spot_imgspot_img
13.8 C
Vaslui
14-apr.-2024

Mai exista „Mos Craciun” in anul austeritatii?

- Advertisement -

Mos Craciun tine un regim sever in aceasta iarna! Consumatorii europeni, al caror portofel este grav afectat in multe tari de criza mondiala, vor alege in acest sezon cadouri mai putin numeroase, mai ieftine si cu un grad de utillitate mai ridicat.

Europenii vor trebui sa isi reduca in acest an cu 2,5%, in medie, pana la suma de 590 de euro, cheltuielile pentru cadourile de Craciun si bugetele pentru iesirile in oras si pentru mesele festive din sezonul sarbatorilor de iarna, potrivit unui studiu despre intentiile cumparatorilor europeni, realizat la sfarsitul lunii septembrie, de compania Deloitte in 19 tari europene, pe un esantion de 20.655 de consumatori.

Astfel, francezii afiseaza cel mai acut pesimism, in absenta unei relansari economice la care sperau in 2010: 62% dintre ei cred ca Franta se afla inca in recesiune si, pentru prima oara, si-au pierdut increderea in siguranta locului de munca.

„Am putea fi tentati, in fata magiei de Craciun, sa uitam faptul ca realitatea cotidiana nu se ridica intotdeauna la cota sperata”, a declarat Antoine de Riedmatten, un specialist al Deloitte. „Insa, nu va fi asa, caci francezii sunt rezonabili in privinta unui buget de criza, cifrat la 605 euro„, in scadere cu 4% fata de 2009, scrie MEDIAFAX.

Persoanele cel mai afectate de austeritate vor strange cel mai mult centura, cum se va intampla in cazul grecilor (-21%), ale caror cheltuieli de Craciun vor scadea pana la 410 de euro, si al irlandezilor (-10,6%), care vor cheltui, totusi, 1.020 de euro pentru cadourile de Craciun si distractia de Revelion.

Luxemburghezii vor cheltui cel mai mult pentru Craciunul din 2010 – 1.200 de euro, reprezentand o crestere cu 2,4% fata de anul trecut. Cheltuielile vor creste in Elvetia cu 1,2% si in Germania cu 0,4% fata de 2009.

In total, europenii doresc in proportie de 94% sa cheltuiasca de o maniera „utila” in acest an: 81% dintre ei prevad sa cumpere cadouri pentru mai putine persoane, 77% dintre ei vor cauta cadouri mai putin scumpe si 84% dintre ei vor cauta sa beneficieze de pe urma reducerilor promotionale.

Cadourile oferite cu cea mai mare frecventa vor fi in 2010 produsele cosmetice si ciocolata – „aceste lucruri nu ii fac pe destinatari sa viseze, insa procedand astfel, limitati riscul de a face o alegere neinspirata”, considera Antoine de Riedmatten.

Pentru copii, 49% dintre parinti vor sa le ofere cadouri educative, cu scopul de „a-i pregati pe copii pentru a infrunta un viitor mai dificil”.

9am.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.