spot_img
spot_imgspot_img
22.2 C
Vaslui
20-mai-2024

„O scoalã pentru toti si pentru fiecare”, proiectul care îi ajutã pe elevii vulnerabili sã obtinã rezultate scolare mai bune

- Advertisement -

EDUCATIE… Îmbunãtãtirea rezultatelor scolare ale copiilor aflati în situatii de risc de abandon scolar, majoritatea din mediul rural, a fost principala motivatie care a stat în spatele proiectului O scoalã pentru toti si pentru fiecare!, derulat de Inspectoratul Judetean Vaslui în sase scoli gimnaziale din judetele Vaslui si Galati. Orele de pregãtire suplimentarã la limba românã si la matematicã, organizate sãptãmânal pe parcursul anului scolar, au fãcut ca toti cei 105 elevi de clasa a VIII-a ai scolilor gimnaziale Manolache Costache Epureanu din Bârlad si Ion Murgeanu din comuna Zorleni (judetul Vaslui), ai scolii nr. 16 din Galati si ai scolii nr. 1 Ungureni din comuna Munteni (judetul Galati) sã reuseascã sãsi continue studiile mai departe, în învãtãmântul liceal. Programul educational, însotit zilnic de o masã caldã, s-a reflectat pozitiv si în notele obtinute de elevi la Evaluarea Nationalã. Astfel, 5 dintre cei 50 de elevi ai scolii Ion Murgeanu din Zorleni care au sustinut examenele în 2022 le-au promovat cu medii de peste 8.

Cresterea performantelor scolare ale elevilor a fost posibilã si datoritã implicãrii profesorilor si pãrintilor, care au fost inclusi în programe de formare, respectiv în activitãti de educare si informare privitoare la importanta educatiei. „Din punctul meu de vedere, acest proiect mi-a oferit mai multe oportunitãti: aceea de a lucra mai pe îndelete cu elevii, de a le descoperi expectantele, de a mã apropia mai mult de ei, de a-i cunoaste mai bine, dar si, spre bucuria mea, de a le oferi o sansã în plus. Spun aceste lucruri cu încântare, deoarece am constatat cã acesti elevi au devenit mai deschisi, mai receptivi, mai relaxati, mai siguri pe propriile puteri si mai feriti de riscul de a abandona scoala. Orele la care au participat în cadrul programului remedial le vor fi de folos mai ales în rezolvarea subiectelor de la simularea examenului de evaluare nationalã, care se apropie simtitor de repede. Sunt convinsã cã proiectul a venit si în sprijinul pãrintilor, care au înteles mai bine rolul familiei si nevoia de implicare mai activã în viata scolii si în educatia propriilor copii”, este de pãrere unul dintre profesorii de limba si literatura românã implicati în proiect.

Suportul educational personalizat în functie de nevoile fiecãrui elev a condus la îmbunãtãtirea frecventei elevilor la ore

Complementar, printr-un program de excelentã, proiectul s-a adresat si elevilor cu rezultate remarcabile la învãtãturã. Dintre acestia, 29 au obtinut premii si mentiuni la etapele judetene si nationale ale unor olimpiade si concursuri scolare. Oferirea de suport educational personalizat în functie de nevoile fiecãrui elev a condus, de asemenea, la îmbunãtãtirea frecventei elevilor la ore. De exemplu, la scoala „Manolache Costache Epureanu”din Bârlad, în anul scolar 2021-2022 numãrul absentelor nemotivate în rândul elevilor din grupul tintã a scãzut de la 60 la 10. Impactul pozitiv al activitãtilor desfãsurate în cadrul proiectului este recunoscut chiar de elevi. Iatã câteva opinii: „Pentru mine, acest proiect este ca o fereastrã: fereastra spre reusitã si spre mai bine. Nu mai vorbesc de hrana pe care am primit-o, care este diversificatã si care a sosit când aveam mare nevoie de ea”; „Când m-am înscris în acest proiect nu stiam exact la ce mã va ajuta, însã încet, încet, lucrurile au început sã se clarifice. Cred cã programul remedial de care am beneficiat este binevenit oricãrui elev care nu are posibilitãti materiale si financiare pentru meditatii suplimentare, eventual plãtite, pentru cã nu mi-as fi permis, având o situatie grea în familie”; „Am fost norocos fiind selectat în acest proiect, pentru cã mi-am îmbunãtãtit situatia la învãtãturã si frecventa, dar si aspecte în ceea ce priveste comportamentul. De asemenea, consilierea mã ajutã la cunoasterea de sine si la o mai bunã alegere a unui profil pentru liceu. Propun ca proiectul sã fie continuat si cu alte serii de colegi”. În total, în cei doi ani de implementare, proiectul a inclus în activitãtile sale 636 de copii aflati în risc de pãrãsire timpurie a scolii si cu cerinte educationale speciale, din care 136 de etnie romã.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.