Imperiul media al lui Vîntu cade ca piesele de domino

CE-A FOST ŞI CE-A RĂMAS. Ediţia de print a ziarului “Cotidianul” a fost închisă, iar cea on-line a fost vândută, la fel ca şi revistele glossy. “Business Standard” apare doar on-line, iar posturile Realitatea TV şi The Money Channel “se clatină” din punct de vedere financiar, conturile fiindu-le blocate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), care a instituit şi sechestru asigurător pe o parte dintre cumputere, dar şi pe mobilierul din redacţii.
Imperiul media al lui Vîntu cade ca piesele de domino.
Aceasta este astăzi situaţia trustului media construit de Sorin Ovidiu Vîntu. Acelaşi grup care, în perioada de apogeu, reunea două televiziuni, trei posturi de radio şi peste zece publicaţii.

Ca urmare a acestei stări de fapt, după cum scria “Evenimentul zilei” pe 18 august, la scurt timp după demisia din Realitatea a lui Robert Turcescu, se preconizează un exod al angajaţilor din trustul lui Vîntu către cel concurent, Intact, patronat de Dan Voiculescu.

În mare parte, ceea ce preconiza atunci EVZ s-a adeverit. Mai mulţi angajaţi ai trustului lui Vîntu l-au ales pe cel al lui Voiculescu ori s-au îndreptat către Adevărul Holding, patronat de Dinu Patriciu.
Voluntariat pentru Vîntu

La mijlocul lunii iulie, ANAF a blocat conturile societăţii Realitatea Media, cea care administra postul de ştiri Realitatea TV, pentru o datorie de aproape cinci milioane de lei. Au fost afectaţi angajaţii, de oarece salariile au întârziat.

Situaţia a ajuns disperată pentru unii dintre aceştia, iar surse din cadrul trustului precizau, în august, pentru EVZ, că membrii Consiliului de Administraţie i-au îndemnat pe subalterni să-şi caute finanţatori noi.

Vis de mărire

“Vîntu mai vrea să păstreze doar Realitatea TV, în rest nu-l mai interesează nimic. Are foarte mari probleme cu banii şi una dintre mişcări e să mute toate «găurile» prin care pierdea bani pe firme pe care să le vândă apoi foştilor asociaţi, gen Buşcu, Vulpe sau Mihaiu”, precizau, în august, sursele EVZ.

Sorin Ovidiu Vîntu, un personaj controversat despre care s-a scris că locuieşte în Deltă şi despre care se spune că “ar cumpăra oameni”, visa la un imperiu media care să cuprindă România, Republica Moldova, Serbia şi Ungaria.

A investit puternic în dezvoltarea divizei on-line, la această oră “deşirată” din cauza demisiilor.

Vîntu a mizat întotdeauna pe puterea televiziunii şi a reuşit să deschidă şi postul Publika, în Republica Moldova, singurul pas făcut pentru extinderea în afara ţării. Cei care au trecut prin trustul lui – un adevărat imperiu media despre care s-a spus că ar fi fost ridicat cu banii câştigaţi de pe urma megaescrocheriilor FNI şi FNA – spun, însă, că planurile de afaceri fără acoperire şi salariile e norme (de zeci de mii de euro) pe care le încasau şefii din grup au transformat visul într-un coşmar peste care criza a picurat, încet, otravă.

evz.ro




NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ