spot_imgspot_img
spot_imgspot_img
12.5 C
Vaslui
10-mai-2024

Judetul Vaslui va avea douã noi poduri peste Prut

- Advertisement -

PLANIFICATE…. Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) a validat documentatia de atribuire pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate aferente constructiei a patru poduri rutiere peste Prut, dintre care douã în judetul Vaslui, la Bumbãta si Fãlciu. Procedura de licitatie pentru trei dintre poduri a fost anulatã anul trecut, potrivit lui Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.

În noul anunt publicat în SEAP, Compania Nationalã de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a revizuit valoarea estimatã a contractului si a adãugat încã un pod, cel de la Rãducãneni (România) – Bãrboieni (Republica Moldova). Valoarea contractului de elaborare a studiilor de fezabilitate este de 6,45 milioane de lei (fara TVA), acesta fiind împãrtit în patru loturi, câte unul pentru fiecare pod, cu o valoare estimata la 1,61 milioane de lei fiecare, astfel: Stanca (RO) – Costesti (MD); Bumbãta (RO) – Leova (MD);  Fãlciu (RO) – Leca (MD);  Rãducãneni (RO) – Bãrboieni (MD). Durata de proiectare, etapa SF, este programatã sã dureze 12 luni de la atribuirea contractului. Termenul-limitã pentru depunerea ofertelor este stabilit la data de 29 februarie 2024. În cadrul acestor obiective de investitii, se vor construi patru poduri rutiere noi, inclusiv cu drumurile de legãtura la infrastructura existentã si patru puncte de control frontierã aferente. Drumurile de legãturã vor asigura conectivitatea atât cu infrastructura rutierã existentã, cât si cu celelalte proiecte de infrastructurã majorã din România, aflate în diferite stadii de implementare, precum: Autostrada Unirii (A8) Târgu Neamt – Iasi – Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) si Drumurile de mare vitezã Tisita – Albita, Buzau – Brãila, Brãila – Focsani, Suceava – Botosani drumul expres (DX) Brãila-Galati.

Anul trecut s-a deschis podul de pontoane de la Bumbãta

Începând din luna iulie a anului trecut, autoritãtile române si cele din Republica Moldova au dat în folosintã podul de pontoane de la Bumbãta, pentru a reduce aglomeratia de la Albita. Pentru a reusi sã facã aceastã investitie, CNAIR a preluat un Drum Comunal si a construit un drum de legãturã de trei kilometri : „Prin Punctul provizoriu de Trecere a Frontierei vor putea tranzita în prima fazã autovehicule de maximum 3,5 t. Dupã finalizarea lucrãrilor în data de 30 iunie, va avea acces prin acest Punct de Trecere si traficul greu. Am construit în timp record drumul de legãturã de la DN 24 A la Podul Provizoriu, cu o lungime de 2,8 km, am reparat DC 41, am amenajat intersectia DN24A cu DC 41 si platforma Punctului de Trecere a Frontierei, am efectuat lucrãri de traversare a digului si am realizat legãtura la podul de pontoane. MApN a construit podul de pontoane cu o lungime de 135 de metri care traverseazã Prutul, asigurând legãtura între România si Republica Moldova”, declara, anul trecut, Cristian Pistol, directorul CNAIR. Acum, autoritãtile de pe cele douã maluri ale Prutului doresc sã construiascã un pod definitiv la Bumbãta, dar si unul la Fãlciu, pentru a decongestiona traficul de la Albita.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.