spot_imgspot_img
10 C
Vaslui
26-apr.-2024

Primarul Vasluiului a reacționat după publicarea anchetei jurnalistice: “Primarul Vasile Pavăl, lăsat în ofsaid de recensământ. Fuge de la Primărie fiindcă s-au tăiat banii de la populația fictivă”

- Advertisement -

DREPT LA REPLICĂ… Prin vocea purtătorului de cuvânt al Primărie Vaslui, Clitemnestra Geanina Tofan, primarul Vasile Pavăl a remis redacției Vremea Nouă un drept la replică după analiza realizată de jurnaliștii ziarului nostru, cu privire la impactul pe care cei 80.000 de cetățeni moldoveni-vasluieni, înregistrați fictiv la Vaslui de ani buni de zile (câte 5000, 6000 la o adresă) l-a avut asupra orașului, dar mai ales asupra bugetului local. Facem precizarea că nu vom comenta în nici un fel acest drept la replică, ne vom rezerva dreptul de a analiza noile date puse la dispoziție și vom demonta fiecare neadevăr pe care instituția purtărului de cuvânt al primarului încearcă să ni-l livreze drept adevăr necontestat, într-un articol viitor. Acum, demonstrativ, vom demonta primul neadevăr cu care purtătorul de cuvânt al primarului Vasile Pavăl, vrea să mistifice realitatea: numărului de angajați pe care Unitatea Administrativ Teritorială Vaslui îl are, instituție pe care noi jurnaliștii, o numim pe scurt Primăria Vaslui. În dreptul la replică,  Clitemnestra Geanina Tofan ne vorbește doar de 216 angajați ai Primăriei Vaslui, uitând că UAT are în subordine Direcția de Asistență Socială (DAS) cu un total de 113 salariați și alți 186 de asistenți sociali angajați cu contract de muncă, de cei 93 de salariați aparținând Poliției Locale Vaslui ale căror salarii sunt achitate tot din Bugetul Local al Municipiului Vaslui, de asemenea de cei 27 de angajați de la Direcția de Administrare a Piețelor și Târgurilor (DAPTO) Vaslui și de cei 4 angajați, fără sportivi, de la Clubul Sportiv Municipal Vaslui. Deci un total de 453 de angajați, la care se adaugă și cei 183 de asistenți social. Așadar, un total de 646 de angajați. Vremea Nouă își scere scuze cititorilor săi că a avansat cifra de apoape 500 de angajați, când în realitate sunt 646 cu tot cu asistenții sociali. Păcat însă că instituția Purtătorului de cuvânt încearcă să ascundă adevărul, prin metode securisto-comuniste, insinuînd că UAT Vaslui are doar 216 angajați. Atenție, nu vorbim de angajații din societățile aflate în subordinea Primăriei Vaslui: Goscom, Transurb sau Aquavas – Suc Vaslui. Acești angajați primesc doar subvenții de la Bugetul Local, după caz, salariații nefiind plătiți din bani publici, ci din veniturile realizate.

Dreptul la Replică al primarului Vasile Pavăl

«În virtutea dreptului la replică și a corectei informări a opiniei publice, în legătură cu articolul “Primarul Vasile Pavăl, lăsat în ofsaid de recensământ. Fuge de la Primărie fiindcă s-au tăiat banii de la populația fictivă”, apărut în cotidianul dvs. din 08.06.2023, vă transmitem următoarele:

  1. Încă din titlul articolului, redacția (semnatara articolului) afirmă că primarul municipiului Vaslui „fuge de la Primărie fiindcă s-au tăiat banii de la populația fictivă”, pentru ca, ulterior, să se exprime opinia conform căreia „Acesta poate fi și motivul pentru care primarul Păvăl și-a anunțat retragerea.” (sublinierea noastră). Titlul este unul tendențios, menit a aduce atingere demnității, onoarei și dreptului la propria imagine, fapte incriminate de art. 30 alin. 6 din Constituția României („Libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viața particulară a persoanei și nici dreptul la propria imagine.”)
  1. Referitor la prima frază din articol, „Recensământul făcut la Vaslui scoate la iveală dimensiunea jafului făcut de Primăria Vaslui”, cu subtitlul „ȘMECHERIE…”, vrem să informăm, în mod corect, cititorii cotidianului dvs. despre faptul că nu Primăria municipiului Vaslui face comunicarea numărului de cetățeni cu domiciliul în orașul nostru. Salariații Serviciului Public Comunitar Local de Evidența Persoanelor completează bazele de date cu actele de identitate emise în cadrul legal valabil la data respectivă. Direcția Generală de Evidență a Persoanelor extrage lunar – din Registrul Național de Evidență a Persoanelor – informațiile referitoare la orice schimbare de domiciliu și, pe baza acestor date, se fac alocările de fonduri de la bugetul de stat.

Așadar, nu se poate vorbi despre vreo „mega-înșelătorie realizată la scară mare”, primarul Vasile Pavăl fiind chiar cel care atrăgea atenția, la un moment dat, asupra numărului mare de cetățeni din Republica Moldova cărora cadrul legal – creat de OUG nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români – le permitea obținerea de acte de identitate românești.

Conform normelor legale, modul de calcul al sumelor care revin unei unități administrativ-teritoriale este cel prevăzut în Legea anuală a bugetului de stat, alocările de resurse financiare fiind efectuate de către Administrația Județeană a Finanțelor Publice pe baza datelor comunicate de către Direcția Județeană de Statistică. Cu titlu de exemplu, pentru anul 2023, sumele defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale relaționate cu numărul de cetățeni care au domiciliul în municipiul Vaslui au fost de 30.294.000 lei, conform prevederilor legale, nicidecum peste 80 milioane, după cum opinează redacția cotidianului Vremea Nouă.

  1. Cu toate că, drept urmare a lipsei de documentare de către redacție, se afirmă în articol că „numărul angajaților în Primăria Vaslui a crescut semnificativ”, „în instituția lui Pavăl se făceau angajări ca la fabrică, pe vremea lui Ceaușescu”, „numărul angajaților s-a dublat”, „Vasile Pavăl nu mai prididea cu angajările”, „schema de personal a fost supradimensionată în Primărie, numărul angajaților trecând de 500”, „astăzi, în Primăria Vaslui lucrează 500 de oameni”, ne oferim să vă informăm cu privire la mișcările de personal din cadrul instituției noastre, așa cum ar fi fost corect să o faceți dvs. înainte de a publica articolul în cauză.

Astfel, pentru ultimii cinci ani, spre exemplu, vă comunicăm detaliat următoarele:

În anul 2019, au ieșit din sistem 12 salariați ai Primăriei municipiului Vaslui și s-au angajat 22. În anul 2020, au plecat din sistem 13 salariați și s-au angajat doar 3 persoane. În anul 2021, au ieșit din evidențele instituției noastre 18 persoane și s-au angajat 27. În anul 2022, 8 salariați au ieșit din sistem, 24 fiind angajați, dintre care 8 salariați au fost preluați de la o instituție aflată în subordinea CL Vaslui.

În anul 2023, până în prezent, 7 salariați ai primăriei Vaslui au plecat din instituție și 12 persoane au fost angajate. În momentul de față, angajările pe posturile vacante sunt blocate.

Așadar, din anul 2019 până în prezent, s-au angajat 31 de persoane. Mai trebuie adăugat faptul că schema de personal a instituției noastre este ocupată la aproape 60% din numărul total de 609 posturi, conform OUG nr. 63/2010.

Primăria municipiului Vaslui are la această dată un număr total de 216 angajați, din cele 355 de posturi aprobate prin HCL nr. 57/2023.

  1. Salarizarea personalului este făcută în conformitate cu art. 11 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice și nu este relaționată în nici un fel cu numărul de cetățeni din municipiu.
  2. Afirmația că „salariul său și a (al – n.n.) funcționarilor este mai mare, ca urmare că orașul este considerat de rang I” (s.n.) este contrazisă de cadrul legal, respectiv Legea nr. 351/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului național – Secțiunea a IV-a Rețeaua de localități, Anexa II.
  1. Opiniile conform cărora „nu era suficient că a sifonat bani în plus de la buget, a mai pus și o povară pe spatele vasluienilor, împrumutând bani de la bancă, cu dobândă uriașă”, „Primarul Pavăl s-a împrumutat de 56 de milioane de lei, pentru a face un troleu” sunt alte elemente menite să creeze tensiuni și neîncredere în autorități. Nu există, în acest moment, nici un împrumut contractat de către Primăria municipiului Vaslui pentru finanțarea proiectelor amintite în articol.
  1. Afirmația că „vechile troleibuze s-au casat pe furiș” (s.n.) este contrazisă chiar de cotidianul Vremea Nouă, care a scris despre proiectul de hotărâre de Consiliu Local care propunea casarea lor, într-un articol semnat de Simona Danda, la data de 20 februarie a.c.

Dorința de a atrage astfel oprobriul public asupra instituției noastre este evident, informațiile corecte fiind cunoscute de către membrii redacției.

  1. După cum informam la vremea semnării contractelor de finanțare, Proiectul de extindere a rutelor, traseelor și stațiilor pentru transportul public de călători este finanțat în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritara 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4e – Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare, Obiectiv Specific 4.1 Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă (sublinierea noastră).

Cererea de finanțare pentru „Proiect de extindere a rutelor, traseelor și stațiilor pentru transportul public de călători” include următoarele investiții prioritizate în DJ FESI:

– „Proiect de extindere a rutelor, traseelor și stațiilor pentru transportul public de călători”

– „Implementarea sistemului de monitorizare inteligentă a transportului public integrat din Municipiul Vaslui”

– „Proiect de achiziționare vehicule de transport de călători ecologice”.

Informațiile sunt accesibile oricui dorește să se informeze, accesând https://primariavs.ro/re.do?cmd=classPage&id=584&ids=584,328

Articolul 31, alin. 4 din Constitutie spune: „Mijloacele de informare în masă, publice și private, sunt obligate să asigure informarea corectă a opiniei publice.”

Înțelegem, respectăm și susținem rolul presei într-o societate democratică, însă maniera în care au fost prezentate opinii față de rezultatele recensământului și impactul potențial al acestora față de bugetul unei autorități publice locale este una în contradicție cu realitatea.

În momente tensionate pentru întreaga societate românească, cu greve ale salariaților din învățământ, sănătate și poliție, articolul publicat de redacția Vremea Nouă poate suscita noi neliniști sociale, prin formulări eronate și care încalcă, în mod intenționat, dreptul constituțional al cetățenilor la o informare corectă. Datele prezentate mai sus sunt publice sau puteau fi obținute la cererea redacției cotidianului Vremea Nouă, dacă aceasta ar fi dorit informarea corectă a cititorilor.

Redacția Vremea Nouă nu a solicitat niciun punct de vedere asupra acestui subiect înaintea publicării acestor informații, consecința directă fiind dezinformarea opiniei publice.

Considerăm, așadar, că atât titlul articolului, cât și opiniile formulate sunt tendențioase, nedocumentate și de natură a induce în eroare cititorii».

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

14 COMENTARII

  1. De ce sa răspundă primarul la aceasta problema.? Sunt funcționari în primărie care au luat șpagă și se ia în continuare la buletine. Polițistul local încasează la ușa sinu te lasă să intri dacă nu dai șpagă și doamna de la buletine online încasează 100 de euro. De ce nu se pun polițiști sub acoperire la buletine vaslui.? De ce va mirați? De ce nu se face ceva? De ce se acuza primarul? Poate dom primar nu știe ca doamna de la buletine aplica taxa de o suta de euro de la moldoveni o pune și la romani. Da nu va este rușine? Da când va opriți?? Doamna de la buletine vaslui cu cine împărți praduiala??

  2. Articolul 31, alin. 4 din Constitutie spune: „Mijloacele de informare în masă, publice și private, sunt obligate să asigure informarea corectă a opiniei publice.” Voi incalcati acest articol zilnic, stiti ca nu are lumea bani sa va dea in judecata, iar cand ati pierdut in instanta tot nu ati dat banii nici acum ca nu respectati legea.

  3. Dar doamna Timofticiuc nu este angajata la Pasapoarte si este platita din bani publici ? Si nu are un salariu mic, dar nu vede nimeni. Sotul se ia de bugetari cand el mananca din banii sotiei. Si el ia bani frumosi de la Antibiotice Iasi fiind in Consiliul de Administratie, deci alti bani publici.

  4. Chiar nu se vede gunoiul de sub presul primariei?
    D-na Tofan, trebuie sa iti castigi painea, dar fa-o argumentat, asa cum ti se cerea odata.

    • Argumentul este doar unul ca dna Tofan se vrea sefa in primarie si ii arata acum primarului cat este ea de capabila si cata nevoie are de serviciile ei, iar pentru functie nici macar Geanina Tofan nu se da in laturi in a-l ridica in slavi pe tovarasu Paval, mai ales ca are sanse sa fie iar primar 4 ani. Asa ca mucles ptr cei care o contesta. Sa vedeti ce articole o sa scrie dna profesoara de litere romane Geanina Clitemestra Tofancand incepe campania electorala, de-o sa ne faca sa credem ca troleibuzele casate chiar au mers pana acum prin oras, numai noi nu am vrut sa le vedem.

  5. Cum adica, nu vorbim de angajații din societățile aflate în subordinea Primăriei Vaslui: Goscom, Transurb sau Aquavas – Suc Vaslui. Acești angajați primesc doar subvenții de la Bugetul Local, după caz, salariații nefiind plătiți din bani publici, ci din veniturile realizate.
    Heii ziaristilor!. Ati verificat sa vedeti daca cei de la Transurb, Goscom si Aquavas din veniturile realizate isi pot plati salariile? Pe cine mintiti? Cu 2 lei si 10 calatori pe ora la un autobuz isi fac banii de salarii! Uitati.va ziua prin autobuze sa vedeti ca sunt mai mult goale. Crede cineva ca troleibuzele vor fi pline?

  6. Fa Geanino citi bani tia dat primarul sa maninci kaka asa de mare? Halal curwa ai mai ajuns. Poate nu te vedem ca mergi cu troleibuzul la inaugurare in zona industriala.

  7. Acum cateva saptamani se plangeau ca nu platesc destui oameni taxa la servicul de salubrizare si vroiau sa o majoreze. Cica nici 40.000 de persoane nu erau. Restul pana la 150.000 ce fac? Ei de ce nu achita aceasta taxa. Sunt apartamente cu cate 2-3000 de persoane in evidenta, dar nu platesc nici macar 1 Ron la gunoi. Primaria de ce nu se duce la aceste adrese in loc sa majoreze taxa la gunoi? Sunt cumva mana in mana? Curios.

  8. Un raspuns prompt si profesional din partea purtatorului de cuvant al primariei. Felicitari dnei Tofan ca a luat atitudine impotriva defaimarii primarului. Nu merita asa ceva primarul nostru drag care a facut cel mai frumos oras din tara

    • Îl facem erou național! Ii ridicam statuie! Ficior-tu sau fiica-ta da cu ghebu prin strainatate și din cauza ca postul din primărie, pe care ar fi putut se sa angajeze, a fost dat de domn’ Paval la câțiva pensionari speciali.

    • Moșule, cred că ai mâncat de pe jos, matale ai fost și prin zonele lăturalnice ale urbei noastre, sau pe variantă , prin suburbii, eu cred că mănânci de pe jos doar prin centru.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.