27.3 C
Vaslui
01-oct.-2022

Operațiunea „Adeverința” a paralizat ANAF Bârlad! (FOTO)

- Advertisement -
UMILITOR… Mii de părinți din 32 de comune de lângă Bârlad întocmesc dosarele pe care trebuie să le depună la școli și stau ore în șir la rând la Administrația Financiară!

INCREDIBIL… Administrațiile fiscale din județul Vaslui sunt aglomerate în ultimele zile din cauza contribuabililor care solicită adeverințe de venit pentru anul fiscal 2022, necesare pentru acordarea tichetelor sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional pentru anul școlar 2022 – 2023 și pentru sprjinul oferit de stat în vederea achiziționării de rechizite școlare. Părinții care întocmesc în această perioadă dosarele pe care trebuie să le depună la școli sunt nevoiți să stea mult la rând la administrațiile financiare, pentru a primi adeverințele de venit necesare. Și cum acestea se întocmesc cât una pentru fiecare copil, se ajunge ca, pentru cele 32 de UAT-uri din jurul Bârladului, să se blocheze efectiv activitatea ANAF, lumea stă la cozi inimaginabile, iar ANAF-ul lucrează cu cei 19 angajați câți mai are, până la epuizare!! „Așa ceva nu am văzut în viața mea și am câțiva ani de când lucrez la ANAF! Este cea mai proastă organizare! Sunt oameni la coadă de parcă stau la protest!”, spun angajații ANAF Bârlad, unde vineri erau peste 200 de oameni la o coadă ce nu se mai termina! Prefectul județului, Daniel Onofrei, a promis că se va reglementa situația în cel mai scurt timp.

Vineri, 9 septembrie, a fost ultima zi în care se mai puteau depune cererile pentru a obține tichetele educaționale, însă de adeverințe de venit de la ANAF e nevoie pentru acordarea și altor ajutoare de la stat: sprijin pentru rechizite sau bursele sociale. Iar pentru acestea, se primesc dosare până la sfârșitul lunii. Pentru cei care nu au niciun venit, nu este necesar un document de la notar, amintesc autoritățile. Potrivit prefectului județului Vaslui, Daniel Onofrei, părinții care întocmesc în această perioadă dosarele pe care trebuie să le depună la școli sunt nevoiți să stea mult la rând la administrațiile financiare, iar activitatea acestor instituții este îngreunată, motiv pentru care a solicitat conducerilor Inspectoratului Școlar Județean Vaslui și Administrației Județeană a Finanțelor Publice Vaslui găsirea unor soluții.

“Vineri dimineață, numai la administrația financiară din Bârlad erau peste 200 de persoane care așteptau la rând să ia aceste documente. Am discutat cu șefii de la Inspectoratul Școlar și de la Finanțe, în vederea găsirii unei soluții legale pentru a evita aglomerația care se formează la ghișee. S-a luat în calcul ca directorii de școli să aibă acces la o aplicație care să le permită introducerea datelor de la nivelul unităților școlare. Urmează să vedem dacă acest lucru este posibil și ce măsură legală găsim, pentru că nu putem lăsa părinții să stea cu orele la Finanțe pentru a primi aceste documente”, a declarat, vineri, pentru Agerpres, prefectul județului Vaslui, Daniel Onofrei. Practic, la Bârlad situația este dificilă, având în vedere că sunt 32 de UAT-uri, cu mii de părinți care au nevoie de aceste adeverințe! Iar ANAF Bârlad are doar 19 angajați, după cum precizează Ortansa Tudor, șefa ANAF Bârlad.

Banii ajung la elevi după începerea școlii

De tichete educaționale în valoare de 500 de lei pentru a cumpăra rechizite beneficiază cei mai dezavantajați elevi preșcolari și de la gimnaziu și liceu. Anul acesta sunt mai mulți decât anul trecut, estimează ministerul investițiilor, motiv pentru care nu vor ajunge la timp,  pentru că o majorarea a bugetului trebuie aprobată de Comisia Europeană. Inițial, termenul limită până la care puteau depune dosarele părinții era 23 septembrie, dar ministrul educației a anunțat la sfârșitul lunii trecute, că devansează termenul  prin care inspectoratele trebuie să trimită ministerului Educației lista cu beneficiarii tichetelor educaționale, din 23 septembrie, în data de 9 septembrie, pentru ca elevii să primească banii mai devreme. Părinții trebuie să depună până la 7 acte/copil care dovedesc veniturile familiei pe luna iulie 2022. Vă imaginați că numai în orașul Murgeni sunt sute de familii care au câte 10 copii! Imediat după această devansare a termenului, instituțiile ANAF din toată țara au fost luate cu asalt! Iar la Vaslui, aproape au clacat!

„Schimbarea care ne-a îngreunat activitatea este venită de la Ministerul Învățământului pentru rechizite, iar acum dosarul trebuie să aibă și adeverința de venit a părinților. Având în vedere că sunt 70.000 de dosare sociale, care trebuie să conțină dosar de bursă socială, dosar de merit, dosar de bursă, etc, iar pentru fiecare dosar este nevoie de o adeverință în original, iar la noi personal este foarte puțin, doar 19 angajați, iar termenul stabilit este extrem de scurt (9 septembrie a.c., care a fost depășit-n.r.), vă dați seama! Este cumplit! Primăriile nu mai eliberează adeverințe de acest gen, pentru că s-a stabilit să le dea ANAF-ul! Noi încercăm să le eliberăm în termenul legal, dar… s-a dus termenul. Suntem cu totul blocați!”, a precizat Tudor Ortansa.

Șeful ANAF Vaslui speră că se vor găsi soluții de rezolvare

„Din păcate, nu prea avem ce face. Termenul de 9 septembrie este stabilit prin act normativ. Noi am pus la dispoziția contribuabililor destule instrumente în online pentru a solicita adeverințele acolo și să primească adeverința tot în online. Dacă ei nu s-au îngrijit să aibă aceste instrumente. Activitatea acestor instituții este îngreunată, motiv pentru care s-a solicitat conducerilor Inspectoratului Școlar Județean Vaslui și Administrației Județeană a Finanțelor Publice Vaslui găsirea unor soluții”, a precizat Nelu Sava, directorul ANAF din Județul Vaslui. S-a luat în calcul ca directorii de școli să aibă acces la o aplicație care să le permită introducerea datelor de la nivelul unităților școlare.

Și prefectul județului Vaslui a intervenit pentru a se prelungi termenul

“Numai la administrația financiară din Bârlad erau peste 200 de persoane care așteptau la rând să ia aceste documente. Am discutat cu șefii de la Inspectoratul Școlar și de la Finanțe, în vederea găsirii unei soluții legale pentru a evita aglomerația care se formează la ghișee. S-a luat în calcul ca directorii de școli să aibă acces la o aplicație care să le permită introducerea datelor de la nivelul unităților școlare. Urmează să vedem dacă acest lucru este posibil și ce măsură legală găsim, pentru că nu putem lăsa părinții să stea cu orele la Finanțe pentru a primi aceste documente”, a declarat prefectul județului Vaslui, Daniel Onofrei.

Vă reamintim că în această perioadă, la nivelul unităților școlare din județ se întocmesc dosarele pe baza cărora vor fi acordate tichetele sociale pentru elevi, sprijinul financiar pentru rechizite și bursele de studiu.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

8 COMENTARII

  1. E foarte simplu de judecat de pe margine, când vin oameni analfabeți care nu știu nici măcar sa scrie, d’apoi sa citească sau sa fie in stare sa facă un dosar. Oameni care fac copii doar pentru alocație, care vor sa aiba DOAR drepturi și nicio obligație, care n-au muncit o zi in viața lor, pentru ca… statul le da… și fac sute de milioane datorii la stat pentru ca ei sunt “ jmecheri”, și încalcă orice regula, pentru ca … statul le dă… De unde sa le mai dea statul dacă cei in cauza nu plătesc nimic, pentru ca DOAR vor, in schimb nu-și asuma nicio responsabilitate? De ce trebuie o mâna de oameni ( ciuntiți din vina sistemului), sa suporte astfel de personaje care vorbesc trivial, care nu au niciun respect fata de statul… care le da?!

  2. Apropo de documentele online. Eu am eliberat adeverinta online de la ANAF iar scoala mi-a respins-o pe motiv ca nu are semnatura si stampila oficiala. Mi-au spus ca fara o semnatura si o stampila, dosarul imi va fi respins.

  3. Articolul 2^1(1) Se interzice instituțiilor publice și organelor de specialitate ale administrației publice centrale să solicite persoanelor fizice sau persoanelor juridice, în vederea soluționării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către instituții publice sau organe de specialitate ale administrației publice centrale.(2) Instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale solicită entităților care au emis documentele prevăzute la alin. (1), în format electronic, copii sau extrase ale acestora, în baza consimțământului expres al beneficiarului serviciului public, prevederile art. 2 alin. (2) și ale art. 4 aplicându-se în mod corespunzător.

    • Felicitari! Acum totul este foarte clar. Ce mai, acum s-au rezolvat toate problemele. Asa sunt toate articolele de lege in Romania. Vorba multa, pe intelesul nimanui, loc de interpretare cat cuprinde.

  4. Nu ar fi mai bine ca domnul prefect Onofrei sa aiba acces la aplicatie? Si asa arde gazul de pomana. Sau cei pusi de partid nu pot fi deranjati! In loc sa vina cu idei tampite, sa sune impreuna cu inspectorul general la Bucuresti si sa traga un semnal de alarma , sa-i trezeasca pe cei din birourile ministerelor. Dar nu se poate, cum sa-i deranjam tocmai pe cei care ne-au dat o functie asa de importanta? Uite asa un ministru idiot da peste cap activitatea multor institutii. Pai nu-i normal ca eliberarea unui act de la ANAF sa fie conditionata de achitarea datoriilor la stat. Ne plangem toti ca nu sunt bani la buget. De unde bani, daca sunt zeci de mii de datornici in tara asta. Tara pomenilor: bani pentru rechizite, tichete sociale, Euro200, burse de trei feluri. Pe cand domnule ministru bani de tigari si droguri pentru elevii de liceu, bani pentru pampers pentru clasa pregatitoare si gradinita ? Invatamantul este gratuit, nu-i asa!!!

  5. Vai, sărăcuții angajați de la ANAF lucrează pana la epuizare! Dar ce fac, sapa Șanțuri? Sa nu Spuneti ca stau la serviciu câte 12 ore și lucrează și sâmbătă! Au avut și ei câteva zile ceva treaba și se plâng, dar atâția ani in care au frecat menta nu i a văzut nimeni?

  6. Sefa de la ANAF Barlad este depasita din orce punct de vedere si face un abuz ordinar ,conditionand eliberarea adeverintei precum ca nu figureaza cu venit impozabil cu plata unor datorii a solicitantilor!prefectul si seful ei trebuie sa o demita imediat!DEMISIA!!!!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.