spot_imgspot_img
17.2 C
Vaslui
29-mart.-2024

Iatã cum se obtine, anul acesta, atestatul de administrator de bloc

- Advertisement -

CONDITII… Persoanele care vor sã desfãsoare activitatea de administrator al unui imobil trebuie sã obtinã un atestat de la primãrie, potrivit legislatiei în vigoare. Acest document se poate obtine doar în baza unui certificat de calificare profesionalã si a douã alte acte: cazierul judiciar si cel fiscal.

Legea 198/2018 privind înfiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor stabileste cã administratori de bloc pot fi doar persoanele care au o calificare profesionalã în aceastã directie. Acest lucru poate fi dovedit, potrivit avocatnet.ro, printr-un certificat de calificare profesionalã. Asadar, acest document este cel prin care se dovedeste calificarea profesionalã a persoanelor fizice pentru a îndeplini ocupatia de administrator de condominii, în conformitate cu legislatia privind învãtãmântul superior sau privind formarea profesionalã a adultilor, dupã cum scrie în lege. În baza acestui document de pregãtire profesionalã, dar si altor douã, cei interesati sã activeze ca administrator de imobil pot obtine un atestat în acest sens. Concret, atestatul este actul care dovedeste calitatea de administrator de condominii, prin care persoanele fizice care detin certificate de calificare sunt atestate de cãtre primar, la propunerea compartimentelor specializate în sprijinirea, îndrumarea si controlul asociatiilor de proprietari din cadrul autoritãtii administratiei publice locale, în baza unei hotãrâri a consiliului local. Pentru a putea primi atestatul semnat de primar, cei ce vor sã devinã administratori de bloc trebuie sã prezinte urmãtoarele acte:
certificatul de calificare profesionalã pentru ocupatia de administrator de condominii; cazierul judiciar care sã ateste cã nu a suferit nicio condamnare, prin hotãrâre judecãtoreascã rãmasã definitivã, pentru o infractiune de naturã economico-financiarã; cazierul fiscal. Atestatul este valabil patru ani de la data emiterii si poate fi reînnoit în aceleasi conditii în care a fost emis. De asemenea, atestatul unui administrator poate fi suspendat sau retras, ca urmare a unei hotãrâri judecãtoresti definitive, în cazul în care instantele judecãtoresti competente au stabilit existenta unui prejudiciu cauzat de administrator.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

2 COMENTARII

  1. O maladie a comunismului.am scăpat aproape de toate dar aceasta boala persista. De ce sun obligat sa fac cheta cu locatarii ca să facem salariu angajaților din administrația blocurilor? Ma pot gospodari singur domnule primar sau cine ne mai impune acest tip de serviciu abuziv.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.