33.1 C
Vaslui
02-iul.-2022

La o școală gimnazială din Bârlad au absolvit clasa a VIII-a doar 5 elevi! În urma anchetei IȘJ Vaslui, situația s-a remediat!

GREU CU ȘCOALA… La Școala Gimnazială „Principesa Elena Bibescu” din Bârlad, unde învață copiii din Cartierul Podeni și zona pieței, situația finală de an a clasei a VIII-a era un dezastru! Din 21 de elevi, dintre care 18 frecventau școala, au absolvit inițial doar cinci, iar 13 erau corigenți la română și matematică. La intervenția IȘJ Vaslui, au fost constatate anumite aspecte ce au dus la o reexaminare a elevilor lăsați corigenți, cărora lis-au dat subiecte mai lejere și astfel au scăpat de corigențe. Situația finală este de 17 elevi care au fost declarați absolvenți și vor merge la Evaluarea Națională. Un singur elev, o fetiță, n-a putut fi reexaminată, deoarece n-a fost găsită acasă.

Situația de la Școala „Principesa Bibescu” a dus la declanșarea unei anchete a Inspectoratului Școalr Județean Vaslui, mai ales că printre elevii corigenți se numără și o elevă cu CES (cerințe educaționale sporite), mai precis cu dizabilități. Bunica fetiței, care o are în grijă, a depus la IȘJ Vaslui un memoriu, în care a arătat că eleva nu se poate înscrie la Evaluarea din acest an, acuzând exigența profesoarelor de limba română și matematică. Până la urmă, situația s-a remediat, copiii corigenți în număr de 12 au fost reevaluați și declarați absolvenți.

Ce spune IȘJ Vaslui: s-au consiliat profesoarele și elevii, totul va fi monitorizat în continuare!

Am solicitat un punct de vedere al Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Vaslui, referitor la situația de la Școala Gimnazială ”Principesa Elena Bibescu”. Iată răspunsul sosit la redacție:  «La sediul IȘJ Vaslui a fost depus on-line, pe 1 iunie a.c., un memoriu scris de o mătușă a unei eleve de clasa a VIII-a, orfană, aflată în grija bunicii. Aceasta prezintă o situație aproape de sfârșitul clasei a VIII-a, din care doar 5 elevi au promovat, ceilalți fiind în situație de corigență la disciplinele limba și literatura română și matematică, aflați astfel în imposibilitatea de a se înscrie la examenul de evaluare națională. Petenta aduce în discuție faptul că d-nele profesoare au fost foarte exigente cu acești elevi și că nu s-au dovedit empatice, mai ales cu elevul cu CES și cu eleva orfană care a dat o probă de aptitudini la o școală vocațională, dovedind telent la desen, iar discuțiile purtate cu cele două profesoare nu au dus la vreun rezultat. La școală s-au deplasat inspectorul de sector și doi inspectori școlari pe disciplinele la care elevii au rămas corigenți. Au fost verificate documentele școlare și portofoliile celor două profesoare, s-au purtat discuții individuale cu d-na directoare și cu cele două doamne profesoare, urmând ca rezultatele să fie incluse într-un raport final. Doamnele profesoare au motivat situația prin dezinteresul arătat de majoritatea elevilor la învățătură, prin numărul mare de absențe nemotivate, prin lipsa legăturii părinților cu școala, dar și prin structura colectivului de elevi, toate acestea conducând la această situație neplăcută și la imposibilitatea atingerii competențelor pe disciplină. Din primele constatări, rezultă faptul că documentele de proiectare și planificare ale celor două profesoare sunt întocmite corespunzător cu respectarea normelor legale și metodologice, iar pentru copiii cu C.E.S sunt prevăzute planuri de intervenție personalizate. În ceea ce privește evaluarea, doamnele profesoare au afirmat că, din cauza situației pandemice, nu au mai aplicat testele inițiale la începutul anului, evaluarea inițială bazându-se pe propriile observații. Considerăm că testele de evaluare aplicate la clasa respectivă, deși respectă programa școlară, nu sunt adaptate specificului clasei respective și conțin doar exerciții medii și dificile. Pentru elevii cu C.E.S, subiectele de la evaluări nu au fost întotdeauna adaptate corespunzător, ci doar s-au propus mai puțini itemi față de testul dat celorlalți colegi. Doamnele profesoare au fost consiliate în acest sens și s-au arătat deschise în vederea îmbunătățirii procesului de evaluare. În continuare, ISJ Vaslui va monitoriza activitatea din această instituție pentru prevenirea unor situații similare», a precizat inspectorul școlar, prof. Toma Pavel, purtător de cuvânt al IȘJ Vaslui.

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

11 COMENTARII

  1. O tampenie cum a procedat ISJ .Elevul merge la scoala la o parte din efortul lui de pregatire pentru integrarea in viata , cealalta parte a efortului desfasurand-o acasa, in familie.Deci copilul trebuie obisnuit cu munca inca de mic , nu cu darulete , pomeni , zaharel.Se pot acorda si bonusuri ocazional , pentru incurajare , precum un dresor are in buzunar cate ceva ce-i da elevului sau (animalului) cand raspunde corect la comenzi.Dascalul are in buzunar notele pe care le pune in catalog , incurajarile verbale sau alti stimuli de care dispune si-i foloseste , ca un parinte.,Colegii de clasa vad si ei pe cei cu trebuinte speciale si cand unul dintre acestia este tratat mai ingaruitor sunt intelegatori , ba chiar multi se si bucura.Probele scrise , in schimb , sunt le fel pentru toti.Corectarea presupune un barem de corectare primit sau autoimpus si aici grila este variabila : itemi simpli punctati mai bine (sa nu zicem pt loaze , ci pt cei mai modesti) , iar itemii mai dificili punctati mai slab , dar care vor duce in final la rezultatele totale de note maxime pt elevii bine pregatiti.Ierarhiile se pastreaza.

  2. E o practică obișnuită la această școală. De ani de zile se merge pe ideea de a nu fi lăsați elevii cu rezultate slabe să dea Evaluarea Națională. Sunt promovați cei care se știe că vor promova examenul astfel încât la statistici gradul de promovabilitate al Școlii să fie mare.

  3. Apreciez, ca macar pe ultima suta de metri, ca s-au trezit unii profesori. Rusine celor din Inspectoratul Scolar ca au gestionat astfel situatia, aratand pupincurismul de care dau dovada, conformandu-se geniului care rezolva situatia examenelor „coborand stacheta in mod inteligent”. Nu stiu de ce s-au mai obosit sa scrie si aceea petitie catre Imparatie, inca nu au inteles ca astfel le distrug viitorul deja sumbru al odraslelor lor? Cinste pentru „Romania Educata”!!!

  4. La examen nu se ține cont de cerintele educaționale speciale sau că sunt unii copii defavorizați! Subiectele sunt unice! Deci au dreptate profesoarele! Acei copii nu vor lua examenul in veci!

  5. Au studiat atat de mult incat dupa catva timp vor avea pretentii de a fi angajati in servicii si functii bine platite.Scoala si-i uitat menirea in societate.Corigenti si repetenti au fost intotdeauna si era o masura de a-i determina pe cei in cauza sa invete carte.(Nu toti doar o mare parte).Acum li se impune profesorilor sa-i treaca clasa ,pentru a nu fi pierdute unele beneficii.

  6. Corect , doamnele profesoare sunt vinovate de exigenta si lipsa de empatie ! Subiectele de exxamen trebuiau sa fie mai putin complicate , gen: ” adresa contului de FB” si ” numarul de telefon ” .Asa ar fi luat toti.Sa puna mana pe carte plodurile , ca termina facultatea si s agramati , nu mai consiliati doamnele degeaba .

  7. Sa marim salariile la educatori!

    Va rog, repede repede!

    Stim, e vina EXCLUSIV a copiilor si a parintilor! Educatorii nu au vreo vina, niciodata!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here