spot_imgspot_img
21.1 C
Vaslui
24-apr.-2024

Primăria Vaslui preferă să dea sute de mii de lei la bugetul de stat în loc să angajeze persoane cu dizabilități

- Advertisement -
DEFICITARI… Edilul Vasile Pavăl recunoaște că instituția pe care o conduce are angajate prea puține persoane cu dizabilități, iar pentru asta statul român taxează primăria orașului cu sute de mii de lei în fiecare an.

PE CE SE DUC BANII… Primăria municipiului Vaslui are dificultăți în a angaja persoane cu dizabilități iar pentru asta, în fiecare an, legea o obligă să plătească sume considerabile către bugetul de stat. Pentru anul 2021, spre exemplu, instituția condusă de Vasile Pavăl va trebui să “rupă” din bugetul local nu mai puțin de 230.000 de lei, bani cu care s-ar fi putut face multe alte investiții, în beneficiul vasluienilor. Primarul orașului recunoaște că angajarea persoanelor cu dizabilități reprezintă o problemă, Primăria Vaslui având, în prezent, un singur astfel de angajat.

Potrivit Legii nr. 448/2006 art.78 alin. (2) și (3) autoritățile și instituțiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel puțin 50 de angajați, au obligația de a angaja persoane cu handicap într-un procent de cel puțin 4% din numărul total de angajați. Dacă nu angajează persoane cu handicap, plătesc lunar către bugetul de stat o sumă reprezentând salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată înmulțit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap. De exemplu, o entitate cu 100 de angajați, are obligația fie de a angaja persoane cu handicap într-un procent de cel puțin 4% din numărul total de angajați, adică patru angajați, fie de a plăti la stat lunar o sumă egală cu 4 x 2.300 lei, adică 9.200 lei.

Ar angaja, dar nu prea sunt sarcini pentru astfel de persoane

În raportul de specialitate al bugetului general pe anul 2021, Primăria municipiului Vaslui a prevăzut suma de 230.000 de lei pentru plata acestei “amenzi” pe care statul român o dă tuturor marilor angajatori care refuză să angajeze persoane cu dizabilități. Primarul Vasile Pavăl recunoaște că instituția pe care o conduce nu are suficiente persoane cu dizabilități angajate, dar asta și din cauza lipsei sarcinilor pe care acestea le-ar putea duce la îndeplinire. “Ca să poți angaja persoane cu dizabilități trebuie să ai și servicii, dar și sarcini pe care să le dai pentru a le duce la îndeplinire. Eu știu că la Evidența Populației avem angajată o persoană cu dizabilități pe care o menținem pentru că are lucru de birou. Dar celelalte birouri care în mare măsură au fie relații destul de intense cu publicul, fie deplasări pe teren, e puțin mai…Cred că va trebui să gândim un pic mai atent, pentru că mai putem angaja câteva persoane cu dizabilități. Dacă colegii din primărie îmi vor arăta că sunt sarcini pentru ele, că instituția le asigură tot ce au nevoie, de la acces până la desfășurarea activității, vom mai face angajări”, a declarat Pavăl. Primarul s-ar putea inspira de la mai mulți angajatori din oraș, care au pe statul lor de plată astfel de persoane, iar două exemple sunt magazinul Carrefour de la parterul complexului Winmarkt și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Vaslui.

De anul acesta, banii vor fi direcționați către unitățile care au astfel de angajați

Directorul economic al Primăriei municipiului Vaslui, Eugen Boț, a precizat că începând de anul trecut legislația s-a modificat în așa fel încât acești bani pe care autoritățile și instituțiile publice trebuie să le plătească să fie direcționați către angajatorii care au angajate persoane cu dizabilități. “În cursul anului 2020 a fost modificată legislația prin acordarea posibilității de a achiziționa produse și servicii de la acele unități protejate. Adică aceste sume să nu mai fie plătite ca o contribuție la bugetul de stat, dându-ne posibilitatea de a colabora cu aceste unități protejate. Vorbim de unități care au angajate persoane cu dizabilități. În anul 2021, Primăria municipiului Vaslui și-a propus să acceseze această variantă, urmând a achiziționa produse și servicii care sunt destinate activității zilnice a administrării orașului”, a afirmat directorul economic al Primăriei Vaslui.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

5 COMENTARII

  1. Primaria Vaslui nu trebuie sa plateasca acesti bani, daca ar face anual un control la angajati s ar constata ca multi din ei au tulburari de comportament in ce priveste cheltuirea banului public.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.