-0.4 C
Vaslui
27-ian.-2023

Nevoile școlilor vasluiene: calculatoare, imprimante, mobilier și grădini pedagogice

- Advertisement -
NEVOI… Până în acest moment, pe Harta.Edu au fost înscrise, în total, peste 850 de alerte de la școlile din toată țara, solicitări de ajutor pentru cele mai diverse necesități – de la amenajări ale curții școlii, ale laboratoarelor, până la solicitări de tehnologie modernă ca suport pentru educația digitală.

NECESITĂȚI… Treisprezece școli din județul Vaslui și-au înscris, până acum, nevoile pe HartaEdu.ro. Dintre acestea, cei mai mulți susținători i-a adunat Colegiul Național “Gh. R. Codreanu” din Bârlad: 1210. Instituția de învățământ are nevoie de 30 de calculatoare performante, pentru că cele pe care le deține, în prezent, sunt mai vechi de 10 ani. “Acestea sunt depășite atât fizic, cât și moral, ceea ce face ca majoritatea aplicațiilor să funcționeze foarte greu. De aceea, considerăm absolut necesar ca, în viitorul apropiat, laboratoarele de informatică să ajungă la nivelul optim pregătirii elevilor pentru obținerea rezultatelor așteptate la examene și competiții școlare”, explică directoarea Colegiului Național “Gh. R. Codreanu” în alerta de pe HartaEdu.ro. Alte nevoi semnalate de școlile din județul Vaslui constau în imprimante, laptopuri, mobilier și grădini pedagogice. Unitățile de învățământ care vor strânge cei mai mulți susținători vor primi finanțare în valoare de 50.000 euro.

Asociația Narada a dat startul unei campanii prin care inițiatorii alertelor înscrise pe HartaEdu.ro pot să își mobilizeze susținătorii și să potenteze astfel la maximum șansa de a rezolva urgențele din educatie. Inițiativa desfășurării acestei campanii a luat naștere în contextul actual în care educația se confruntă cu probleme urgente care nu pot fi amânate si care au nevoie mai mult ca niciodată de sustinători si de unirea fortelor mai multor părti interesate. Astfel, un susținător în plus aduce o șansă suplimentară de a cîștiga fonduri pentru solutionarea alertei înscrise. Școlile proactive, care reusesc să mobilizeze cel mai mare număr de sustinători, vor primi finanțare pentru alerte în valoare de 50.000 euro, bani strânși de Narada, prin intermediul mediului de business. Alocarea fondurilor pentru școli se regăsește în regulamentul campaniei. Un top al școlilor ce concurează pentru strângerea celor mai mulți susținători va fi publicat și actualizat în permanență pe întreaga perioadă a campaniei, pe pagina de Facebook a organizatiei Narada, iar câștigătorii vor fi anunțați pe data de 19 mai 2022. Lansată în toamna anului trecut, HartaEdu, platforma susținută de partenerii strategici Mastercard, BRD Groupe Société Générale, Nuclearelectrica, oferă posibilitatea oricărei persoane să înscrie urgențe din educatie, fie că este vorba despre necesități ale elevilor, profesorilor sau școlilor. Cei care vor să ceară ajutor pentru rezolvarea unei situații privind educația pot intra pe HartaEdu.ro și adăuga alerta. Odată ajunse pe harta interactivă a educației, alertele intră în vizorul companiilor și persoanelor fizice, care pot ajuta la soluționarea lor.

“Stimate donator, fii eroul școlii elevilor mei!”

Până în acest moment, pe Harta.Edu au fost înscrise peste 850 de alerte de la școlile din toată țara, solicitări de ajutor pentru cele mai diverse necesități – de la amenajări ale curții școlii, ale laboratoarelor, până la solicitări de tehnologie modernă ca suport pentru educația digitală și chiar cereri de ajutor pentru facilitarea transportului elevilor la școală. La Școala Gimnazială „Mareșal Constantin Prezan” Dumești, spre exemplu, este nevoie de șase imprimante profesionale color, hârtie xerox, culegeri și cărți ale autorilor contemporani. Iată alerta semnalată de unitatea de învățământ: “Stimate donator, fii eroul școlii elevilor mei! Nevoia pe care am identificat-o la școala mea constă în lipsa unor imprimante profesionale color. Examenele naționale, mai nou, au număr extrem de mare de foi și printarea pentru orele pentru pregătirea elevilor pentru evaluările naționale, listarea pentru simulări și pentru examenele naționale presupune nu doar un consum mare de foi, toner, dar și de aparate profesionale care să facă față unui așa mare număr de solicitări. În plus, fișele zilnice de lucru la toate ciclurile (preșcolar, primar și gimnazial) solicită foarte mult imprimantele existente, unele dintre ele ori foarte vechi (nu mai pot fi reparate), unele slabe calitativ și ineficiente. Apoi, pentru ca elevii să facă față cerințelor unui examen național și evaluările curente trebuie sa fie concepute cât mai aproape de itemii examenelor naționale, încât imprimantele profesionale (color și mai bine) sunt vitale. Fiind șase corpuri diferite, în satele componente ar prinde bine câte una în fiecare corp. În plus, ar mai fi nevoie de hârtie xerox, culegeri, cărți ale autorilor contemporani prezenți în manualele actuale. Vă mulțumesc anticipat pentru donație”, se explică în alerta de pe HartaEdu.ro.

Școala “Manolache Costache Epureanu”: “o mare parte din mobilier este deteriorat și depășit”

Școala Gimnazială “Manolache Costache Epureanu” are nevoie urgent de mobilier modern și de calitate pentru elevi, pentru că nu a beneficiat de foarte mulți ani de mobilier nou. “O mare parte din mobilier este deteriorat, depășit, îngreunând actul educațional. Pentru elevii înalți, și numai, este o povară să stea așezați ore întregi pe scăunele incomode. Este o necesitate deoarece o astfel de achiziție ar aduce multe beneficii elevilor: un scaun de bună calitate ar oferi copiilor posibilitatea de a avea o postură corectă în timpul activităților, eliminând durerile de spate, oferindu-le o mai bună dispoziție și predilecție pentru lecții; o bancă de calitate ar oferi confortul necesar desfășurării actului instructiv educativ, ar elimina și posibilitatea de a se accidenta în pauze. Băncile actuale au colțurile ascuțite, și nu de puține ori au fost elevii care s-au accidentat; un mobilier modern ar putea oferi cadrelor didactice posibilitatea de a-și organiza activitatea într-un stil practic aplicativ. Până în prezent, școala nostră a făcut mai multe demersuri pentru achiziționarea unui mobilier nou pentru elevi, dar de fiecare dată s-a lovit de lipsa fondurilor. În 2017 am primit un mobiler din partea Asociatiei Child”s Life, mobilier care nu era nou, și care a înlocuit un mobilier foarte vechi”, explică prof. Gabriela Ferlovici.

Școala gimnazială din Șuletea vrea o grădină pedagogică: “o soluție la efectele nedorite ale creșterii folosirii tehnologiei în rândul elevilor”

Școala Gimnazială “Virgil Caraivan” Șuletea își dorește o grădină pedagogică. “Unitatea de învățământ este înconjurată de spațiu verde, care poate fi pus în valoare și transformat într-un spațiu ce poate fi folosit cu succes în desfășurarea activităților educaționale . Lipsa unei astfel de Grădini pedagogice, o grădină tematică a școlii, va duce la neșansa unor copii de a se bucura de oportunitatea de a petrece pauzele și restul timpului liber în natură, acest spațiu rămânând unul neexplorat. Transformându-se, acest tărâm poate deveni un loc pentru activități outdoor, pentru observare, învățare în aer liber, atât de necesar în această perioadă. Grădina va fi un prilej de comunicare, relaxare, studiu. Grădina va contribui la diminuarea efectelor nocive ale tehnologiei. Cadrele didactice se implică și doresc să aducă o schimbare vizibilă prin formarea competențelor de protejare a naturii, prin dezvoltarea spiritului civic, muncii în echipă, învățării. De asemenea, Grădina este văzută ca o soluție la efectele nedorite ale creșterii folosirii tehnologiei în rândul elevilor, școala înțelegând nevoile actuale de formare de competențe digitale în aceeași măsură cu găsirea unui răspuns la nevoile de îmbunătățire a competențelor sociale și practice, de lucru în aer liber. Nu în ultimul rând, apropierea de natură este văzută ca fiind o modalitate de a oferi speranță, de a încuraja reluarea activităților de grup, extrașcolare, de care elevii noștri duc lipsă în această perioadă. Pentru amenajarea acestei Grădini Pedagogice s-a încercat să se identifice posibili sponsori care să se implice în proiect, să răspundă solicitării de amenajare. Se așteaptă în continuare implicarea instituțiilor locale care doresc să participe la amenajarea unor locuri de învățare outdoor în grădina școlii, cu bănci, materiale pentru grădinărit. Construcția unei noi grădinițe a fost o prioritate mult mai mare iar alocarea de fonduri necesare pentru amenajarea Grădinii nu a fost posibilă”, explică directoarea școlii, prof. Lidia Răducanu.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

2 COMENTARII

  1. ce se ascunde in spatele acestor achizitii… de ce nu se cheltuiesc banii pentru crearea de locuri de munca sa sa se acorde romaninilor un salar cit de cit ,, de cel european …
    oare cineva nu face ce sa facut cu mastile?

    • Cucoană
      Care achiziții?

      Școlile alea cer ajutor pentru diverse dotări de la ONG-uri, firme sau cine poate sa ii ajute.

      Citește articolul înainte să îți dai cu părerea!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.