spot_img
11.9 C
Vaslui
08-oct.-2024
spot_img

O elevă din Vaslui, gest șocant la școală: a înghițit mai multe pastile și a leșinat în clasă!

- Advertisement -
SUPĂRARE… Eleva de la Liceul “Ion Mincu” s-a supărat pe părinți pentru că au pedepsit-o luându-i telefonul și a înghițit mai multe medicamente

PROBLEME… O adolescentă de 16 ani, din municipiul Vaslui, a reușit să-și șocheze colegii joi după-amiază. Supărată pe părinți pentru că au pedepsit-o lăsând-o fără telefon, aceasta a luat o supradoză de pastile. Imediat i s-a făcut rău și și-a pierdut cunoștința. Speriați, colegii au chemat-o pe asistenta medicală din cadrul cabinetului școlar, iar aceasta a sunat la 112. La fața locului a sosit o ambulanță SMURD, care a transportat-o de urgență pe fată la Spitalul Județean. La UPU, cadrele medicale au reușit să o stabilizeze, i-au făcut spălături gastrice și mai multe perfuzii și, deși medicii au propus transferul fetei la Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii “Sfânta Maria” Iași, părinții s-au împotrivit!

Adolescenta este elevă a Liceului “Ion Mincu” și a fost diagnosticată cu CES (n.r. Cerințe Educaționale Speciale). “Într-adevăr, este înscrisă la DGASPC ca fiind un copil cu CES, face terapie, iar tratamentul i-a fost prescris de medici, dar nu știu să vă zic dacă a luat doar doza recomandată sau a luat o supradoză, colegii fetei spun și una, și alta. Din câte am înțeles, atunci când își lua medicamentele, trebuia să se liniștească. Tratamentul o calma. Avea și momente în care intra ușor în conflict cu colegii, dar și momente în care se înțelegea cu ei. Sunt tulburări de comportament specifice copiilor cu cerințe educaționale speciale, uneori sunt liniștiți, iar alteori pot deveni agresivi”, a declarat profesorul Pavel Toma, purtătorul de cuvânt al Liceului “Ion Mincu” Vaslui.

Calitatea vieții adolescenților cu CES depinde în totalitate de adulți: părinți, terapeuți, comunitate

Tânăra se află în afara oricărui pericol. Psihologii atrag, însă, atenția că adolescenții cu cerințe educaționale speciale sunt mult mai sensibili decât cei care se dezvoltă normal și au nevoie să dezvolte abilități de viață. “Viitorul copiilor cu cerințe educaționale speciale depinde de ceea ce sunt învățați astăzi să facă! Copiii cresc, e legea minunată a naturii. Dacă atunci când sunt mici, ei sunt foarte simpatici, iar celor din jur le face plăcere să îi ajute fară să le pară ciudat faptul că mama le leagă șireturile, situația se schimbă când aceștia ajung la vârsta adolescenței. Dacă vorbim despre un adolescent cu autism, este foarte important ca acesta să dezvolte abilități de viață, precum spălatul, gătitul, menajul, îmbrăcatul de sine stătător, berbieritul, mersul la cumpărături, achitarea facturilor, serviciul, să nu uiți să-ți iei pastilele, să faci alegeri sănătoase, sport, să te autoreprezinți, să te orientezi în comunitate, să-ți faci prieteni. Capacitatea de a-ți stăpâni și controla furia, stresul, anxietatea este o abilitate foarte importantă de viață, fără de care adolescentul nu ar putea face față provocărilor de zi cu zi. Majoritatea dintre noi nu stă mult să se gândească asupra lucrurilor enumerate mai sus. Le-am învățat prin imitare cândva în copilărie (luând eventual exemplu de la părinții noștri) și multe dintre ele au devenit un reflex. Or, copiii cu autism nu au capacitatea de a imita alte persoane, ei trebuie să învețe abilitățile de viață în sala de terapie, apoi să li se arate cum și când să le utilizeze în viață. De aceea, viitorul și calitatea vieții lor depinde în totalitate de adulți: părinți, terapeuți, educatori, comunitate, factori de decizie, societate”, a explicat Viorica Ciolac, psiholog la AO SOS Autism.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.