spot_imgspot_img
9.9 C
Vaslui
26-apr.-2024

Noul Cod Fiscal, între beneficiile mãsurilor Partidului Liberal Reformator si demagogia mãsurilor PNL

- Advertisement -

În aceastã perioadã s-au fãcut dezbateri în presa scrisã, cât si în emisiuni televizate, privitor la noul Cod Fiscal care în perioada urmãtoare urmeazã sã intre în dezbaterea Parlamentului, cât si Programul de guvernare al PNL, care ar urma sã-l punã în aplicare în situatia în care ar ajunge la guvernare. În noul Cod Fiscal sunt cuprinse mãsuri de fiscalitate propuse de PLR care, odatã aplicate, vor aduce beneficii atât mediului de afaceri, cât si nivelului de trai. O parte dintre aceste mãsuri, dar într-o formã nebeneficã, se regãsesc si în Programul de guvernare al PNL, prin care se aratã multã demagogie. Noul Cod Fiscal, apreciat ca fiind ultraliberal, va duce la reducerea costului cu forta de muncã prin reducerea contributiei de asigurãri sociale la angajat, de la 10.5% la 7.5%, iar la angajator de la 15.8% la 13.5%, amândouã cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2017 sau poate chiar mai devreme, dacã actuala coalitie guvernamentalã va stabili astfel. Aceastã mãsurã va avea ca rezultat crearea de locuri de muncã. În progamul PNL se propune o impozitare suplimentarã a muncii prin plafonarea CAS la angajator la 16% si cresterea lui la angajat la 16%. Aceste mãsuri, odatã aplicate, vor avea ca rezultat taxe mai mari pentru mediul de afaceri si, desigur, scãderea salariilor. Noul Cod Fiscal propune eliminarea impozitului pe dividende care astfel ajutã la eliminarea dublei impozitãri si conduce la cresterea competitivitãtii României si la mentinerea capitalului în tarã. PNL sustine un impozit pe dividende de 16% care, în mod sigur, nu poate fi benefic pentru mediul de afaceri. Noul Cod Fiscal este unul foarte curajos prin viziunea diminuãrii constante a cotelor de impozitare, si anume:

– TVA de la 24% la 20%, de la 1 ianuarie 2016 si, ulterior, la 18% de la 1 ianuarie 2018;

– Impozitul pe profit, pe venit si veniturile obtinute de nerezidentii din România, de la 16% la 14%, începând cu 1 ianuarie 2019.

PNL, care a acuzat vehement aceastã scãdere a TVA ca nefiind sustenabilã, în Programul de guvernare a prevãzut o scãdere a TVA la 19% de la 1 ianuarie 2016. Din aceastã atitudine, ar trebui înteles cã o scãdere a TVA propusã si sustinutã de o altã grupare politicã nu este sustenabilã, dar este sustenabilã atunci când este propusã de gruparea politicã PNL si PDL. De unde or fi gãsit bani între timp? Sã fie oare un discurs duplicitar?

PNL vine cu propuneri imposibil de realizat

Noul Cod Fiscal propune si o scãdere a accizelor, cu 20% la motorinã, cu 18.62% la benzinã fãrã plumb, precum si eliminarea din sfera de impozitare a titeiului, precum si a altor produse, cum ar fi: cafea, bijuterii, confectii din blãnuri, autoturisme etc. PNL vine cu propuneri imposibil de realizat, si anume:

– reducerea accizei la carburant la zero, pânã la 31 decembrie 2016, care însã contravine directivei 2003/96/C, cea care impune niveluri minime ale accizei;

– înfiintarea de puncte de platã la instante pentru cumpãrarea de timbre judiciare, fãrã sã aibã în vedere cã timbrul judiciar s-a desfiintat prin Ordonanta din anul 2013.

Acest nou Cod Fiscal este avantajos si pentru IMM-uri, întrucât încurajeazã crearea de noi locuri de muncã în aceastã zonã, iar impozitul pe veniturile microîntreprinderilor care au peste doi salariati (inclusiv) scad de la 3%, în prezent, la 1%. PNL nu are nicio propunere concretã pe acest segment. Au doar propuneri generale, fãrã un obiectiv anume. Nu în ultimul rând, noul Cod Fiscal introduce reglementarea principiului “in dubio contra fiscum”, adicã în caz de dubiu cu privire la norma fiscalã, interpretarea se va face în favoarea contribuabilului. Un astfel de principiu este greu de pus în aplicare de PNL, prin lipsa de credibilitate a celor din PDL.

Benefiiciile noul Cod Fiscal vor fi totale si sigure, cu urmãtoarele rezultate:

– impact pozitiv în cresterea economicã (+1.7 % din PIB)

– impact pozitiv în cresterea consumului populatiei (+1.9%)

– crearea de noi locuri de muncã (+325.000 noi locuri de muncã), în timp ce aplicarea programului PNL se rezumã doar la nivel de propuneri si discursuri.

Este foarte important, în opinia mea, cine creazã un astfel de program si cine vrea sã-l punã în practicã. Românii, si mã refer aici si la vasluieni, cãrora mã adresez, au cel putin o experientã negativã în acest sens si, întrucât ei sunt beneficiarii, tot ei ar trebui sã fie si barometrul eficientei mãsurilor propuse de o guvernare sau alta, de o grupare politicã sau alta si, în mod sigur, au aceastã capacitate.

Florin Sârbu, presedinte PLR Vaslui

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.