spot_img
28.9 C
Vaslui
17-iun.-2024
spot_img

Liceul „Stefan Procopiu” promoveazã disciplinarea fãrã pedeapsã

- Advertisement -

În data de 8 decembrie 2013, Liceul „Stefan Procopiu” Vaslui si Clubul Kiwanis Vaslui au organizat o activitate în cadrul parteneriatului pentru învãtare Grundtvig „Learning Positive Discipline” (LPD). Acest proiect, derulat în perioada 2013-2015 în parteneriat cu institutii din Bulgaria, Turcia, Estonia, Letonia, Ungaria, Germania, Italia, Spania, Polonia, este finantat cu sprijinul Comisiei Europene prin intermediul Programului Învãtarea pe tot parcursul vietii.

Etapele activitãtii au fost: diseminarea rezultatelor primei întâlniri de proiect, gãzduitã de Liceul „Stefan Procopiu” si Clubul Kiwanis Vaslui în perioada 6-10 noiembrie 2013, atelierul de lucru cu tema „Pedeapsa si disciplinarea pozitivã” („” și „-„), completarea chestionarelor pentru cercetare „Educatia copiilor referitoare la disciplinarea pozitivã. Repere si practici actuale în Europa”. La activitate a participat si preotul Mircea Istrãtucã, fost elev al liceului, care a prezentat viziunea Bisericii referitoare la pedeapsa si educatia copiilor. Atelierul de lucru „Pedeapsa si disciplinarea pozitivã” („” și „-„) a debutat cu o scurtã prezentare a sentimentului de mânie si a reactiilor care îl însotesc- dezamãgire, iritare, frustrare, stres, furie „oarbã”. Apoi, fiecare grupã a extras un biletel cu o situatie ipoteticã referitoare la un anumit comportament al copilului. Fiecare grupã a analizat situatia descrisã în biletel, rãspunzând la anumite întrebãri (ce comportament al copilului genereazã mânia? care este reactia pãrintelui? care sunt consecintele negative si pozitive ale reactiei pãrintelui?), stabilind dacã solutia gãsitã rãspunde nevoilor emotionale ale copilului (dragoste, onestitate, respect, înțelegere, acceptare, răbdare). Prezentările grupurilor au oferit oportunitatea unor discutii interesante referitoare la modalitãtile în care adultii reactioneazã atunci când sunt mâniosi, unii folosind pedeapsa- emotionalã, verbalã sau chiar fizicã, altii oferind copiilor un model prin propriul comportament. Fiecare participant a primit un pliant cu tema „Disciplinare fãrã pedeapsã” care contine rãspunsuri la întrebãri precum „De ce pãrintii aplicã pedepse emotionale si fizice?”, „Ce presupune pedeapsa?”, „Ce presupune disciplinarea pozitivã?”, etc. „Disciplinarea pozitivã presupune învãtarea comportamentului dorit, în paralel cu eliminarea comportamentului inadecvat, prin metode specifice. Într-adevãr, adultii au tendința de a observa mai usor comportamentele „rele”, de a critica, de a corecta, de a atrage atentia asupra a ceea ce este negativ, de a pedepsi purtãrile rele; cu alte cuvinte, adultii sunt preocupati mai mult de eliminarea comportamentului nedorit si mai putin de cultivarea comportamentului dorit. Dar nu trebuie sã uitãm sã disciplinarea înseamnã aprecierea, încurajarea, lãudarea si recompensarea comportamentelor pozitive ale copilului. Concluzia activitãtii este <<A disciplina nu înseamnã a pedepsi, ci a ghida copilul spre alegerile si actiunile bune!>> „, a declarat Luca Daniela, coordonatoarea proiectului.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.