spot_imgspot_img
9.1 C
Vaslui
26-apr.-2024

Personalul sanitar de la Centrele de vaccinare din Bârlad va fi plătit din bugetul local (FACSIMIL)

- Advertisement -

BANI PUBLICI… Cadrele medicale care vor deservi Centrele de vaccinare din Bârlad vor fi plătite din bugetul local. Pe ordinea de zi a ședinței ordinare a CLM Bârlad din 26 februarie, se află și proiectul de hotărâre prin care personalul implicat în activitatea de vaccinare impotriva COVID -19, va fi plătit din fondurile locale. Pentru faza 2 de vaccinare, organizarea centrelor de vaccinare a intrat în sarcina autorităților publice locale.

Activitatea de vaccinare a început în Bârlad pe 4 ianuarie, prin deschiderea Centrului de vaccinare din cadrul Centrului de revitalizare corporală și loisir din Bârlad pentru imunizarea personalului medical de pe raza municipiului Bârlad și a localităților din jur. A fost nevoie de deschiderea unei alte locații pentru faza 1 de vaccinare întrucât Spitalul municipal de urgență „Elena Beldiman” a asigurat vaccinarea numai a personalului propriu, fiind spital suport COVID. Astfel, activitatea a fost susținută cu medici din cadrul spitalului, iar asistenții medicali și registratorii au fost asigurați prin participarea asistenților medicali din cadrul cabinetelor medicale școlare. Activitatea de vacinare se desfășoară de luni până duminică, în intervalul 8.00 – 20.00. Prin proiectul de hotărâre inițiat de primarul Dumitru Boroș, se solicită consilierilor locali aprobarea pentru asigurarea finanțării din bugetul local pentru cheltuielile personalului care a funcționat în zilele de sâmbătă și duminică, pe baza condicii de prezența și a pontajului întocmit.

DOCUMENT: Referat de Aprobare – asupra Proiectului privind aprobarea finantarii din bugetul local a cheltuielilor e personal necesare activitatilor de vaccinare impotriva Covid-19

Plata va fi asigurată de Primăria Bârlad

Pentru faza 2 de vaccinare, organizarea centrelor de vaccinare a intrat în sarcina autorităților publice locale. S-au făcut eforturi deosebite astfel încât aceste centre să fie funcționale începând cu data de 18 ianuarie.

„A fost nevoie de un efort deosebit în asigurarea bazei materiale și a personalului. Având în vedere faptul că, prin Contractul privind decontarea din bugetul Ministerului Sănătății a cheltuielilor pentru operaționalizarea centrelor de vaccinare, sunt prevăzute pentru cheltuieli de personal mai puține posturi față de normativele prevăzute inițial, trebuie asigurate fondurile pentru plata personalului care a prestat în acestă perioadă și care nu se decontează. Conform Ordonanței de urgență nr. 3 din 15.01.2021 <<Cheltuielile necesare implementării măsurilor stabilite prin prezența ordonanța de urgență se finanțează și se decontează  și prin alte surse legal constituite>>. Plata personalului medical se va face în baza încheierii unor contracte de prestări servicii, pe baza de tarife diferențiate și anume: 90 lei/oră pentru medici, 45 lei pe oră pentru asistenți medicali și 20 lei /oră pentru registratorii medicali.”, a precizat primarul Dumitru Boroș în referatul înaintat pentru propunerea proiectului de hotătâre.

În momentul de față, în municipiul Bârlad funcționează două centre de vaccinare, și anume unul în cadrul Centrului de revitalizare corporală și loisir pentru personalul medical și centrul organizat în cadrul Sălii de sport a Școlii „Ep. Iacov Antonovici” cu două fluxuri pentru categoriile de persoane eligibile pentru faza a doua de vaccinare, conform normelor în vigoare. Menționam că acest centru funcționează  la capacitate maximă, vaccinarea desfășurându-se cu două tipuri de vaccinuri, implicând un efort deosebit din partea personalului medical, medici, asistenți medicali și registratori, uneori fiind necesară suplimentarea posturilor astfel încât activitatea de imunizare să se desfășoare în condiții de maximă siguranță.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.