am văzut cât am de plată la polița RCA, aproape să cad din picioare. Majorarea a fost cu peste 100% și asta nu e normal. Cei responsabili cu supravegherea pieței asigurărilor nu trebuiau să lase o companie precum City Insurance să dea faliment, în condițiile în care acea firmă era lider de piață! Trebuiau măcar să tragă un semnal de alarmă, ca piața să se regleze, să se aștepte la ce a urmat. Din toată povestea asta, noi am ieșit cel mai prost! Șoferii ce vină au? Noi plătim și ei dau faliment! Cineva trebuie tras la răspundere, din punctul meu de vedere, dar slabe șanse să se întâmple asta. Așa e la noi, niciodată nu se găsesc vinovații. În toată combinația asta, șmecherii au băgat banii în buzunar, iar fraierii plătesc. Ușor-ușor, mașina devine lux, când ea ar trebui să fie, de fapt, o necesitate”, a declarat vasluianul. Pe lângă polițele de asigurare, șoferii se mai confruntă și cu prețurile la pompă, care nu sunt deloc încurajatoare. Motorina și benzina se scumpesc pe zi ce trece, iar mersul cu mașina devine încet, dar sigur un lux pe care mulți nu și-l vor mai permite. Sunt doar două dintre motivele pentru care proprietarii de vehicule sunt foarte nemulțumiți pe autorități, care sunt acuzate că nu fac nimic ca să ajute oamenii.

Transportatorii solicită autorităților statului să ancheteze falimentul City Insurance

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) solicită instituțiilor statului să ancheteze piața de asigurări obligatorii RCA din România care, potrivit organizației, a devenit o mare problemă socială care afectează peste 8 milioane de români. „Asistăm, de o lună, la cel mai mare faliment din istorie, pe piața de asigurări din România, la o creștere irațională a prețurilor RCA și la o conduită din ce în ce mai abuzivă a societăților de asigurări, când vine vorba despre plata despăgubirilor. Peste aceste probleme se suprapun cele legate de creșterea uriașă a prețurilor la energie – gaze naturale și curent electric – exact ca evoluția prețului RCA din ultimele săptămâni. Întrebarea pe care și-o pune orice cetățean captiv al acestei țări, obligat să cumpere aceste produse și care plătește taxe și impozite, în speranța că instituțiile românești lucrează ca să îi protejeze interesele: ANRE, DNA, Consiliul Concurenței și Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor. Au eșuat lamentabil! România trece prin cea mai abruptă criză a disoluției autorităților din istorie”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR. Potrivit unui comunicat de presă al Confederației, instituțiile care au ignorat această problemă până acum – Guvernul, Consiliul Concurenței, Direcția Națională Anticorupție, Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor – sunt responsabile de dezastrul din piața de asigurări RCA din România. „Raportul ASF privind piața asigurărilor pe semestrul I al anului 2021 arată, la pagina 44, un aspect important pentru a distinge adevărul prin mlaștina de comunicate de presă transmise de către societățile de asigurări. <<Dauna medie RCA plătită () pentru daune materiale a crescut cu circa 2%>>. Retorica asiguratorilor, alături de prietenii acestora din Consiliul Concurenței, este că trebuie limitate tarifele la service, pentru a opri explozia de prețuri pentru reparații. Explozia prețurilor la reparații auto a fost de 2% în ultimul an, adică de trei ori mai mică decât rata anuală a inflației și de 50 de ori mai mică decât creșterea prețului RCA din ultimele săptămâni. În legătură cu piața RCA, observăm o tăcere complice, extrem de îngrijorătoare, a autorităților române. În anul 2009, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor comunica oficial faptul că „doar 10% dintre șoferii care încheie polițe RCA sunt implicați în accidente auto”. În urmă cu o săptămână, Uniunea asiguratorilor anunța: „Anual, din fiecare 20 de mașini înmatriculate în România, cel puțin una produce accidente în trafic soldate cu pagube materiale sau vătămări corporale și decese”. Asta înseamnă că 5% dintre șoferii români produc accidente. Ceea ce nu spun niciodată multinaționalele de asigurări, pentru că aflarea adevărului de către români dăunează grav afacerii lor, este că frecvența daunei este în scădere de la an la an”, notează COTAR. Calculele realizate de către reprezentanții operatorilor și transportatorilor autorizați arată că ponderea șoferilor implicați în accidente a scăzut, în ultimii 12 ani, cu 50%, iar dauna medie RCA înregistrată la nivelul primului semestru al acestui an a fost de 7.832 de lei.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

3 COMENTARII

  1. Astia de la COTAR mint cum respira! Pai nea transportatorul 2% la o duna de 100 mii lei insemna 2000 de lei iar daca polita ta consta 10 mii lei unde e profitul asiguratorului? Vad ca atunci cand dati din gura nu va intrece nimeni!

  2. Votati guvernul USR , cel mai competent sa ne scoata din criza, ca doar pana acum au fost in opozitie. Astia merita numai suturi in fund ca ne-au mintit numai ca sa ajunga la putere cu PNL, o alta gasca de profitori si hoti.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.