spot_imgspot_img
10 C
Vaslui
26-apr.-2024

PASAJUL PIETONAL DIN CRUCEA GÃRII, BLOCAT LA BUCURESTI!

- Advertisement -

VASLUIENII, SOCATI

FÃRÃ FINANTARE…Era, probabil, cel mai frumos vis al vasluienilor, din ultimii 30 de ani, dar a dispãrut într-o clipã, din cauza indiferentei unor oficiali din Ministerul Dezvoltãrii Regionale. Pasajul pietonal din Crucea Gãrii, un obiectiv extrem de important pentru soferi si pietoni, deopotrivã, nu se va mai realiza. Conducerea Ministerului Dezvoltãrii Regionale a anuntat, în urmã cu câteva zile, cã pasajul pietonal din Vaslui nu poate fi finantat din fonduri europene. Singura solutie pe care o avea primarul Pavãl, pentru a-l realiza, ar fi fost angajarea bugetului de investitii al orasului, pe trei-patru ani de zile, lucru total imposibil. Asa cã, ieri, cu câteva minute înainte de sedintã, consilierii locali au primit un proiect de hotãrâre prin care se anunta retragerea proiectului “Pasaj pietonal Crucea Gãrii” din lista de obiective finantate din fonduri europene. Consilierii PNL s-au declarat uluiti de decizia primarului, în timp ce edilul a spus cã nu va abandona proiectul si va cãuta o altã sursã de finantare.

“Amplasarea intersectiei Crucea Gãrii între patru mari artere de circulatie, din care trei artere fac legãtura cu iesirile din oras spre Bârlad, Negresti si Iasi, si amplasarea trecerilor de pietoni în apropierea sensului giratoriu conduc la formarea de cozi mari de autovehicule. Acest lucru duce si la o poluare excesivã si la timpi foarte mari de parcurgere a zonei, inclusiv pentru mijloacele de transport în comun. Primãria municipiului Vaslui doreste construirea unui pasaj pietonal subteran în zonã, lucru care va duce la desfiintarea trecerilor de pietoni. Alte beneficii ale acestui pasaj sunt diminuarea timpilor de asteptare pentru vehicule si diminuarea emisiilor de dioxid de carbon, respectiv a poluãrii din zonã”. Asta spunea primarul Vasile Pavãl, în ultimele zile ale anului 2018, atunci când privea cu încredere spre investitiile anului în curs. La începutul lui 2019, cei de la Ministerul Dezvoltãrii Regionale sustineau cã Vasluiul îsi poate permite proiecte în variantã de maxim 120% fatã de suma primitã initial pe transporturi. Ori atunci când s-a pornit la drum cu proiectarea principalelor obiective de dezvoltare a orasului, suma anuntatã de la ARDNE si Ministerul Dezvoltãrii Regionale era de 107 milioane lei, pe sectiunea transporturi. În varianta cu 20% în plus, rezulta cã Vasluiul ar fi putut gândi proiecte de maxim 130 de milioane de lei, în care încãpea pasajul pietonal, extinderea si modernizarea transportului public al orasului, plus depoul de troleibuze si autobuze. Si tot nu era de ajuns, pentru cã ar mai fi fost nevoie de finantãri pentru a acoperi totul. În urmã cu câteva zile, o adevãratã bombã a sosit pe adresa primãriei Vaslui, de la Ministerul Dezvoltãrii Regionale. Municipiul resedintã trebuia sã se limiteze la suma de 107 milioane lei, niciun bãnut în plus!

Primarul Vasile Pavãl: “vom cãuta noi surse de finantare”

Primarul Vasile Pavãl a fost pus într-o situatie limitã: finanteazã din banii primãriei, fãrã niciun ajutor, pasajul pietonal din Crucea Gãrii, cu o sumã de 45 milioane lei (adicã bugetul de investitii al orasului pe urmãtorii trei ani!) sau renuntã, pe moment, la acest proiect. Dupã o consultare cu toti factorii de decizie din Primãrie, primarul a decis sã introducã, suplimentar, ieri, pe ordinea de zi a Consiliului Local, proiectul privind retragerea proiectului “Pasaj pietonal Crucea Gãrii” din lista de investitii finantate prin Programul Operational Regional. “Domnule primar, nu am putea renunta la o parte din proiectul cu extinderea retelei de transport public? Si-asa vom avea troleibuze de 100 de locuri care vor merge cu 2-3 pasageri pe strada Castanilor. Acest proiect, însã, este unul extrem de important pentru acest oras“, a spus consilierul liberal Marius Arcãleanu. “Din pãcate, nu. Initial, am avut douã proiecte mari pe sectiunea Transporturi, respectiv extinderea si modernizarea transportului public în tot orasul si constructia unui depou. Am gândit sã introducem, pe lângã aceste douã proiecte, si pasajul pietonal, astfel cã valoarea celor trei proiecte a ajuns la peste 150 de milioane de lei, cu 43 milioane mai mult fatã de ceea ce primisem initial. Pentru a evita riscul de a pierde si cele 107 milioane lei, pentru proiectele de modernizare transport si depou, a trebuit sã aleg între a bloca investitiile din oras pe câtiva ani si a retrage proiectul din listã, cu precizarea clarã cã vom cãuta noi surse de finantare”, a explicat primarul Vasile Pavãl. “Am discutat de atâtea ori despre acest pasaj, despre cifrele de trafic din Crucea Gãrii, eram cu totii bucurosi cã vom avea acel pasaj, iar acum aflãm cã nu se mai face. Stiu cã se vorbeste de punctaje, dar cred cã mai important este sã vedem ce puncte sunt vitale pentru oras, iar acest pasaj ar fi necesar pentru Vaslui”, a spus, uimit de decizie, consilierul PNL Sorin Radu, fost viceprimar al orasului. Vasile Pavãl a explicat cã nu-si poate permite sã blocheze toate investitiile din oras, sã nu mai asfalteze nicio stradã, timp de câtiva ani, doar pentru a face aceastã lucrare, însã a asigurat consilierii locali cã va cãuta o altã sursã de finantare. “Pasajul se va realiza, veti vedea”, a fost promisiunea primarului.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.