spot_imgspot_img
13.7 C
Vaslui
02-mai-2024

Ierarhia mediilor de admitere pe județ. Perioada de completare a fișelor, deschisă până pe 11 iulie

- Advertisement -
ÎNSCRIERI… Elevii și părinții trebuie să fie foarte atenți atunci când completează opțiunile, pentru că orice opțiune greșită poate conduce la o repartizare nedorită.

REZULTATE… Inspectoratul Școlar Vaslui a publicat ierarhia mediilor de admitere pe județ. Pe primul loc se află cele două șefe de promoție cu media 10: Teodora Canțur-Darie de la Liceul “Mihail Kogălniceanu” Vaslui și Andreea Beatrice Dumitriu de la Școala Gimnazială “George Tutoveanu” Bârlad, care au reușit totodată să obțină 10 curat la Evaluarea Națională. A doua medie – 9,92 – a fost înregistrată de doi elevi, unul de la Școala Gimnazială “Ștefan cel Mare” Vaslui, iar celălalt de la Deleni. Ultimele 13 medii de admitere sunt sub 3 și se regăsesc inclusiv în rândul elevilor din mediul urban. Ultimul loc, spre exemplu, este ocupat de un elev de la Școala Gimnazială “Principesa Elena Bibescu” Bârlad, care a obținut la Evaluarea Națională media 1,65. Cu o medie a anilor de gimnaziu de 6,07, acesta are cea mai mică medie de admitere – 2,53. Perioada de completare a fișelor pentru admiterea la liceu a început ieri și e deschisă până pe 11 iulie. Primul pas în alegerea opțiunilor este identificarea filierei, a profilului și, în cele din urmă, a specializării dorite. Elevii vor fi repartizați computerizat pe 14 iulie.

Elevii și părinții trebuie să fie foarte atenți atunci când completează opțiunile, pentru că orice opțiune greșită poate conduce la o repartizare nedorită. În fiecare broșură de admitere și pe spatele Fișei de înscriere apar niște recomandări standard și două exemple de completare, plus un avertisment: „Se recomandă completarea unui număr suficient de opțiuni în fișa de înscriere, pentru a se asigura repartizarea, ținând seama de media proprie de admitere și de media ultimului admis la liceele respective în anul precedent. Completarea unui număr insuficient de opțiuni poate duce la nerepartizarea elevului”. În anumite broșuri sunt date și câteva sfaturi în plus: „Dirigintele clasei, care participă la înscrierea opțiunilor elevilor, atenționează părinții asupra faptului că trebuie să exprime opțiuni realiste, alegând licee la care media de admitere din anii precedenți este apropiată de media de admitere a candidatului. Personalul școlii nu influențează în niciun fel părinții și elevii în completarea opțiunilor, dar îi consiliază, prezentându-le toate informațiile necesare, inclusiv riscurile completării unui număr insuficient de opțiuni sau ale completării unor opțiuni nerealiste, pentru a permite candidaților o alegere în cunoștință de cauză. Candidații completează pe fișa de înscriere, în ordinea descrescătoare a preferințelor, codurile opțiunilor pentru profilurile, specializările sau domeniile de pregătire dorite”.

Elevii din Vaslui, îndemnați să-și aleagă liceul și filiera în funcție de ce materii preferă

Pentru a putea lua o decizie în cunoștință de cauză, elevii și părinții acestora trebuie să cunoască fiecare filieră. Învățământul liceal din România cuprinde trei mari tipuri de licee, numite filiere, respectiv filiera teoretică, cea tehnologică și vocațională, fiecare formată din mai multe profiluri care includ o varietate de specializări/categorii de clasă. “În cadrul filierei teoretice sunt două profiluri: real (cu clase de matematică-informatică și științe ale naturii) și uman (cu clase de filologie și științe sociale). Absolvenții claselor din cadrul filierei teoretice nu obțin, la terminarea studiilor, o calificare profesională care să le permită să se angajeze, scopul urmării cursurilor la această filieră fiind obținerea dreptului de a-și continua studiile, respectiv în învățământul superior, pentru cei care au absolvit examenul de bacalaureat sau în școli postliceale. Filiera vocațională este potrivită pentru elevii care au înclinații către un anumit domeniu de activitate. Vocația se manifestă ca o tendință dominantă sau ca o nevoie profundă a persoanei, de a efectua un anumit tip de activitate; reprezintă „chemarea” spre îndeplinirea unei activități socio-profesionale implicând o interacțiune optimă între aptitudinile („ce știu să fac?”) și atitudinile față de un domeniu („cum mă raportez la …”). În funcție de domeniile în care activează persoanele, vocația lor poate fi pentru: știință, tehnică, artă, educație, sport, conducere socială etc”, se arată într-o broșură de admitere.

Matematică-Informatică, cea mai căutată specializare în rândul elevilor cu cele mai mari medii

Cea mai căutată specializare de către elevii cu medii mari este Matematică-Informatică. Ultima medie de admitere, anul trecut, la Liceul Teoretic “Mihail Kogălniceanu” a fost 9,10. La Liceul “Emil Racoviță”, aceeași specializare, a fost 8,82, iar la Colegiul Național “Gh. Roșca Codreanu” Bârlad, ultima medie a fost anul trecut 5,36, însă foarte important de precizat este că, spre deosebire de celelalte două unități de învățământ menționate anterior, aceasta are două clase de Matematică – Informatică. La liceele tehnologice, ultimele medii de admitere au fost anul trecut între 3 și 6.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.