Microbuzul groazei!

Firma de transport Europter SRL pune în pericol vasluienii

PERICOL PUBLIC Firma de transport Vaslui – Iasi Europter SRL supune cãlãtorii la adevãrate aventuri. Pe lângã faptul cã respectul fatã de cetãteni este egal cu 0, una din cursele Iasi – Vaslui de sâmbãtã dupã-amiazã a pus în pericol cãlãtorii, stârnind revoltã si spaimã în rândul acestora în momentul în care de sub capota masinii a început sã iasã fum.

Sâmbãtã, cursa de la Iasi spre Vaslui de la ora 16:45, întreprinsã de un microbuz al firmei de transport Europter SRL cu numãrul de înmatriculare IS 34 EUR, a pus în pericol cãlãtorii din cauza unor probleme tehnice. Asa cum sustin cei care s-au aflat în masinã, soferul a fost nevoit sã opreascã pe parcursul cãlãtoriei de nenumãrate ori pentru a turna apã, întrucât motorul se supraîncãlzea. Punctul culminant a fost atins în momentul în care soferul a oprit la benzinãria din vecinãtatea satului Poieni si de sub capotã a iesit un fum gros. “Student fiind, sunt nevoit sã fac naveta în fiecare week-end. Din pãcate, trãiesc un adevãrat cosmar de fiecare datã când merg cu microbuzul din cauza faptului cã multe din masinile care efectueazã cursele nu sunt în cea mai bunã stare de functionare. Sâmbãtã searã soferul masinii cu care am venit acasã a fost nevoit sã opreascã de foarte multe ori dupã ce, probabil din cauza unei defectiuni, de sub capota masinii a început sã iasã fum. Cu toate cã initial am crezut cã firma de transport va trimite un alt microbuz care sã ne ducã în sigurantã la destinatie, acest lucru nu s-a întâmplat, microbuzul în cauzã efectuând inclusiv drumul înapoi la Iasi cu alti cãlãtori la bord. Desi revoltati si speriati, cãlãtorii, în numãr foarte mare deoarece multi au mers în picioare, si-au pãstrat calmul în speranta cã în cele din urmã vor ajunge acasã cu bine”, a declarat unul dintre cãlãtori.

Conditii inumane

Potrivit cãlãtorilor, pentru a obtine un profit mai mare, soferii obisnuiesc sã urce în masini pe lângã oamenii care au loc pe scaun un numãr mare de persoane în picioare, uneori chiar peste 10, desi legea interzice categoric acest lucru. Cei care vor sã aibã loc asigurat au posibilitatea sã facã rezervare la anumite numere de telefon. Acestea nu se fac neapãrat pe un nume, astfel încât oricine poate sustine cã si-a fãcut rezervare, întrucât locul este ocupat de orice cãlãtor care rãspunde afirmativ la întrebare “Aveti rezervare?”. Sã nu mai vorbim de faptul cã uneori numãrul rezervãrilor depãseste numãrul locurilor disponibile, lucru sustinut chiar de un sofer, amuzat de altfel de situatie, într-o conversatie cu unul din cãlãtori. O parte din vinã o au si cãlãtorii care acceptã sã urce în conditiile în care sunt obligati sã meargã în picioare. Problema ar putea fi rezolvatã foarte usor prin suplimentarea numãrului microbuzelor în zilele aglomerate cum sunt de exemplu cele de vineri. Conditiile de transport sunt inumane, mai ales de când vremea s-a încãlzit, întrucât temperatura din microbuz devine insuportabilã, aerul conditionat fiind pentru o parte din soferi un lux, având în vedere cã unii dintre acestia nu îl pornesc. Cãlãtorii plãtesc pentru a cãlãtori în conditii mizere, pentru a respira praf si fum de motorinã dar si pentru a adulmeca minunatele miresme din transportul în comun.




545 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ