spot_imgspot_img
9.9 C
Vaslui
29-mart.-2024

Lecţie de incompetenţă: La strada Oltului, 40 la sută din proiect a fost întocmit greşit

- Advertisement -

* Lucrări în valoare de 130.000 de euro au fost scoase sau adăugate la proiectul de reabilitare în sumă de 317.000 de euro * Responsabilitatea acestei situaţii de toată jena este pasată între Primărie, constructor şi proiectant *

După ce, în urmă cu o lună, v-am prezentat o serie de nereguli crase în lucrările de modernizare a străzii Oltului, revenim astăzi cu informaţii suplimentare, care arată cât de extinsă este filiera prin care sunt risipiţi banii publici.

Prima concluzie este că faţă de primele noastre constatări nu s-a remediat mare lucru. Câteva capace de canal ajustate, trei rampe de cărucioare adăugate în grabă şi nişte borduri schimbate la un colţ de stradă. Trotuarele sunt, în multe locuri, tot sub nivel, multe rampe sunt de formă, gurile de canal sunt tot scufundate.

Firma Vega `93, care a executat lucrările, acuza beneficiarul, adică Primăria, că nu i-a aprobat refacerea fundaţiei la trotuare şi că nu era obligaţia ei să schimbe capacele de canal. Dar documentele o contrazic. Capacele sunt în devize, fundaţiile suplimentare s-au aprobat.

Proiect beton, modificări duium

Proiectul străzii Oltului are 230 de pagini cu toate minunile. Plus un vraf de planşe.

În esenţă, însă, sunt atât de multe scăpări şi inadverdenţe, încât s-a renunţat la lucrări de vreo 65.000 de euro. Şi s-a suplimentat fix tot pe-atât. Vedeţi în tabelul alăturat modificările, care arată că, de fapt, circa 40% din proiect a fost făcut greşit. Enorm! O astfel de proporţie a erorilor este descalificantă pentru orice proiectant din lumea asta.

Primăria ne-a pus la dispoziţie devizele de ofertă, pe baza cărora am calculat sumele. Interesant este că a rezultat fix cât ne-a avertizat patronul Vega `93, Cornel Istrate, că o să iasă: renunţările au costat cât adăugirile, suma finală rămânând aceeaşi.

Şi totuşi! Cum să fii Proiect SA, cel mai titrat proiectant din oraş, să umpli tomuri pentru o biată stradă, iar pe teren să fie diferenţe majore ori chiar periculoase pentru siguranţa cetăţenilor?

www.viata-libera.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.